کتاب الکترونیکی

نگارش فیلمنامه شخصیت محور

Writing the Character-Centered Screenplay

دانلود کتاب Writing the Character-Centered Screenplay (به فارسی: نگارش فیلمنامه شخصیت محور) نوشته شده توسط «Andrew Horton»


اطلاعات کتاب نگارش فیلمنامه شخصیت محور

موضوع اصلی: مرجع – نگارش

نوع: کتاب الکترونیکی

ناشر: University of California Press

نویسنده: Andrew Horton

زبان: english

فرمت کتاب: PDF (قابل تبدیل به سایر فرمت ها)

سال انتشار: 2000

تعداد صفحه: 243

حجم فایل: 1.37 مگابایت

کد کتاب: 0520221656 , 9780520221659

نوبت چاپ: Updated and expanded

توضیحات کتاب نگارش فیلمنامه شخصیت محور

ما به فیلمنامه نویسان خوبی نیاز داریم که شخصیت را درک کنند.» اندرو هورتون به هرجایی که برای تحقیق در مورد این کتاب سفر می کرد – از هالیوود تا مجارستان – همین سخن را شنید. با این حال، بیشتر کتاب‌های استاندارد در زمینه فیلمنامه‌نویسی از پیشینه صنعت فیلم در تمرکز تقریباً انحصاری بر ساختارهای داستانی و فرمولی پیروی می‌کنند.

هورتون، محقق سینما و فیلمنامه‌نویس موفق، با این کتاب، کار قطعی را ارائه می‌کند. بر اساس فیلمنامه شخصیت محور این کتاب با گستره فوق‌العاده‌ای – که شامل فیلم‌های آمریکایی، بین‌المللی، جریان اصلی و «خارج از هالیوود» و همچنین تلویزیون می‌شود، استراتژی‌های خلاقانه و اطلاعات عملی ضروری را ارائه می‌دهد.

هورتون با قرار دادن فیلمنامه‌نویسی در چارچوب این کتاب شروع می‌کند. سنت داستان سرایی، از طریق تحلیل ادبی و فرهنگی استدلال می کند که همه داستان های بزرگ حول یک شخصیت مرکزی قوی می چرخند. او سپس تکنیک‌ها و مفاهیم خاصی را برای کمک به هر نویسنده‌ای – چه جدید و چه با تجربه – پیشنهاد می‌کند تا شخصیت‌ها و فیلمنامه‌های زنده‌تری بسازد. محور بحث خود را حول چهار نمونه فیلم-از جملهتلما و amp; لوئیزوسکوت بره ها—و مجموعه تلویزیونی نوردرن اکسپوژر، او خواننده را گام به گام در مراحل فیلمنامه نویسی، با شروع توسعه کاراکترهای چند بعدی و ادامه بازنویسی. در نهایت، او حاوی اطلاعات فراوانی در مورد مسابقات، بورسیه‌ها و جشنواره‌های فیلم است.

با حمایت از رویکردی جدید و مبتنی بر شخصیت در فیلمنامه‌نویسی، این اثر جذاب و روشنگر، راهنمای ضروری برای همه کسانی است که درگیر این موضوع هستند. نوشتن و توسعه فیلمنامه.


“We need good screenwriters who understand character.” Everywhere Andrew Horton traveled in researching this book—from Hollywood to Hungary—he heard the same refrain. Yet most of the standard how-to books on screenwriting follow the film industry’s earlier lead in focusing almost exclusively on plot and formulaic structures.

With this book, Horton, a film scholar and successful screenwriter, provides the definitive work on the character-based screenplay. Exceptionally wide-ranging—covering American, international, mainstream, and “off-Hollywood” films, as well as television—the book offers creative strategies and essential practical information.

Horton begins by placing screenwriting in the context of the storytelling tradition, arguing through literary and cultural analysis that all great stories revolve around a strong central character. He then suggests specific techniques and concepts to help any writer—whether new or experienced—build more vivid characters and screenplays. Centering his discussion around four film examples—includingThelma & LouiseandThe Silence of the Lambs—and the television series, Northern Exposure, he takes the reader step-by-step through the screenwriting process, starting with the development of multi-dimensional characters and continuing through to rewrite. Finally, he includes a wealth of information about contests, fellowships, and film festivals.

Espousing a new, character-based approach to screenwriting, this engaging, insightful work will prove an essential guide to all of those involved in the writing and development of film scripts.

دانلود کتاب «نگارش فیلمنامه شخصیت محور»

مبلغی که بابت خرید کتاب می‌پردازیم به مراتب پایین‌تر از هزینه‌هایی است که در آینده بابت نخواندن آن خواهیم پرداخت.

برای دریافت کد تخفیف ۲۰ درصدی این کتاب، ابتدا صفحه اینستاگرام کازرون آنلاین (@kazerun.online ) را دنبال کنید. سپس، کلمه «بلیان» را در دایرکت ارسال کنید تا کد تخفیف به شما ارسال شود.

دیدگاهتان را بنویسید