دانلود کتاب The Feud That Sparked the Renaissance: How Brunelleschi and Ghiberti Changed the Art World (به فارسی: دشمنی که جرقه رنسانس را آغاز کرد: چگونه برونلسکی و گیبرتی دنیای هنر را تغییر دادند) نوشته شده توسط «Paul Robert Walker»
اطلاعات کتاب دشمنی که جرقه رنسانس را آغاز کرد: چگونه برونلسکی و گیبرتی دنیای هنر را تغییر دادند
موضوع اصلی: 1
نوع: کتاب الکترونیکی
ناشر: William Morrow
نویسنده: Paul Robert Walker
زبان: English
فرمت کتاب: pdf (قابل تبدیل به سایر فرمت ها)
سال انتشار: 2002
تعداد صفحه: 159
حجم کتاب: 3 مگابایت
کد کتاب: 0380977877 , 9780380977871 , 0380807920 , 9780380807925 , 0641847149
توضیحات کتاب دشمنی که جرقه رنسانس را آغاز کرد: چگونه برونلسکی و گیبرتی دنیای هنر را تغییر دادند
.. چیزی آنقدر منحصر به فرد و معجزه آسا که دنیای ما را برای همیشه تغییر داد. ما آن را رنسانس می نامیم، تولدی دوباره از هنر و یادگیری باستانی.
این داستان در روزهای رو به زوال قرن چهاردهم شروع می شود و داستان رقابت بین لورنزو گیبرتی و فیلیپو برونلسکی برای طراحی و تولید مجموعه جدیدی از درهای برنزی برای کلیسای سنت جان باپتیست (تعمیدگاه) در فلورانس را روایت می کند. گیبرتی در این رقابت خاص برنده شد، اما تا حد زیادی توسط برونلسکی که معمار گنبد کلیسای جامع فلورانس، سانتا ماریا دل فیوره شد، تحت الشعاع قرار گرفت.
آقای واکر رقابت بین این دو را شخصی و از این رو به عنوان یک دشمنی توصیف می کند. من آن را بیشتر بهعنوان تضاد ایدهها میبینم تا صرفاً بهعنوان یک دشمنی شخصی. برونلسکی به اختراع پرسپکتیو نسبت داده می شود و از آن در طراحی گنبد استفاده کرد. این رویکرد مدرن به مهندسی بود که سانتا ماریا دل فیوره را قادر ساخت تا با گنبدی با شکوه و زیبایی تاج گذاری شود که به یکی از ماندگارترین نمادهای رنسانس تبدیل شده است. به نظر می رسد که گیبرتی در مقابل، اثر زیبای خود را با ترسیم از گذشته خلق کرده است.
من کاملاً با دیدگاه آقای واکر درباره برونلسکی و گیبرتی به عنوان جرقههای رنسانس راحت نیستم. من ترجیح می دهم درهای باپیستری و نمادهای گنبد رنسانس را ببینم تا کاتالیزور آن.
من از خواندن این کتاب لذت بردم: در این دوره به درک من از فلورانس افزود.
جنیفر کامرون اسمیت
This story begins in the waning days of the 14th century, and tells the story of the competition between Lorenzo Ghiberti and Filippo Brunelleschi to design and produce a new set of bronze doors for the Church of St John the Baptist (The Baptistery) in Florence. Ghiberti won this particular competition, but was largely eclipsed by Brunelleschi who went on to become the architect of the dome of Florence’s cathedral, Santa Maria del Fiore.
Mr Walker describes the competition between the two as personal and hence as a feud. I see it more as a conflict of ideas rather than purely as a personal feud. Brunelleschi is credited with inventing perspective and used this in his design of the dome. It was this modern approach to engineering that enabled Santa Maria del Fiore to be crowned with a dome of such magnificence and beauty that it has become one of the most enduring symbols of the Renaissance. It seems that Ghiberti, by contrast, created his beautiful work by drawing on the past.
I’m not entirely comfortable with Mr Walker’s view of Brunelleschi and Ghiberti as sparking the Renaissance, attractive as it is to think of an artist and an architect ushering in this new age. I prefer to see the Bapistery doors and the Dome symbols of the Renaissance, rather than the catalyst for it.
I enjoyed reading this book: it added to my understanding of Florence during this period.
Jennifer Cameron-Smith
دانلود کتاب «دشمنی که جرقه رنسانس را آغاز کرد: چگونه برونلسکی و گیبرتی دنیای هنر را تغییر دادند»
برای دریافت کد تخفیف ۲۰ درصدی این کتاب، ابتدا صفحه اینستاگرام کازرون آنلاین (@kazerun.online ) را دنبال کنید. سپس، کلمه «بلیان» را در دایرکت ارسال کنید تا کد تخفیف به شما ارسال شود.