کتاب الکترونیکی

حس موسیقی: مقالات نشانه‌شناسی

The sense of music: semiotic essays

دانلود کتاب The sense of music: semiotic essays (به فارسی: حس موسیقی: مقالات نشانه‌شناسی) نوشته شده توسط «Raymond Monelle – Robert Hatten»


اطلاعات کتاب حس موسیقی: مقالات نشانه‌شناسی

موضوع اصلی: موسیقی: گیتار

نوع: کتاب الکترونیکی

ناشر: Princeton University Press

نویسنده: Raymond Monelle – Robert Hatten

زبان: English

فرمت کتاب: pdf (قابل تبدیل به سایر فرمت ها)

سال انتشار: 2000

تعداد صفحه: 265

حجم کتاب: 2 مگابایت

کد کتاب: 9780691057156 , 069105715X

توضیحات کتاب حس موسیقی: مقالات نشانه‌شناسی

دکتر استرابیسم تخیلی قصد دارد یک نظریه جامع جدید درباره موسیقی بنویسد. اما تمایل موسیقی به ساختارشکنی خود همراه با پیچیدگی های پست مدرنیسم او را محکوم به شکست می کند. این تمثیلی است که حس موسیقی را به تصویر می‌کشد، رویکردی بدیع از نظریه موسیقی که تاریخ مدرن موسیقی غربی را در قالب نشانه‌شناسی بازتفسیر می‌کند.

بر اساس این فرض که موسیقی قابل توصیف نیست. ریموند مونل بدون اشاره به معنای آن پیشنهاد می‌کند که آثار سنت کلاسیک غربی از نظر زمانی، ذهنی و نظریه موضوعی تحلیل شوند. مونل با انتقاد از تحلیل انتزاعی موسیقی، استدلال می‌کند که موسیقی حس موسیقی را آشکار نمی‌کند. فرهنگ و هنرهای دیگر بنابراین، موسیقی از این جهت معنادار است که به زمانمندی‌ها و مضامین فرهنگی دلالت می‌کند، از قهرمانی سنتی مردانه در شکار گرفته تا قدرت نظامی تا «چند قدرتی» پست مدرن. – که او آن را تعادلی از غزل و زمان مترقی می خواند – جای خود را به نیاز رمانتیک به رئالیسم عاطفی داد. او استدلال می کند که کنایه و ابهام متعاقباً سیطره احساسات شخصی را در موسیقی غربی و همچنین ادبیات از بین برد و ذهنیت آهنگساز را با ذهنیت نویسنده از بین برد. این امر باعث می‌شود که دکتر استرابیسم از شرایط پست مدرن رنج ببرد و ریموند مونل با رویکردی جدید و هیجان‌انگیز و بحث‌برانگیز برای درک موسیقی و تاریخچه آن مواجه شود.


The fictional Dr. Strabismus sets out to write a new comprehensive theory of music. But music’s tendency to deconstruct itself combined with the complexities of postmodernism doom him to failure. This is the parable that frames The Sense of Music, a novel treatment of music theory that reinterprets the modern history of Western music in the terms of semiotics.

Based on the assumption that music cannot be described without reference to its meaning, Raymond Monelle proposes that works of the Western classical tradition be analyzed in terms of temporality, subjectivity, and topic theory. Critical of the abstract analysis of musical scores, Monelle argues that the score does not reveal music’s sense. That sense–what a piece of music says and signifies–can be understood only with reference to history, culture, and the other arts. Thus, music is meaningful in that it signifies cultural temporalities and themes, from the traditional manly heroism of the hunt to military power to postmodern “polyvocality.”

This theoretical innovation allows Monelle to describe how the Classical style of the eighteenth century–which he reads as a balance of lyric and progressive time–gave way to the Romantic need for emotional realism. He argues that irony and ambiguity subsequently eroded the domination of personal emotion in Western music as well as literature, killing the composer’s subjectivity with that of the author. This leaves Dr. Strabismus suffering from the postmodern condition, and Raymond Monelle with an exciting, controversial new approach to understanding music and its history.

دانلود کتاب «حس موسیقی: مقالات نشانه‌شناسی»

مبلغی که بابت خرید کتاب می‌پردازیم به مراتب پایین‌تر از هزینه‌هایی است که در آینده بابت نخواندن آن خواهیم پرداخت.

برای دریافت کد تخفیف ۲۰ درصدی این کتاب، ابتدا صفحه اینستاگرام کازرون آنلاین (@kazerun.online ) را دنبال کنید. سپس، کلمه «بلیان» را در دایرکت ارسال کنید تا کد تخفیف به شما ارسال شود.