کتاب الکترونیکی

فرهنگ در حاشیه: روحانی سیاه پوست و ظهور تفسیر فرهنگی آمریکایی

Culture on the Margins: The Black Spiritual and the Rise of American Cultural Interpretation

دانلود کتاب Culture on the Margins: The Black Spiritual and the Rise of American Cultural Interpretation (به فارسی: فرهنگ در حاشیه: روحانی سیاه پوست و ظهور تفسیر فرهنگی آمریکایی) نوشته شده توسط «Jon Cruz»


اطلاعات کتاب فرهنگ در حاشیه: روحانی سیاه پوست و ظهور تفسیر فرهنگی آمریکایی

موضوع اصلی: 1

نوع: کتاب الکترونیکی

ناشر: Princeton University Press

نویسنده: Jon Cruz

زبان: English

فرمت کتاب: pdf (قابل تبدیل به سایر فرمت ها)

سال انتشار: 1999

تعداد صفحه: 299

حجم کتاب: 1 مگابایت

کد کتاب: 0691004730 , 9780691004730 , 9781400811328

توضیحات کتاب فرهنگ در حاشیه: روحانی سیاه پوست و ظهور تفسیر فرهنگی آمریکایی

کتابی باشکوه و مهم که به وضوح جان کروز را به عنوان یکی از مهم‌ترین جامعه‌شناسان فرهنگی نسل خود معرفی می‌کند. گستره، عمق و اصالت تحلیل نظری او به پروژه کلی درک تولید فرهنگی، «اشیاء» و فرهنگی کمک می‌کند. تفسیر و تخصیص فرهنگی. غنای به کارگیری مطالب تاریخی او – خواه خاطرات سفر، خطبه ها یا مقالات اولیه مجلات – چارچوب تحلیلی او را زنده می کند. زیرا کتاب او بحث های مهمی را در زمینه تاریخ، مطالعات قومیتی، و مطالعات فرهنگی نیز درگیر می کند. همانطور که در جامعه شناسی، باید خوانندگان گسترده ای در میان دانشگاهیان در بسیاری از زمینه ها داشته باشد.”–الیزابت لانگ، دانشگاه رایس

در فرهنگ در حاشیه، جان کروز “کشف” موسیقی سیاه را توسط نخبگان سفیدپوست در قرن نوزدهم بازگو می کند. ، به طور جسورانه نشان می دهد که چگونه این قسمت رویکردهای مدرن برای مطالعه فرهنگ های نژادی و قومی را شکل داده است. برده‌داران مدت‌ها بود که آهنگ سیاه را به عنوان «صدا» بی‌معنی شنیده بودند. طرفداران الغا، الهام گرفته از دعوت فردریک داگلاس برای شنیدن آوازهای بردگان به عنوان شاهدی بر دنیای درونی و ذهنی آنها، به موسیقی معنای اجتماعی و سیاسی نسبت دادند. این تغییر تفسیری – که کروز آن را “همدلی قومی” می نامد – نشان دهنده آغاز گرایش اصلی آمریکا به حاشیه های فرهنگی این کشور است. در ردیابی ظهور یک چارچوب تفسیری جدید برای موسیقی سیاه، کروز نشان می‌دهد که چگونه مفهوم «اصالت فرهنگی» به طور مداوم توسط منتقدان برای اهداف مختلف بازتعریف می‌شود – از کاهش اضطراب‌های ناشی از روابط اجتماعی مناقشه‌برانگیز تا پیشبرد بحث‌ها درباره اخلاق مدرن و برابری طلبی

برای مثال، با تمرکز بر جنبه معنوی موسیقی سیاه، طرفداران لغو لغو، به سمت یک موضوع آواز مذهبی آرمانی به قیمت جذب موضوعات پیچیده‌تر اجتماعی و سیاسی ارائه شده در روایت‌های برده و سایر نوشته‌های سیاه‌پوست، معطوف شدند. کروز معتقد است که در پایان قرن، علوم اجتماعی مدرن نیز بخش اعظم این چرخش فرهنگی را ضمیمه کرده است. نتیجه یک علاقه کاملاً مدرن و پرتنش به فرهنگ در حاشیه نژادی جامعه آمریکا بود که مدتهاست تأثیری بر جدا کردن فرهنگ سیاهان از سیاست داشته است.


“A splendid and important book that clearly establishes Jon Cruz as one of the most significant cultural sociologists of his generation. The scope, depth, and originality of his theoretical analysis contributes to the general project of understanding cultural production, cultural ‘objects,’ and cultural interpretation and appropriation. The richness of his deployment of historical materials–whether travel diaries, sermons, or early journal articles–brings his analytic framework alive. Because his book engages crucial debates in history, ethnic studies, and cultural studies as well as in sociology, it should have a wide readership among academics in many fields.”–Elizabeth Long, Rice University

In Culture on the Margins, Jon Cruz recounts the “discovery” of black music by white elites in the nineteenth century, boldly revealing how the episode shaped modern approaches to studying racial and ethnic cultures. Slave owners had long heard black song making as meaningless “noise.” Abolitionists began to attribute social and political meaning to the music, inspired, as many were, by Frederick Douglass’s invitation to hear slaves’ songs as testimonies to their inner, subjective worlds. This interpretive shift–which Cruz calls “ethnosympathy”–marks the beginning of a mainstream American interest in the country’s cultural margins. In tracing the emergence of a new interpretive framework for black music, Cruz shows how the concept of “cultural authenticity” is constantly redefined by critics for a variety of purposes–from easing anxieties arising from contested social relations to furthering debates about modern ethics and egalitarianism.

In focusing on the spiritual aspect of black music, abolitionists, for example, pivoted toward an idealized religious singing subject at the expense of absorbing the more socially and politically elaborate issues presented in the slave narratives and other black writings. By the end of the century, Cruz maintains, modern social science also annexed much of this cultural turn. The result was a fully modern tension-ridden interest in culture on the racial margins of American society that has long had the effect of divorcing black culture from politics.

دانلود کتاب «فرهنگ در حاشیه: روحانی سیاه پوست و ظهور تفسیر فرهنگی آمریکایی»

مبلغی که بابت خرید کتاب می‌پردازیم به مراتب پایین‌تر از هزینه‌هایی است که در آینده بابت نخواندن آن خواهیم پرداخت.