کتاب الکترونیکی

هنرمند مردمی: سالهای شوروی پروکوفیف

The people's artist: Prokofiev's Soviet years

دانلود کتاب The people’s artist: Prokofiev’s Soviet years (به فارسی: هنرمند مردمی: سالهای شوروی پروکوفیف) نوشته شده توسط «Simon Morrison»


اطلاعات کتاب هنرمند مردمی: سالهای شوروی پروکوفیف

موضوع اصلی: 1

نوع: کتاب الکترونیکی

ناشر: Oxford University Press, USA

نویسنده: Simon Morrison

زبان: English

فرمت کتاب: pdf (قابل تبدیل به سایر فرمت ها)

سال انتشار: 2008

تعداد صفحه: 520

حجم کتاب: 4 مگابایت

کد کتاب: 9780195181678 , 9780199720514 , 0195181670

توضیحات کتاب هنرمند مردمی: سالهای شوروی پروکوفیف

با بررسی متضادها، زندگی حرفه ای سرگئی پروکوفیف جهان را در بر گرفت و او را شاهد مهم ترین رویدادهای سیاسی و تاریخی نیمه اول قرن بیستم گذاشت. در سال 1918، پس از تکمیل یک برنامه مطالعاتی در کنسرواتوار سن پترزبورگ، پروکوفیف از روسیه به ایالات متحده و بعداً فرانسه فرار کرد، جایی که مانند بسیاری از هنرمندان مهاجر آن زمان، پاریس را خانه خود کرد. در این سالهای پرتلاطم، او سه باله و سه اپرا ساخت، قراردادهای ضبط را انجام داد و رسیتال هایی از موسیقی طوفانی اجرا کرد. نمرات در چمدان ها، سناریوها و لیبرتوهایی که روی سربرگ هتل تهیه شده بودند ذخیره می شدند. ریشه کن کردن مداوم و زودگذر او را خسته می کرد، اما او خود را فردی عملی می دانست که از نظر شخصی و حرفه ای بر خلاف آن با جریان حرکت می کرد. بنابراین، در سال 1936، با افزایش نگرانی های سیاسی در اروپای غربی، پروکوفیف به روسیه فرار کرد. پروکوفیف اگرچه در ابتدا توسط رژیم توتالیتر مورد تحقیر قرار گرفت، به زودی مورد تصحیح و سانسور رسمی قرار گرفت. او باله‌ها و اپراهای متأخر خود را می‌نوشت و تجدیدنظر می‌کرد تا ناظران بوروکراتیک خود را راضی کند، اما در اغلب موارد، زحمات او بی‌نتیجه می‌آمد. پس از محکومیت رسمی او در سال 1948، بسیاری از ساخته های او از اجرا حذف شدند. بیماری جسمی و خستگی روحی مشخصه سالهای آخر او بود. او در خانه به درون سفر کرد و مجموعه‌ای از آثار را با موضوع جوانی خلق کرد که موسیقی آن‌ها بسیار خوش‌بینانه به نظر می‌رسد. دلایل بازگشت پروکوفیف به روسیه و ویژگی‌های برخورد او با رژیم استالینیستی مدت‌ها مرموز بوده است. به دلیل ماهیت حساس سیاسی و شخصی آنها، بیش از نیمی از اسناد پروکوفیف در آرشیو دولتی روسیه از زمان سپرده گذاری آنها در آنجا در سال 1955، دو سال پس از مرگ زودرس پروکوفیف، مهر و موم شده است. فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی منجر به لغو این ممنوعیت نشد. نویسنده سایمون موریسون اولین محققی است، غیر روسی یا روسی که از امتیاز مطالعه آنها برخوردار شد. موریسون در کنار مواد کاملاً یا تا حدی ناشناخته امتیاز، مجلات و یادداشت‌های روزانه‌ی هرگز دیده نشده پروکوفیف، نسخه‌های اصلی و پاک‌نشده سخنرانی‌های رسمی او و بخش عمده مکاتباتش را مطالعه کرده است. این اطلاعات جدید برای اولین بار مطالعه دقیق مرحله دوم غم انگیز زندگی پروکوفیف را امکان پذیر می کند. موریسون با حرکت زمانی، جزئیات زندگی‌نامه‌ای را با بحث در مورد آثار اصلی پروکوفیف تغییر می‌دهد و بینش‌های تازه‌ای درمورد تعامل پروکوفیف با رژیم استالینیستی و پیامدهایی که برای خانواده‌اش و سلامتش داشت، ارائه می‌دهد.


A study in contrasts, the career of Sergey Prokofiev spanned the globe, leaving him witness to the most significant political and historical events of the first half of the twentieth century. In 1918, after completing a program of studies at the St. Petersburg conservatory, Prokofiev escaped Russia for the United States and later France where, like most emigre artists of the time, he made Paris his home. During these hectic years, he composed three ballets and three operas, fulfilled recording contracts, and played recitals of tempestuous music. Scores were stored in suitcases, scenarios and librettos drafted on hotel letterhead. The constant uprooting and transience fatigued him, but he regarded himself as a person of action who, personally and professionally, traveled against rather that with the current. Thus, in 1936, as political anxieties increased in Western Europe, Prokofiev escaped back to Russia. Though at first pampered by the totalitarian regime, Prokofiev soon suffered official correction and censorship. He wrote and revised his late ballets and operas to appease his bureaucratic overseers but, more often than not, his labors came to naught. Following his official condemnation in 1948, many of his compositions were withdrawn from performance. Physical illness and mental exhaustion characterized his last years. Housebound, he journeyed inward, creating a series of works on the theme of youth whose music sounds despondently optimistic. The reasons for Prokofiev’s return to Russia and the specifics of his dealings with the Stalinist regime have long been mysterious. Owing to their sensitive political and personal nature, over half of the Prokofiev documents at the Russian State Archive have been sealed since their deposit there in 1955, two years after Prokofiev’s premature death. The disintegration of the Soviet Union did not lead to the rescinding of this prohibition. Author Simon Morrison is the first scholar, non-Russian or Russian, to receive the privilege to study them. Alongside wholly or partly unknown score materials, Morrison has studied Prokofiev’s never-seen journals and diaries, the original, unexpurgated versions of his official speeches, and the bulk of his correspondence. This new information makes possible for the first time an accurate study of the tragic second phase of Prokofiev’s career. Moving chronologically, Morrison alternates biographical details with discussions of Prokofiev’s major works, furnishing dramatic new insights into Prokofiev’s engagement with the Stalinist regime and the consequences that it had for his family and his health.

دانلود کتاب «هنرمند مردمی: سالهای شوروی پروکوفیف»

مبلغی که بابت خرید کتاب می‌پردازیم به مراتب پایین‌تر از هزینه‌هایی است که در آینده بابت نخواندن آن خواهیم پرداخت.

برای دریافت کد تخفیف ۲۰ درصدی این کتاب، ابتدا صفحه اینستاگرام کازرون آنلاین (@kazerun.online ) را دنبال کنید. سپس، کلمه «بلیان» را در دایرکت ارسال کنید تا کد تخفیف به شما ارسال شود.