کتاب الکترونیکی

ارزش گذاری: اندازه گیری و مدیریت ارزش شرکت ها، ویرایش سوم

Valuation: Measuring and Managing the Value of Companies, 3rd Edition

دانلود کتاب Valuation: Measuring and Managing the Value of Companies, 3rd Edition (به فارسی: ارزش گذاری: اندازه گیری و مدیریت ارزش شرکت ها، ویرایش سوم) نوشته شده توسط «McKinsey & Company Inc. – Tom Copeland – Tim Koller – Jack Murrin»


اطلاعات کتاب ارزش گذاری: اندازه گیری و مدیریت ارزش شرکت ها، ویرایش سوم

موضوع اصلی: مدیریت: مدیریت پروژه

نوع: کتاب الکترونیکی

ناشر: John Wiley & Sons, Inc.

نویسنده: McKinsey & Company Inc. – Tom Copeland – Tim Koller – Jack Murrin

زبان: English

فرمت کتاب: pdf (قابل تبدیل به سایر فرمت ها)

سال انتشار: 2000

تعداد صفحه: 508

حجم کتاب: 17 مگابایت

کد کتاب: 9780471361909 , 0471361909 , 0471397490

نوبت چاپ: 3

توضیحات کتاب ارزش گذاری: اندازه گیری و مدیریت ارزش شرکت ها، ویرایش سوم

این مقدمه خوبی برای ارائه اصول ارزش گذاری برای مشاغل «اقتصاد قدیمی» است. ارزش گذاری شرکت ها را تقریباً منحصراً بر اساس جریان نقدی آنها در چند سال گذشته (یعنی دوره های 3، 5 و 7 ساله) برای تجزیه و تحلیل تعیین می کند. متأسفانه بسیاری از مسائلی را که نقش بسیار مهمی در ارزش گذاری دارند (به طور کامل) نادیده می گیرد. به عنوان مثال، کیفیت، پیشینه، دانش مدیریت، محصولاتی که شرکت تولید می کند، بازارهای این محصولات، شرایط کلان اقتصادی، مالکیت معنوی، موقعیت بازار (یعنی انحصارطلبی؟ آیا ورود/خروج در صنعت دشوار است؟). حتی به یکی از این مسائل هم پرداخته نمی شود!!! به نظر می رسد نویسندگان به بی ربط بودن این موضوعات اشاره می کنند!! فقط جریان نقدی چند سال قبل اعمال شده (یعنی تخفیف برای ارزش فعلی) طبق کتاب مهم است!!! شاید این نوع ذهنیت توضیح دهد که چرا اکثریت قریب به اتفاق ادغام ها و تملک ها با شکست مواجه می شوند!!!!

اگر صرفاً به دنبال راهی برای استفاده از جریان های نقدی گذشته برای تعیین “ارزش” یک شرکت هستید، این کتاب برای شما مناسب است. اگر به دنبال بحث در مورد هر عامل دیگری بر ارزش گذاری هستید، آن را فراموش کنید.


This is a good intro to give the basics of valuation for “old economy” businesses. It determines the valuation of companies based almost exclusively on their cash flow over the previous few years (i.e., 3, 5 and 7 year periods) to the analysis. Unfortunately it ignores (completely) too many issues that play an extremely important role in valuation. For example, the quality, background, knowledge of management, the products the company manufactures, the markets for these products, macroeconomic conditions, intellectual property, market position (i.e., oligopolistic? Is entry/exit difficult in the industry?). Not one of these issues is even touched upon!!! The authors seem to be implying that these issues are irrelevant!! Only the cash flow over the previous few years applied forward (i.e., discounted for present value) matters according to the book!!! Perhaps this type of mentality explains why the overwhelming majority of mergers and acquistions fail!!!!

If you are looking purely for a way to use past cash flows to determine a company’s “value” this is the book for you. If you are looking for a discussion of just about any other factor affecting valuation, forget it.

دانلود کتاب «ارزش گذاری: اندازه گیری و مدیریت ارزش شرکت ها، ویرایش سوم»

مبلغی که بابت خرید کتاب می‌پردازیم به مراتب پایین‌تر از هزینه‌هایی است که در آینده بابت نخواندن آن خواهیم پرداخت.

برای دریافت کد تخفیف ۲۰ درصدی این کتاب، ابتدا صفحه اینستاگرام کازرون آنلاین (@kazerun.online ) را دنبال کنید. سپس، کلمه «بلیان» را در دایرکت ارسال کنید تا کد تخفیف به شما ارسال شود.