کتاب الکترونیکی

گزارش برای رسانه ها

Reporting for the Media

دانلود کتاب Reporting for the Media (به فارسی: گزارش برای رسانه ها) نوشته شده توسط «Fred Fedler – John R. Bender – Lucinda Davenport – Michael W. Drager»


اطلاعات کتاب گزارش برای رسانه ها

موضوع اصلی: روزنامه نگاری، رسانه

نوع: کتاب الکترونیکی

ناشر: Oxford University Press

نویسنده: Fred Fedler – John R. Bender – Lucinda Davenport – Michael W. Drager

زبان: English

فرمت کتاب: pdf (قابل تبدیل به سایر فرمت ها)

سال انتشار: 2005

تعداد صفحه: 700

حجم کتاب: 11 مگابایت

کد کتاب: 9780195169997 , 0195169999

نوبت چاپ: 8th ed

توضیحات کتاب گزارش برای رسانه ها

من مجبور شدم این کتاب را برای کلاس روزنامه نگاری (سلام خانم نوگورا!) تهیه کنم و آن را کتاب درسی جالبی یافتم که هم نکات خوب و هم بد داشت.

از جنبه مثبت، آموزش اصول نحوه قالب بندی نوشته ها و نحوه استفاده از دستور زبان و املای اولیه بسیار کامل است. من دوره‌های نویسندگی انگلیسی داشته‌ام که نسبت به برخی از مطالبی که در اینجا چاپ می‌شوند، دقیق‌تر بودند. فصل های ابتدایی تا میانی همگی در ارائه جزئیات نحوه نوشتن به شما خوب هستند تا خوانندگان به خواندن داستان های خبری شما ادامه دهند و بنابراین سردبیران به خرید آنها ادامه می دهند. این کتاب همچنین دارای مقدار زیادی تمرین نوشتاری است که به شما امکان می دهد آنچه را که در هر فصل در مورد آن خوانده اید تمرین کنید. فقط در صورتی که جزئیات مداوم نویسندگان در مورد نحوه صحیح نوشتن برای انتشار شما را خسته کند، هر فصل با نمونه های فراوانی همراه است که برخی از آنها مقاله های کوتاه کامل هستند تا از آنها برای مقایسه با نوشته های خود استفاده کنید. تکالیف بسیاری از این نمونه ها به خودی خود جالب هستند.

در طرف مقابل، کتاب را خیلی شکننده دیدم. بنا به دلایلی کتاب طوری ساخته شده است که هر صفحه دندانه دار است تا بتوان آن را پاره کرد. چرا؟ من تقریباً می‌توانم برگه‌های تکالیف را به‌عنوان جداکننده ببینم، اما چرا بقیه صفحات متنی؟ حتی نمایه و ضمیمه ها دندانه دار هستند! اگر از کتاب آنطور که باید استفاده کنید، فقط با استفاده منظم از کتاب، صفحات از بین می روند. اما با توجه به اینکه بیشتر تکالیف نوشتن پروژه‌های نوشتاری گسترده‌ای هستند، شما حتی نمی‌توانید از برگه‌های تکالیف برای نوشتن روی آن‌ها استفاده کنید، اگر بخواهید آنها را پاره کنید. کتاب های درسی خوب باید ماندگاری طولانی داشته باشند و دائما مورد استفاده قرار گیرند.

در حالی که کتاب تکالیف فراوانی را به دانش‌آموز می‌دهد، برخی از فصل‌های بعدی از ارائه مثال‌هایی در مورد اینکه نوشته‌های دانش‌آموز پس از اتمام چگونه باید باشد، به ما خودداری می‌کنند. یک مثال خوب برای این موضوع، فصل روابط عمومی و جنایات (فصل 16) است که جزئیات زیادی در مورد چگونگی انجام داستان به ما می دهد، اما حتی یک مثال به ما نمی دهد که داستان پس از اتمام کار چگونه خواهد بود. .

یکی دیگر از چیزهایی که آزاردهنده است داشتن تکالیف نوشتاری زیاد بدون کلیدهای پاسخ یا صفحات است. به چند تکلیف پاسخ داده می شود، اما اینها بسیار انتخابی هستند. بدون کلید پاسخ برای بیشتر تکالیف کتاب، در نهایت انجام این تمرین‌ها را به تنهایی به یک کار بی‌فایده تبدیل می‌کند، زیرا نمی‌دانید که یکی از آنها را به روش صحیح انجام می‌دهید یا خیر.

از آنجایی که این کتاب فقط برای استفاده در یک محیط کلاس در نظر گرفته شده است، این تکالیف کتاب فقط می تواند نوشته شود، و سپس به شخص ثالث عینی (مدرس، معلم) تحویل داده شود تا درجه بندی یا ارزیابی شود. در نهایت هیچ راهی برای کسی وجود ندارد که تکالیف نوشتن را به تنهایی با داشتن بازخورد سوم شخص متخصص انجام دهد. یک دفترچه پاسخنامه باید به همراه کتاب درسی صادر شود، چه به صورت ضمیمه و چه به صورت متن مستقل و قابل دریافت برای دانش آموز. در صورت امکان، می توان یک DVD به همراه کتاب صادر کرد تا بتوانیم تکالیف نوشتن خود را بررسی کنیم. سپس می‌توانیم از نسخه‌های نویسنده به‌عنوان راهنما استفاده کنیم، و سپس سؤالات ما در مورد قالب و محتوا می‌تواند به یک شخص هدف یا علاقه‌مند ارسال شود. به هر حال، کارهای زیادی می‌توان انجام داد تا این کتاب برای نویسنده‌های مستقل و غیر کلاسی کاربرپسندتر شود.

از سوی دیگر، همانطور که گفتم، هر فصل به نظر این تازه‌فکر، در مورد هر موضوعی که به آن می‌پردازد، کاملاً کامل به نظر می‌رسد، و تمرین حقایق ارائه شده برای ما را به تسلط می‌سپارد.

از آنجایی که هیچ کس دیگری این کار را انجام نداده است، آنچه در این کتاب آمده است:

*****فصل 1: روزنامه نگاری امروز (روزنامه نگاری سنتی، دیجیتال و شهروندی و نحوه تربیت روزنامه نگار برای قرن 21 را پوشش می دهد).
*****فصل 2: ​​مبانی: قالب، ویرایش کپی و سبک AP (سبک مطبوعاتی مرتبط، نمادهای ویرایش کپی، بررسی کپی، قالب‌ها).
*****فصل سوم: دستور زبان و املا (ساختار جمله، صداهای فاعل و مفعول، ضمایر مبهم، جمع و مضارع، املا و دستور زبان).
*****فصل 4: سبک خبرنویسی (پیش نوشتن، ساده سازی، هدف باقی مانده). نقل قولی که این بررسی را عنوان می کند از ویژگی «اینطور ننویسید» در این فصل گرفته شده است.
*****فصل 5: زبان اخبار (دقت نوشتن، استفاده از افعال قوی، کلیشه ها، افعال بیشتر).
*****فصل ششم: انتخاب و گزارش اخبار (ویژگی های اخبار، انواع اخبار، روزنامه نگاری عمومی/مدنی، عینیت، عدم تمایل روزنامه جزئیات، اهمیت صحت).
*****فصل 7: سرنخ های اصلی اخبار (سرنخ های اخبار، ساختار جمله در سرنخ ها، دستورالعمل ها، خطاهای رایج، چک لیست برای نوشتن سرنخ ها).
*****فصل 8: سرنخ های جایگزین (انتقادات، سرنخ های “دفن شده” یا “تأخیر افتاده”، سرنخ های چند پاراگراف، نقل قول ها، استفاده از سوالات، تعلیق، توصیفی، تکان دهنده، کنایه آمیز، آدرس مستقیم، کلمات غیرعادی و غیر معمول منجر می شود).
*****فصل 9: بدنه یک داستان خبری (هرمی معکوس، ساعت شنی، تمرکز، سبک های روایت، استفاده از انتقال، توضیح


I had to get this book for my Journalism class (Hello Ms. Noguera!) and I found it an interesting textbook that had both good and bad points.

On the plus side it is pretty thorough as far as teaching the basics of how to format your writings, and how to use basic grammar and spelling. I’ve had English writing courses that were less thorough than some of the materials that are printed here. The early to mid chapters are all pretty good in giving you the details how to write so that readers will continue to read your news stories, and so editors will continue to buy them. This book also has an extreme amount of writing exercises that will allow you to practice what you have just read about in each chapter. Just in case the authors constant detailing of how to write properly for publication starts to wear you down, each chapter is peppered with plenty of examples, some of which are full length short articles, to use to compare to your own writing when you do the assignments. Many of these examples are interesting in and of themselves.

On the opposite side of things I found the book to be too fragile. For some reason the book is constructed so that each page is serrated so that it can be torn out. Why? I can almost see having the assignment sheets as tearaways, but why the rest of the text pages? Even the index and appendixes are serrated! If you use the book as it should be used, the pages will fall out just through the regular use of the book. But considering that most of the writing assignments are extensive writing projects, you can’t even use the assignment sheets to write on anyway if you were to tear them out. Good textbooks should last a long time and be in constant use.

While the book gives the student plenty of assignments to do, some of the later chapters refuse to give us examples of what the student’s writings should look like when they are done. A good example of this is the public affairs and crime chapter (Chapter 16), which gives us plenty of detail on HOW to do the story, but doesn’t give us a single example WHAT the story will look like after you’re done.

Another thing that annoys is having plenty of writing assignments without some form of answer keys or pages. A few assignments are given answers, but these are VERY select. No answer keys for most of the book’s assignment ultimately makes doing these exercises on your own a useless pursuit, as you will not know if you’re doing one of them the correct way.

Since this book is meant to be used only in a classroom setting, these book’s assignments can only be written, and then handed off to an objective third party (instructor, teacher) to be graded or evaluated. There is just ultimately no way for anybody to do the writing assignments on their own with having that expert third person feedback. An answer booklet should be issued with the textbook, either as an adjunct, or as an independent text that can be acquired by the student. If possible, a DVD could be issued to accompany the book so we could check out our writing assignments. We could then use the author’s versions as a guide, and then our questions about format and content could then be forwarded to an objective or interested party. Whatever, a great deal could be done to make this book more user friendly for the independent, non-class attending writer.

On the other hand, as I have said, each chapter seems, to this neophyte, pretty thorough on each subject that it tackles, leaving the practicing of the facts presented for us to master.

Since nobody else has done it, here’s what’s in this book:

*****Chapter 1: Journalism Today (covers traditional, digital, and citizen journalism, and how to train journalist for the 21st century).
*****Chapter 2: The Basics: Format, Copy Editing And AP Style (associated press style, copy-editing symbols, checking copy, formats).
*****Chapter 3: Grammar And Spelling (sentence structure, active and passive voices, ambiguous pronouns, plurals and possessives, spelling and grammar).
*****Chapter 4: Newswriting Style (prewriting, simplifying, remaining objective). The quote that titles this review was taken from a “Don’t Write Like This” feature in this chapter.
*****Chapter 5: Language Of News (preciseness of writing, using strong verbs, clichés, more verbs).
*****Chapter 6: Selecting And Reporting The News (characteristics of news, types of news, public/civil journalism, objectivity, details newspaper are reluctant to publish, importance of accuracy).
*****Chapter 7: Basic News Leads (news leads, sentence structure in leads, guidelines, common errors, checklist for writing leads).
*****Chapter 8: Alternative Leads (criticisms, “buried” or “delayed” leads, multiparagraph leads, quotations, using questions, suspenseful, descriptive, shocking, ironic, direct-address, unusual, and unusual words leads).
*****Chapter 9: The Body Of A News Story (inverted-pyramid, hourglass, focus, narrative styles, using transitions, explaining the unfamiliar, using examples, descriptions, and humor, the needing to be fair, editing your copy).
*****Chapter 10: Quotations And Attribution (quotations, blending quotations and narrative, attributions, anonymous sources, capitalizing and punctuating quotations, descriptive writing).
*****Chapter 11: Interviews (preparing, conducting, and writing the interview).
*****Chapter 12: Writing Obituaries (types of, obituary considerations, styles).
*****Chapter 13: Speeches And Meetings (advance stories, covering speeches and meetings, follow stories, adding color).
*****Chapter 14: Specialized Types Of Stories (brights, follow-ups, roundups, sidebars).
*****Chapter 15: Feature Stories (selecting a topic, gathering information, types and parts).
*****Chapter 16: Public Affairs Reporting (crime and accidents, local government, courts).
*****Chapter 17: Advanced Reporting (statistics, informal polls, converging media, computer assisted reporting).
*****Chapter 18: Writing For Broadcast (writing for your listener and announcer, leads for broadcasting, body of a broadcast news story, updating story, editing, sourcing, and guidelines).
*****Chapter 19: The News Media And PR Practitioners (public relations, working with the news media, news release and their types).
*****Chapter 20: Libel, Privacy And Newsgathering Issues (libel, privacy, newsgathering issues, bar-press guidelines).
*****Ethics (media credibility, ethics, ethics issues, how to get information out of sources without cozying up, codes of ethics).
*****Becoming A Professional (journalist’s attributes, getting hired, needing more women and minorities, freelancing).
*****Appendix A: City Directory (abbreviations of occupations that can be used in stories (?). [I really didn’t get this part])
*****Appendix B: The Associated Press Stylebook (what you can and cannot abbreviate [initials, degrees, companies, states, etc.], addresses [what you can and cannot abbreviate], capitalization [how and what to capitalize], formatting numerals, common punctuation, preferred spellings, time punctuation, spelling and abbreviations, use of titles, common grammar).
*****Appendix C: Rules For Forming Possessives (even more grammar usage).
*****Appendix D: Some very select answers to a few exercises in chapters #1-5, and 10.
*****Index

And that’s it. The basic text is pretty good, if a bit dry; the examples are often interesting, and even entertaining at times; but the exercises can’t really be done unless somebody like a teacher or a professional checks them afterwards so that the independent student will know what they are doing wrong, and SERRATING EVERY PAGE means you will learn to love scotch tape.

I’d give this book three and a half stars if I could, just because of the serration, but I’ll be generous and round up.

دانلود کتاب «گزارش برای رسانه ها»

مبلغی که بابت خرید کتاب می‌پردازیم به مراتب پایین‌تر از هزینه‌هایی است که در آینده بابت نخواندن آن خواهیم پرداخت.