دانلود کتاب The Resilient Enterprise: Overcoming Vulnerability for Competitive Advantage (به فارسی: شرکت انعطاف پذیر: غلبه بر آسیب پذیری برای مزیت رقابتی) نوشته شده توسط «Yossi Sheffi»
اطلاعات کتاب شرکت انعطاف پذیر: غلبه بر آسیب پذیری برای مزیت رقابتی
نوع: کتاب الکترونیکی
ناشر: The MIT Press
نویسنده: Yossi Sheffi
زبان: english
فرمت کتاب: EPUB (قابل تبدیل به سایر فرمت ها)
سال انتشار: 2007
تعداد صفحه: 364
حجم فایل: 3.49 مگابایت
توضیحات کتاب شرکت انعطاف پذیر: غلبه بر آسیب پذیری برای مزیت رقابتی
وقتی آتش سوزی به کارخانه تولید تنها تامین کننده شیر فشار ترمز مورد استفاده در هر تویوتا می رسد، چه اتفاقی می افتد؟ وقتی یک طوفان تولید را در کارخانه یونیلور متوقف می کند؟ وقتی سازندگان تراشه های دل و اپل در تایوان هفته ها طول می کشند تا پس از زلزله بهبود پیدا کنند؟ وقتی بنادر اقیانوس آرام ایالات متحده در عجله کریسمس بسته می شوند؟ وقتی تروریست ها حمله می کنند؟ در شرکت انعطاف پذیر، یوسی شفی نشان می دهد که ثروت شرکت ها در مواجهه با چنین شوک های تجاری بیشتر به انتخاب های انجام شده قبل از اختلال بستگی دارد تا آنها به اقدامات انجام شده در میان آن — و این انعطاف پذیری به نفع شرکت ها هر روز، فاجعه یا بدون فاجعه. او نشان میدهد که چگونه شرکتها میتوانند در سراسر زنجیره تامین خود انعطافپذیری ایجاد کنند، بر اساس اصول طراحی اثباتشده و فرهنگ صحیح – ایجاد تعادل بین امنیت، افزونگی، و سود کوتاهمدت. و او نشان میدهد که چگونه سرمایهگذاری در انعطافپذیری و انعطافپذیری نه تنها ریسک را کاهش میدهد، بلکه مزیت رقابتی را در بازار پر نوسان ایجاد میکند. شفی روشی را توصیف میکند که شرکتها میتوانند امنیت را افزایش دهند – کاهش احتمال اختلال – با دفاع لایهای، ردیابی و تجزیه و تحلیل از “نزدیک از دست دادن”، شناسایی سریع، و همکاری نزدیک با سازمان های دولتی، شرکای تجاری، و حتی رقبا. اما تمرکز کتاب بر روی انعطافپذیری است – توانایی بازگرداندن از اختلالات و بلایا – با ایجاد افزونگی و انعطافپذیری. به عنوان مثال، استانداردسازی، طراحی مدولار، و روابط مشارکتی با تامین کنندگان (و سایر سهامداران) می تواند به ایجاد یک زنجیره تامین قوی کمک کند. و فرهنگ سازمانی انعطافپذیری – با تصمیمگیری و ارتباطات توزیع شده در همه سطوح – میتواند یک شرکت انعطافپذیر ایجاد کند. شفی ابزارهایی را برای شرکتها فراهم میکند تا آسیبپذیری زنجیره تامینی را که در آن زندگی میکنند کاهش دهند. و در طول مسیر او داستانها را تعریف میکند. از دهها شرکت بزرگ و کوچک، از جمله تویوتا، نوکیا، جنرال موتورز، زارا، لندرور، چیکیتا، آیسین سیکی، ساوتوست ایرلاینز، یو پی اس، جانسون و جانسون، اینتل، آمازون، آمازون، نیروی دریایی ایالات متحده و دیگران، از سرتاسر جهان. موفقیتها، شکستها، آمادگیها و روشهای آنها مجموعهای غنی از درسها را در آمادهسازی و مدیریت اختلالات ارائه میدهد. مطالب اضافی در www.TheResilientEnterprise.com موجود است.
در سال 2005، پروفسور یوسی شفی از مؤسسه فناوری ماساچوست، کار مهمی با عنوان _The Resilient Enterprise_ نوشت که به بررسی اختلالات در زنجیره تامین شرکت ها پرداخت. اولین فصل آن کتاب با عنوان «درس های بزرگ از اختلالات کوچک» بود. داستانی در مورد چگونگی برخورد رعد و برق در روز سنت پاتریک (17 مارس 2000) در آلبوکرکی، نیومکزیکو، باعث آتشسوزی در فابریکاتور شماره 22 یک کارخانه تولید تراشه فیلیپس NV شد که منجر به عواقب طولانیمدت پیشبینی نشدهای شد. کارکنان کارخانه هشدار و آبپاش های خودکار آتش را در کمتر از ده دقیقه خاموش کردند. شفی نوشت: “تحقیقات معمول نشان داد که آتش سوزی جزئی بوده است. به کسی آسیب نرسیده و خسارات وارده سطحی به نظر می رسد. این آتش سوزی در اروپا خبرساز نشد، در CNN ظاهر نشد و حتی در روزنامه های آلبوکرکی ظاهر نشد.” … آتش مستقیماً تنها هشت سینی ویفر را خراب کرده بود، اما دود ناشی از آتش به خارج از منطقه نزدیک گسترش یافت و همراه با دوده پخش شده توسط کارگران و آتش نشانان، بسیاری از بقیه گیاهان را آلوده کرد. یک آتش سوزی جزئی به یک فاجعه بزرگ تبدیل شده بود. شفی گزارش داد که فیلیپس بیش از 30 مشتری خود را در مورد تاخیرهای احتمالی در تولید تراشه مطلع کرده است، اما پیش بینی کرده است که تاخیر تنها حدود یک هفته خواهد بود… به محض اینکه [نوکیا] متوجه شد که تاخیر در واقع هفته ها یا ماه ها خواهد بود، اقدام کرد…اریکسون چندان خوش شانس نبود. شفی گزارش داد که مدیران اریکسون از فیلیپس تماس تلفنی مشابهی با نوکیا دریافت کردند، اما واکنش آنها بسیار متفاوت بود. آنها معتقد بودند که تأخیر کوتاهی خواهد بود… طبق گفته شفی، فقدان طرح B توسط اریکسون حدود نیم میلیارد دلار هزینه برای شرکت داشته است.
What happens when fire strikes the manufacturing plant of the sole supplier for the brake pressure valve used in every Toyota? When a hurricane shuts down production at a Unilever plant? When Dell and Apple chip manufacturers in Taiwan take weeks to recover from an earthquake? When the U.S. Pacific ports are shut down during the Christmas rush? When terrorists strike? In The Resilient Enterprise, Yossi Sheffi shows that companies’ fortunes in the face of such business shocks depend more on choices made before the disruption than they do on actions taken in the midst of it — and that resilience benefits firms every day, disaster or no disaster. He shows how companies can build in flexibility throughout their supply chains, based on proven design principles and the right culture — balancing security, redundancy, and short-term profits. And he shows how investments in resilience and flexibility not only reduce risk but create a competitive advantage in the increasingly volatile marketplace.Sheffi describes the way companies can increase security — reducing the likelihood of a disruption — with layered defenses, the tracking and analysis of “near-misses,” fast detection, and close collaboration with government agencies, trading partners, and even competitors. But the focus of the book is on resilience — the ability to bounce back from disruptions and disasters — by building in redundancy and flexibility. For example, standardization, modular design, and collaborative relationships with suppliers (and other stakeholders) can help create a robust supply chain. And a corporate culture of flexibility — with distributed decision making and communications at all levels — can create a resilient enterprise.Sheffi provides tools for companies to reduce the vulnerability of the supply chain they live in. And along the way he tells the stories of dozens of enterprises, large and small, including Toyota, Nokia, General Motors, Zara, Land Rover, Chiquita, Aisin Seiki, Southwest Airlines, UPS, Johnson and Johnson, Intel, Amazon.com, the U.S. Navy, and others, from across the globe. Their successes, failures, preparations, and methods provide a rich set of lessons in preparing for and managing disruptions. Additional material available at www.TheResilientEnterprise.com.
‘In 2005, Professor Yossi Sheffi from the Massachusetts Institute of Technology wrote a seminal work entitled _The Resilient Enterprise_ that examined disruptions in corporate supply chains. The very first chapter in that book was entitled “Big Lessons from Small Disruptions.” It unfolds a story about how a St. Patrick’s Day (17 March 2000) lightning strike in Albuquerque, New Mexico, started a fire in Fabricator No. 22 of a Phillips NV chip manufacturing plant which led to unforeseen long-term consequences. Alert plant employees and automatic sprinklers put the fire out in less than ten minutes. Sheffi wrote, “A routine investigation showed that the fire had been minor. Nobody was hurt and the damage seemed superficial. The blaze did not make headlines in Europe, did not appear on CNN, and did not even appear in the Albuquerque newspapers.”…The fire had directly ruined only eight trays of wafers but smoke from the fire spread beyond the immediate area and, along with soot spread by workers and firefighters, contaminated much of the rest of plant. A minor fire had turned into a major disaster. Sheffi reported that Phillips notified its 30-plus customers about potential delays in chip production but predicted the delay would only be about a week…as soon as it [Nokia] realized that the delay was actually going to be weeks or months, it took action…Ericsson wasn’t quite so lucky. Sheffi reported that Ericsson executives received the same telephone call from Phillips as Nokia but they reacted very differently. They believed that the delay would be a short one…According to Sheffi, Ericsson’s lack of a Plan B cost the company around half a billion dollars.’
دانلود کتاب «شرکت انعطاف پذیر: غلبه بر آسیب پذیری برای مزیت رقابتی»
برای دریافت کد تخفیف ۲۰ درصدی این کتاب، ابتدا صفحه اینستاگرام کازرون آنلاین (@kazerun.online ) را دنبال کنید. سپس، کلمه «بلیان» را در دایرکت ارسال کنید تا کد تخفیف به شما ارسال شود.