کتاب الکترونیکی

مقدمه ای بر وب معنایی و خدمات وب معنایی

Introduction to the Semantic  Web and Semantic Web Services

دانلود کتاب Introduction to the Semantic Web and Semantic Web Services (به فارسی: مقدمه ای بر وب معنایی و خدمات وب معنایی) نوشته شده توسط «Liyang Yu»


اطلاعات کتاب مقدمه ای بر وب معنایی و خدمات وب معنایی

موضوع اصلی: سایبرنتیک: هوش مصنوعی

نوع: کتاب الکترونیکی

ناشر: Chapman and Hall/CRC

نویسنده: Liyang Yu

زبان: English

فرمت کتاب: pdf (قابل تبدیل به سایر فرمت ها)

سال انتشار: 2007

تعداد صفحه: 343

حجم کتاب: 9 مگابایت

کد کتاب: 1584889330 , 9781584889335

نوبت چاپ: 1

توضیحات کتاب مقدمه ای بر وب معنایی و خدمات وب معنایی

اگر ظرافت یک فناوری روشی است که در زندگی روزمره ما جای می گیرد، چه چیزی می تواند زیباتر از وب جهانی باشد؟ «گوگل آن» به اندازه «خوب؟» به بخشی از واژگان ما تبدیل شده است. و با این حال، با وب معنایی، “گوگل” مانند بازی کودکانه به نظر می رسد. در “مقدمه ای بر وب معنایی و خدمات وب معنایی”، دکتر لیانگ یو قابل درک ترین توضیح از وب معنایی و آنچه که ارائه می دهد ارائه می دهد. در چهار بخش اصلی، دکتر یو نه تنها به ما کمک می‌کند محدودیت‌های WWW موجود را درک کنیم، بلکه چگونه می‌توان آن را برای درک بیشتر آن برای رایانه‌ها و ارائه استدلال خودکارتر برای مردم گسترش داد. از دیدگاه معماری و مهندسی، ما یاد می‌گیریم که وب معنایی به سه جزء اصلی نیاز دارد تا بتواند به وعده خود عمل کند. این موارد عبارتند از: الف. هستی شناسی – که اطلاعات مربوط به دامنه را گرد هم می آورد و روابط بین اطلاعات را شناسایی می کند تا آن را حتی با ارزش تر کند. نشانه گذاری صفحه وب – که صفحات وب غیرمتمرکز را به هستی شناسی پیوند می دهد. این پیوندها به همه خوانندگان یک صفحه وب اعلام می کند که با درک حجم وسیع تری از اطلاعات که بخشی از آن است، می توان معنای آن را بهتر درک کرد.c. موتور جستجوی پیشرفته – که توانایی اعمال استدلال و قابلیت های استنتاج پیشرفته را با استفاده از اطلاعات اضافه شده توسط هستی شناسی دارد. تحقق مزایای وب معنایی مستلزم حل یک مشکل کلاسیک مرغ و تخم مرغ است. واضح است که هستی شناسی ها ارزش افزوده وب معنایی هستند. آنها اطلاعاتی را ایجاد می کنند که قبلاً وجود نداشته است و هرگز برای سازندگان اشیاء غیرمتمرکز و ناهماهنگ وب شناخته شده نبوده است. با این حال، سرمایه گذاران تمایلی به ایجاد هستی شناسی بدون مصرف کنندگان اطلاعاتی که ارائه می دهند، ندارند. در عین حال، موتورهای جستجو و صاحبان صفحات وب تمایلی به سرمایه‌گذاری‌هایی که هستی‌شناسی‌ها را قابل استفاده می‌کند تا زمانی که هستی‌شناسی‌ها اطلاعات جدیدی را که در دسترس خواهند بود نشان ندهند، ندارند. کلید این مشکل شروع به کار هستی شناسی است. کارآفرینان باید جلو بیایند و مشتریانی را تصور کنند که برای ارزش افزوده شده توسط Ontologies پرداخت می کنند و به سادگی مشتریان خود را بر اساس ارزش خود می فروشند. این همان کاری است که کارآفرینان انجام می دهند و وب معنایی مطمئناً در چرخه زندگی خود در وضعیت کارآفرینی قرار دارد. به طور خلاصه، دکتر یو به ما درک روشنی از ظرافت مداوم WWW و اینکه چرا همچنان بخشی بی ادعاتر اما حیاتی خواهد بود به ما ارائه می دهد. از زندگی روزمره ما زمانی که به وب معنایی تبدیل می شود.


If the elegance of a technology is the unassuming way it fits into our daily lives, what could be more elegant than the Worldwide Web? “Google it”, has become as much a part of our lexicon as “Ok?” and yet with the Semantic Web “Googling” will seem like child’s play.In “Introduction to the Semantic Web & Semantic Web Services”, Dr. Liyang Yu provides a most understandable explanation of the Semantic Web and what it has to offer. In four major parts Dr. Yu not only helps us understand the limitations of the existing WWW but also how it can be extended to make it more understandable to computers and provide more automated reasoning for people.From an architectural and engineering perspective we learn that the Semantic Web requires three major components for it to deliver on its promise. These include:a. Ontology- Which brings together domain relevant information and identifies relationships among the information to make it even more valuableb. Web-Page Mark-up – Which links decentralized Web pages to the Ontology. These links announce to all readers of a Web-Page that its meaning can be better understood by understanding the larger body of information of which it is a part.c. Enhanced Search Engine – Which has the capability to apply enhanced reasoning and inference capabilities using the added information provided by the Ontology.Realizing the benefits of the Semantic Web will require solving a classic chicken and egg problem. Clearly, Ontologies are the added value of the Semantic Web. They create information that never existed before and was never known to the creators of the Web’s decentralized and uncoordinated objects. However, investors are reluctant to create Ontologies without consumers of the information they provide. At the same time Search Engines and Web Page owners are reluctant to make the investments that make Ontologies usable until Ontologies demonstrate the new information they will make available. The key to this problem is jumping starting Ontologies. Entrepreneurs must come forward and imagine the customers that will pay for the value added by Ontologies and simply sell their customers on their value. It is what entrepreneurs do and the Semantic Web is certainly in an entrepreneurial state of its life cycle.In summary, Dr Yu provides us a clear understanding the continued elegance of the WWW and why it will continue to be an even more unassuming but vital part of our every day lives when it becomes the Semantic Web.

دانلود کتاب «مقدمه ای بر وب معنایی و خدمات وب معنایی»

مبلغی که بابت خرید کتاب می‌پردازیم به مراتب پایین‌تر از هزینه‌هایی است که در آینده بابت نخواندن آن خواهیم پرداخت.

برای دریافت کد تخفیف ۲۰ درصدی این کتاب، ابتدا صفحه اینستاگرام کازرون آنلاین (@kazerun.online ) را دنبال کنید. سپس، کلمه «بلیان» را در دایرکت ارسال کنید تا کد تخفیف به شما ارسال شود.