کتاب الکترونیکی

سیاست و دولت آرکانزاس

Arkansas Politics and Government

دانلود کتاب Arkansas Politics and Government (به فارسی: سیاست و دولت آرکانزاس) نوشته شده توسط «Diane D. Blair Irrevocable Trust – Jay Barth»


اطلاعات کتاب سیاست و دولت آرکانزاس

موضوع اصلی: 1

نوع: کتاب الکترونیکی

ناشر: University of Nebraska Press

نویسنده: Diane D. Blair Irrevocable Trust – Jay Barth

زبان: English

فرمت کتاب: pdf (قابل تبدیل به سایر فرمت ها)

سال انتشار: 2005

تعداد صفحه: 520

حجم کتاب: 4 مگابایت

کد کتاب: 0803261985 , 9780803261983 , 9780803204898

نوبت چاپ: 2nd ed

توضیحات کتاب سیاست و دولت آرکانزاس

این توصیف عالی از تاریخ سیاست و بخش عمومی در آرکانزاس است. نویسندگان خاطرنشان می‌کنند که در طول بیشتر تاریخ آرکانزاس تا پایان قرن بیستم، آرکانزاس ساکنانی کمتر از متوسط ​​داشت که در مقایسه با رای‌دهندگان در سایر ایالت‌ها، به امور عمومی بیشتر به کسب درآمد اهمیت می‌دادند. آنها خدمات عمومی را می خواستند و به دریافت آن راضی بودند. نویسندگان بیان می کنند که فرض اصلی آنها این است که تنها در دهه های اخیر دولت ایالتی شروع به ایفای نقش فعال و مثبت بر ساکنان آرکانزاس کرده است.

دولت ارکانزاس به شدت تحت تأثیر افراد دارای منافع تجاری و بانکی بود که حمایت را کنترل می کردند. آنها همچنین از طریق فساد و سوء مدیریت منجر به ورشکستگی بانک ها شدند که باعث ایجاد سه میلیون دلار بدهی دولتی شد.

دولت فدرال یک سوم زمین های ایالت را برای مقاصد عمومی در اختیار دولت ایالتی قرار داد. مدرسه و جاده هایی که بسیاری از امیدها ساخته می شد نتیجه ای نداشت. سیل‌های ضعیف ظاهر شدند، اما آنقدر بد ساخته شدند که از بین رفتند. در سال 1927، سیل 13 درصد از ایالت را فرا گرفت.

آرکانزاس به عنوان اتحادیه بردگان در ارتباط با پذیرش میشیگان به عنوان یک ایالت آزاد پذیرفته شد. حزب دموکرات حزب اصلی در آرکانزاس بود زیرا ویگ های مخالف هرگز بیش از 33 درصد از آرا را در انتخابات ریاست جمهوری آرکانزاس از سال 1836 تا 1856 به دست نیاوردند، پس از آن ویگ ها به عنوان یک حزب سقوط کردند.

آرکانزاس در پذیرش آموزش عمومی کند بود. فرماندار جان روآن، که از سال 1849 تا 1852 خدمت کرد، اعلام کرد که “من پس از بررسی در تاریخ مدرسه معمولی متقاعد شدم که هیچ خیر ممکنی نمی تواند از آن حاصل شود.” سیاست‌های اقدام مثبت ممکن است در ایالتی به تعویق افتاده باشد که از نسلی به رهبری فرماندار جف دیویس، که در سال‌های 1901 تا 1907 خدمت می‌کرد، توضیح داد که «تسلط n—r هرگز در این کشور غالب نخواهد شد…تا زمانی که تفنگ ساچمه‌ای و تفنگ‌ها شل شده و ما می‌توانیم ماشه را بکشیم.» آموزش عمومی به آرکانزاس آمد، اما حتی فرماندار جونیوس فوترل، که در سال‌های 1933 تا 1937 خدمت کرد، استدلال کرد که بودجه مدارس دولتی فقط تا کلاس هشتم بگذرد.

آرکانزاس همچنین ایالتی است که از رهبری فرماندار Orval Faubus که در سال 1957 تلاش کرد با دستور گارد ملی آرکانزاس برای تصرف مدارس و جلوگیری از پذیرش دانش‌آموزان آمریکایی آفریقایی تبار، از تبعیض‌زدایی مدارس دولتی لیتل راک جلوگیری کند. پرزیدنت آیزنهاور فرماندهی لشکر 101 پیاده نظام هوابرد را برای دیدن مدارسی که دانش آموزان را می پذیرفتند، طول کشید.

با این حال، نویسندگان خاطرنشان می کنند که نگرش های جدایی طلبانه در سایر ایالت های جنوبی قوی تر بود. در آرکانزاس موارد طعمه گذاری نژادی کمتری نسبت به سایر ایالت های جنوبی وجود داشت. رای دهندگان آرکانزاس در ابتدا به اندازه ایالت های دیگر از موفقیت اتحادیه حمایت نمی کردند، زیرا نامزدهای کنوانسیون ویژه که طرفدار باقی ماندن در اتحادیه بودند، 23628 رای در مقایسه با 17927 رای برای نامزدهایی که طرفدار جانشینی بودند، دریافت کردند. رای اولیه برای پیوستن به کنفدراسیون با 139 در برابر 25 شکست خورد. حمله به فورت سامتر طول کشید تا نگرش نمایندگان آرکانزاس به نفع پیوستن به کنفدراسیون تغییر کند که با 65 بر 5 موافق بود.

پس از اینکه بازسازی‌گرایان با رستگاران، متشکل از قهرمانان کنفدراسیون، رهبران تجاری و رهبران کشاورزی جایگزین شدند، و کنترل سیاسی آرکانزاس را به دست آوردند، فلسفه کلی آنها این بود که دولت ایالتی باید تا حد امکان غیرفعال باشد در حالی که منافع تجاری باید با نظارت کمتری عمل کند. ممکن است.

آمریکایی های آفریقایی تبار مجاز بودند در انتخابات و حتی در انتخابات مقدماتی (که اغلب در ایالت های جنوبی “انتخابات مقدماتی سفیدپوستان” نامیده می شود و سیاهان را از رای دادن در آنها محروم می کرد) رای دهند) خیلی زودتر از اکثر ایالت های جنوبی دیگر. با این حال، در سال 1891 مالیات بر نظرسنجی در تلاش برای کاهش مشارکت سیاهپوستان در انتخابات آغاز شد. “انتخابات مقدماتی سفیدپوستان” در آرکانزاس و همه ایالت های دیگر با تصمیم دادگاه عالی ایالات متحده در سال 1944 به پایان رسید. واکنش فرماندار هومر ادکینز به این تصمیم دادگاه این بود که اعلام کرد “اگر من نتوانم توسط رای دهندگان سفیدپوست آرکانزاس نامزد شوم، نمی خواهم این کار را انجام دهم. دفتر.”

در سال 1940، 3 درصد از بزرگسالان آفریقایی آمریکایی مالیات نظرسنجی را پرداخت کردند. در سال 1948، 21 درصد از بزرگسالان آفریقایی آمریکایی رای دادند. در سال 1970، 72 درصد از بزرگسالان آفریقایی آمریکایی رای دادند.

اولین ایالت جنوبی که به طور سنتی کاملاً سفیدپوست بود، دانشکده حقوق دانشگاه آرکانزاس در سال 1948 جدا شد. چارلستون، آرکانزاس اولین ناحیه مدرسه ای سابق کنفدراسیون بود که مدارس خود را در سال 1954 ادغام کرد. حتی فرماندار فاوبوس شش آمریکایی آفریقایی تبار را به کمیته ایالتی دموکرات آرکانزاس منصوب کرد. .

نگرش در آرکانزاس شروع به تغییر کرد. پل ون دالسم، نماینده ایالتی، در سال 1963 اظهار داشت: “وقتی یکی از زنان ما شروع به سر زدن به چیزی می کند که در مورد آن چیزی نمی داند، یک گاو شیر اضافی برای او می گیریم. اگر این کار موثر نبود، کمی باغچه به او می دهیم تا و اگر کافی نباشد، او را باردار می کنیم و پابرهنه نگهش می داریم.» ون دالسم برای انتخاب مجدد در انتخاباتی شکست خورد که m


This is an excellent description of the history of the politics and the public sector in Arkansas. The authors note that, through most of Arkansas’s history through the end of the 20th century that Arkansas had many lower than average income residents who were more concerned with earning a living than they were, as compared to voters in other states, with public affairs. They desired general services and were satisfied to receive them. The authors state their central premise is that it has only in recent decades has state government begun to have an active and positive role upon Arkansas residents.

Arkansas territorial government was strongly influence by people with business and banking interests who controlled patronage. They also through corruption and mismanagement led to bank failures that created three million dollars in state debt.

The Federal government provided one third of the state’s land to the state government for public purposes. The school and roads many hopes would be built did not result. Poorly built levees did emerge yet they were constructed so badly they were swept away. In 1927, floods covered 13% of the state.

Arkansas was admitted as a slave union in conjunction with admitting Michigan as a free state. The Democratic Party was the primary party in Arkansas as the opposing Whigs never received over 33% of the vote in Arkansas Presidential elections from 1836 through 1856, whereupon the Whigs collapsed as a party.

Arkansas was slow to adopt public education. Governor John Roane, who served from 1849 through 1852, declared that “I am convinced, after investigation in to the history of the common school, that no possible good can come of it.” Affirmative action policies may have delayed in a state that descended from one led by Governor Jeff Davis, who served 1901 to 1907, who explained that “n—-r domination will never prevail in this country…as long as shotguns and rifles lie around loose and we are able to pull the trigger”. Public education came to Arkansas but even Governor Junius Futrell, who served in 1933 to 1937, argued for public school funding to go only through the eighth grade.

Arkansas is also a state that descended from the leadership of Governor Orval Faubus who in 1957 attempted to stop the desegregation of Little Rock public schools by ordering the Arkansas National Guard to seize the schools and prevent the admission of African American students. It took President Eisenhower to command the 101st Airborne Infantry Division to see the schools admitted the students.

The authors, though, note that segregationist attitudes were stronger in other Southern states. There were few fewer race baiting instances in Arkansas than in most other Southern states. Arkansas voters initially were not as supportive towards succeeding from the Union as in other states as Special Convention candidates who favored remaining in the Union received 23,628 votes compared to 17,927 votes cast for candidates who favored succession. An initial vote to join the Confederacy failed by 139 to 25. It took the attack on Fort Sumter to switch the attitude of Arkansas representatives to favor joining the Confederacy, which passed 65 to 5.

After Reconstructionists were replaced by Redeemers, composed of Confederate heros, business leaders, and agriculture leaders, gained political control of Arkansas, it was their general philosophy that state government should be as inactive as possible while business interests were to operate with as little oversight as possible.

African Americans were allowed to vote in elections and even in primaries (often called “white primaries” in Southern states that excluded Blacks from voting in them) far sooner than in most other Southern states. A poll tax was initiated in 1891, though, in an attempt to lower Black voter turnout. “White primaries” ended in Arkansas and all other states with a U.S. Supreme Court decision in 1944. Governor Homer Adkins reaction to this court decision was to announce that “if I cannot be nominated by the white voters of Arkansas, I do not want that office.”

In 1940, 3% of African American adults paid the poll taxes. In 1948, 21% of African Americans adults voted. In 1970, 72% of African American adults voted.

The first traditionally all-White Southern state to desegregate was the University of Arkansas Law School in 1948. Charleston, Arkansas was the first former Confederate school district to integrate its schools in 1954. Even Governor Faubus appointed six African Americans to the Arkansas Democratic State Committee.

Attitudes began changing in Arkansas. State Rep. Paul Van Dalsem stated in 1963 “when one of our women starts poking around in something she doesn’t know about, we get her an extra milk cow. If that doesn’t work, we give her a little more garden to tend. And then if that is not enough, we get her pregnant and keep her barefoot.” Van Dalsem was defeated for reelection in an election where many women voted and took off their shoes as they went in to vote. Van Dalsem would later be elected back to the state legislature where he became a cosponsor of a resolution to ratify the Equal Rights Amendment.

Arkansas was predominately a state where Democrats did well from 1900 through 1948, where Republicans at most received 15% of the vote for their candidates for Governor. From 1950 to 1960, Republicans were able to increase their top vote to 22%. In 1966, a Republican, Winthrop Rockefeller, was elected Governor. More recently, Mike Huckabee served as a Republican Governor of Arkansas.

Economically, Arkansas changed from a primarily agricultural state as of 1939, and prior to then, to a state that had more service and white collar occupations by 2000.

دانلود کتاب «سیاست و دولت آرکانزاس»

مبلغی که بابت خرید کتاب می‌پردازیم به مراتب پایین‌تر از هزینه‌هایی است که در آینده بابت نخواندن آن خواهیم پرداخت.

برای دریافت کد تخفیف ۲۰ درصدی این کتاب، ابتدا صفحه اینستاگرام کازرون آنلاین (@kazerun.online ) را دنبال کنید. سپس، کلمه «بلیان» را در دایرکت ارسال کنید تا کد تخفیف به شما ارسال شود.