کتاب الکترونیکی

زبان سایه زنی OpenGL(R).

OpenGL(R) Shading Language

دانلود کتاب OpenGL(R) Shading Language (به فارسی: زبان سایه زنی OpenGL(R).) نوشته شده توسط «Randi J. Rost»


اطلاعات کتاب زبان سایه زنی OpenGL(R).

موضوع اصلی: برنامه نویسی: Libraries API

نوع: کتاب الکترونیکی

ناشر: Addison-Wesley Professional

نویسنده: Randi J. Rost

زبان: English

فرمت کتاب: chm (قابل تبدیل به سایر فرمت ها)

سال انتشار: 2004

تعداد صفحه: 608

حجم کتاب: 3 مگابایت

کد کتاب: 9780321197894 , 0321197895

توضیحات کتاب زبان سایه زنی OpenGL(R).

این کتاب همه چیزهایی را که برای نوشتن opengl shader نیاز دارید را پوشش می دهد. تعدادی نمونه پوشش داده شده، با منبع هم در کتاب و هم برای دانلود موجود است. نوشته قابل فهم و جامع است، اگر تامل برانگیز باشد.
تنها گلایه من دایره المعارفی بودن کتاب است. هزاران صفحه مرد مانند مطالب مرجع در پشت و سرتاسر.
این کتاب فاقد الهام از کتابی مانند DirectX فرانک لونا است، جایی که او تکنیک هایی مانند نقشه برداری معمولی، نقشه های سایه آبشاری، و غیره را با تمام جزئیات ریاضی مرتبط توسعه می دهد.

اما، اگر این جزئیات را دارید، این کتاب همه چیزهایی را که برای پیاده سازی آنها در GLSL نیاز دارید، دارد. پس خرید خوبیه


The book covers all you need to know to write opengl shaders. There are a number of examples covered, with source both in the book and available for download. The writing is understandable and comprehensive, if ponderous.
My only complaint is the encyclopedic nature of the book. Tons of man page like reference material in the back and throughout.
It lacks the inspiration of a book like Frank Luna’s DirectX, where he develops techniques like normal mapping, cascaded shadow maps, etc.. with all the relevant math details.

But, if you have those details, this book has everything you need to implement them in GLSL. So a good buy.

دانلود کتاب «زبان سایه زنی OpenGL(R).»

مبلغی که بابت خرید کتاب می‌پردازیم به مراتب پایین‌تر از هزینه‌هایی است که در آینده بابت نخواندن آن خواهیم پرداخت.