کتاب الکترونیکی

اصول وب 2.0 و بهترین روش ها (رادار اوریلی)

Web 2.0 Principles and Best Practices (O'Reilly Radar)

دانلود کتاب Web 2.0 Principles and Best Practices (O’Reilly Radar) (به فارسی: اصول وب 2.0 و بهترین روش ها (رادار اوریلی)) نوشته شده توسط «O’Reilly»


اطلاعات کتاب اصول وب 2.0 و بهترین روش ها (رادار اوریلی)

موضوع اصلی: شبکه: اینترنت

نوع: کتاب الکترونیکی

ناشر: O’Reilly Media

نویسنده: O’Reilly

زبان: English

فرمت کتاب: pdf (قابل تبدیل به سایر فرمت ها)

سال انتشار: 2006

تعداد صفحه: 100

حجم کتاب: 4 مگابایت

کد کتاب: 0596527691 , 9780596527693

توضیحات کتاب اصول وب 2.0 و بهترین روش ها (رادار اوریلی)

اصطلاح “Web 2.0” شروع به تبدیل شدن به برچسب جدید و داغی شده است که در سایت های اینترنتی به آنها “باحال” تبدیل شده است. به این ترتیب، کلمات تا حدی درهم و برهم شده اند تا آنجا که واقعاً به معنای آن است. از آنجایی که اوریلی این اصطلاح را مطرح کرد، شاید بهتر باشد به آن منبع برگردیم تا بفهمیم وب 2.0 واقعاً چه معنایی دارد. جان موسر (به همراه تیم اوریلی و تیم رادار اوریلی) این کار را در گزارش رادار اوریلی در اصول و بهترین شیوه‌های وب 2.0 انجام می‌دهد. من متوجه شدم که این واقعاً هیاهو و سردرگمی را کاهش می دهد …

فهرست:
خلاصه اجرایی
بخش 1 – محرک های بازار وب 2.0: شش محرک بازار کلیدی
بخش 2 – اجزای موفقیت وب 2.0: هشت الگوی اصلی. مرجع سریع الگوها و تمرینات وب 2.0
بخش 3 – Web 2.0 Examples: Web 2.0 Profile – Amazon.com; نمایه وب 2.0 – Flickr.com
بخش 4 – ارزیابی وب 2.0
پیوست A – فهرست خواندن وب 2.0
پیوست B – فن آوری های وب 2.0
یادداشت های پایانی

از آنجایی که این یک گزارش 100 صفحه‌ای است و نه کتابی که تا 300 صفحه پر شده باشد، شما اطلاعات اصلی را به موارد ضروری دریافت می‌کنید. Musser با خلاصه‌ای شروع می‌کند که توضیح می‌دهد چگونه وب از نظر برنامه‌ها و استفاده تغییر کرده است و به هشت الگوی اصلی تقسیم می‌شود. او با استفاده از نمونه‌های واقعی از شرکت‌هایی مانند MySpace.com، eBay و بسیاری دیگر، متوجه می‌شود که زمان صفحات وب ثابت و دسترسی فقط به رایانه شخصی چگونه به پایان رسیده است.

بخش 1 به این موضوع می پردازد که چه چیزی باعث این تغییر چشمگیر در تفکر و تعامل می شود. ماهیت جهانی مشتریان، اتصال “همیشه فعال” و اتصال در همه جا تعدادی از نیروهایی هستند که تکامل و جهت نحوه تعامل سایت ها با کاربران را شکل می دهند. بخش 2 شامل هشت الگو می شود، مانند استفاده از هوش جمعی، “داده ها “Intel Inside” بعدی است، و تجربیات کاربر غنی. هر یک از هشت الگو دارای نمای کلی، مزایا، بهترین شیوه‌ها، مسائل و بحث‌ها، باورهای غلط، توصیه‌های Enterprise 2.0 و الگوهای مرتبط است. بنابراین در فاصله 6 تا 8 صفحه، درک کاملی از اینکه چگونه وب 2.0 تفکر پشت چیزهای مهم را تغییر داده است و همچنین نمونه های واقعی (خوب و بد) از سایت هایی که آن را ایجاد کرده اند به دست می آورید. من متوجه شدم که در مورد سایت هایی مانند آمازون و eBay بسیار متفاوت فکر می کنم و می دانم که چگونه بسیاری از این الگوها را پیاده سازی کرده اند. اقدامات آنها واقعاً انقلابی در دنیای وب ایجاد کرده است.

بخش 3 عمیق تر می شود و آمازون و فلیکر را در قالب مطالعه موردی بررسی می کند. آمازون از وب 1.0 به وب 2.0 رفت و در طول مسیر یاد گرفت. فلیکر از علامت وب 2.0 شروع شد و بسیاری از یادگیری هایی که در حال انجام بود را در خود جای داد. باز هم، این مطالعات باعث شد به کار خودم فکر کنم و اینکه چگونه با این استانداردها مطابقت دارد. بخش 4، بخش ارزیابی، جایی است که شما تعدادی سوال مرتبط با هر یک از الگوها را از خود می‌پرسید. این سوالات برای کمک به شما در مورد شرکت و محصول خود بر اساس اصول وب 2.0 و بهترین شیوه ها طراحی شده است و شما را به سمت تغییراتی در تفکر راهنمایی می کند که به شما کمک می کند تا به رویه های پیشرو امروزی منتقل شوید.

به طور کلی، من فکر می کنم این یک خواندن عالی بود. مختصر، منطقی و با مثال های عالی پشتوانه شده است. اگر قرار بود سعی کنم کل پدیده وب 2.0 را برای کسی توضیح دهم، این گزارش جایی است که می خواهم شروع کنم…


The term “Web 2.0” has started to become the hot new label slapped on internet sites to make them “cool”. As such, the words have become somewhat muddled as far as what it actually means. Since O’Reilly came up with the term, perhaps it’s best to go back to that source to discover what Web 2.0 really means. John Musser (with Tim O’Reilly and the O’Reilly Radar team) does just that in the O’Reilly Radar report Web 2.0 Principles and Best Practices. I found this really cuts through the hype and confusion…

Contents:
Executive Summary
Section 1 – Market Drivers of Web 2.0: Six Key Market Drivers
Section 2 – Ingredients of Web 2.0 Success: The Eight Core Patterns; Web 2.0 Patterns and Practices Quick Reference
Section 3 – Web 2.0 Exemplars: Web 2.0 Profile – Amazon.com; Web 2.0 Profile – Flickr.com
Section 4 – Web 2.0 Assessment
Appendix A – Web 2.0 Reading List
Appendix B – Technologies of Web 2.0
Endnotes

Because this is a 100 page report and not a book that’s fluffed out to 300 pages, you are getting core information distilled down to the essentials. Musser starts out with a summary that explains how the web has changed in terms of applications and usage, broken down into eight core patterns. Using real examples of companies like MySpace.com, eBay, and many others, he notes how the time of static web pages and PC-only access has gone by the wayside.

Section 1 goes into what is driving this dramatic change in thinking and interaction. The global nature of customers, “always-on” connectivity, and connectivity everywhere are a few of the forces that are shaping the evolution and direction of how sites have to interact with users. Section 2 gets into the meat of the eight patterns, such as harnessing collective intelligence, “data is the next ‘Intel Inside'”, and rich user experiences. Each of the eight patterns has an overview, benefits, best practices, issues & debates, misconceptions, Enterprise 2.0 recommendations, and related patterns. So in the space of six to eight pages, you get a complete understanding of how Web 2.0 has changed the thinking behind what’s important, as well as real examples (good and bad) of sites who have made it happen. I found myself thinking about sites like Amazon and eBay much differently, knowing how they’ve implemented many of these patterns. Their actions have truly revolutionized what the web is all about.

Section 3 goes more in depth, examining Amazon and Flickr in a case study format. Amazon went from Web 1.0 to Web 2.0 and learned along the way. Flickr started at the Web 2.0 mark and incorporated much of the learning that was taking place. Again, these studies made me think about my own work and how it measures up to these standards. Section 4, the assessment section, is where you ask yourself a number of questions related to each of the patterns. These questions are designed to help you think about your company and product in terms of Web 2.0 principles and best practices, and guides you towards the changes in thinking that will help you make the transition to today’s leading edge practices.

Overall, I thought this was a great read. Concise, logical, and backed up by excellent examples. If I were going to try and explain the whole Web 2.0 phenomenon to someone, this report is where I’d like to start…

دانلود کتاب «اصول وب 2.0 و بهترین روش ها (رادار اوریلی)»

مبلغی که بابت خرید کتاب می‌پردازیم به مراتب پایین‌تر از هزینه‌هایی است که در آینده بابت نخواندن آن خواهیم پرداخت.

برای دریافت کد تخفیف ۲۰ درصدی این کتاب، ابتدا صفحه اینستاگرام کازرون آنلاین (@kazerun.online ) را دنبال کنید. سپس، کلمه «بلیان» را در دایرکت ارسال کنید تا کد تخفیف به شما ارسال شود.