کتاب الکترونیکی

استفاده از هندسه تصویری در گرافیک کامپیوتری

The Use of Projective Geometry in Computer Graphics

دانلود کتاب The Use of Projective Geometry in Computer Graphics (به فارسی: استفاده از هندسه تصویری در گرافیک کامپیوتری) نوشته شده توسط «Ivan Herman (eds.)»


اطلاعات کتاب استفاده از هندسه تصویری در گرافیک کامپیوتری

موضوع اصلی: هندسه و توپولوژی

نوع: کتاب الکترونیکی

ناشر: Springer-Verlag Berlin Heidelberg

نویسنده: Ivan Herman (eds.)

زبان: English

فرمت کتاب: djvu (قابل تبدیل به سایر فرمت ها)

سال انتشار: 1992

تعداد صفحه: 151

حجم کتاب: 2 مگابایت

کد کتاب: 9780387550756 , 0387550755

نوبت چاپ: 1

توضیحات کتاب استفاده از هندسه تصویری در گرافیک کامپیوتری

هدف نهایی همه سیستم‌های گرافیک سه‌بعدی ارائه اشیاء سه‌بعدی بر روی یک سطح دو بعدی مانند خروجی پلاتر یا صفحه ایستگاه کاری است. رویکردی که توسط اکثر سیستم‌های گرافیکی اتخاذ می‌شود، انجام یک طرح ریزی مرکزی یا موازی از اشیاء بر روی سطح دید است. این سیستم ها باید از نتایج ریاضی هندسه تصویری استفاده کنند. هدف این مونوگراف استخراج چارچوبی برای تحلیل رفتار تبدیل‌های تصویری در سیستم‌های گرافیکی است. نشان داده شده است که توصیف دقیق ریاضی از ماهیت هندسی تصویری یک سیستم گرافیکی نه تنها به درک عمیق‌تر از سیستم، بلکه به رویکردهای جدیدی که منجر به الگوریتم‌های سریع‌تر یا دقیق‌تر می‌شود، منجر می‌شود. هدف دیگر این کتاب نشان دادن اهمیت ریاضیات پیشرفته برای علوم کامپیوتر است. با استفاده از ابزارهای ریاضی مناسب، توصیف یا حل بسیاری از مسائل آسان تر می شود. نویسنده نشان می‌دهد که هندسه تصویری نقش عمده‌ای در گرافیک کامپیوتری دارد.


The ultimate goal of all 3D graphics systems is to render 3D objects on a two-dimensional surface such as plotter output or a workstation screen. The approach adopted by most graphics systems is to perform a central or parallel projection of the objects onto the view surface. These systems have to make use of the mathematical results of projective geometry. This monograph has as its aim the derivation of a framework for analyzing the behavior of projective transformations in graphics systems. It is shown that a mathematically precise description of the projective geometrical nature of a graphics system leads not only to a deeper understanding of the system but also to new approaches which result in faster or more precise algorithms. A further aim of the book is to show the importance of advanced mathematics for computer science. Many problems become easier to describe or to solve when the appropriate mathematical tools are used. The author demonstrates that projective geometry has a major role to play in computer graphics.

دانلود کتاب «استفاده از هندسه تصویری در گرافیک کامپیوتری»

مبلغی که بابت خرید کتاب می‌پردازیم به مراتب پایین‌تر از هزینه‌هایی است که در آینده بابت نخواندن آن خواهیم پرداخت.