کتاب الکترونیکی

تکامل دانش کسب و کار

The Evolution of Business Knowledge

دانلود کتاب The Evolution of Business Knowledge (به فارسی: تکامل دانش کسب و کار) نوشته شده توسط «Harry Scarbrough»


اطلاعات کتاب تکامل دانش کسب و کار

موضوع اصلی: کسب و کار

نوع: کتاب الکترونیکی

ناشر: Oxford University Press

نویسنده: Harry Scarbrough

زبان: English

فرمت کتاب: pdf (قابل تبدیل به سایر فرمت ها)

سال انتشار: 2008

تعداد صفحه: 390

حجم کتاب: 2 مگابایت

کد کتاب: 0199229597 , 9780199229598 , 9780191552007 , 9780199229604

توضیحات کتاب تکامل دانش کسب و کار

مدیران ارشد به طور فزاینده ای مزیت رقابتی شرکت هایشان را ناشی از توانایی آنها در بهره برداری از دانش و یادگیری می دانند. سیاست گذاران نیز می بینند که سرنوشت اقتصادهای ملی و منطقه ای با ظهور اقتصاد دانش تعیین می شود. این دیدگاه ها اهمیت زیادی به روشی که در آن دانش در کسب و کار تکامل می یابد. با این حال، تا به امروز، درک ما از آن تکامل به دلیل تمایل به دیدن دانش صرفاً به عنوان یک منبع یا ورودی برای تبدیل شدن به خروجی محدود شده است. این دیدگاه مبتنی بر تحقیق و توسعه از دانش کسب‌وکار اخیراً با دیدگاه‌های دیگری که بر سهم یادگیری سازمانی، شیوه‌های اجتماعی و ساختارهای مدیریتی در تکامل آن در درون و بین سازمان‌ها تأکید می‌کنند، به چالش کشیده شده است. موفقیت رقابتی به توانایی شرکت برای بسیج همه این انواع مختلف دانش وابسته است. بر اساس یافته‌های یک برنامه تحقیقاتی بزرگ که توسط ESRC (شورای تحقیقات اقتصادی و اجتماعی) بریتانیا و DTI (دپارتمان تجارت و صنعت) تأمین مالی شده است، این کتاب سهم عمده‌ای در این تصویر در حال ظهور از تکامل دانش کسب‌وکار دارد. مطالعات تجربی دقیق موجود در آن توسط برخی از محققان برجسته مدیریت بریتانیا انجام شده است. آنها بخش های مختلفی از موسسات تولید کننده دانش آشکار مانند مدارس بازرگانی و حرفه های علمی، از طریق گروه های واسطه مانند مشاوران و گروه های لابی تا ایجاد و کاربرد دانش توسط شرکت های بزرگ و کوچک را پوشش می دهند. این کار تأثیر زمینه‌های سازمانی مختلف، شبکه‌های اجتماعی و مصنوعات فن‌آوری را بر نحوه اشتراک‌گذاری و بهره‌برداری گروه‌های مختلف از دانش برای اهداف تجاری برجسته می‌کند. یافته‌های آن این ایده را به چالش می‌کشد که دانش و یادگیری صرفاً یک منبع یا ورودی هستند که توسط مدیران و سیاست‌گذاران هدایت می‌شوند. درعوض، آنها نشان می‌دهند که چگونه دانش از طریق جاسازی و جابجایی آن در زمینه‌های مختلف کسب‌وکار تکامل می‌یابد – به همان اندازه، نه به دلیل تلاش‌های مدیریت و سیاست‌گذاران، که اغلب بیشتر نگران فشارهای روزمره هستند. نقش های خودشان


Top executives increasingly see the competitive advantage of their firms coming from their ability to exploit knowledge and learning. Policy-makers likewise see the fate of national and regional economies being determined by the emergence of a knowledge economy. These views place great importance on the way in which knowledge evolves within business. However, to date, our understanding of that evolution has been limited by a tendency to see knowledge as simply a resource or input to be transformed into outputs. This R&D-centred view of business knowledge has recently been challenged by other views which emphasize the contribution of organizational learning, social practices, and management structures to its evolution within and between organizations. Competitive success is seen as dependent on the firm’s ability to mobilize all of these different kinds of knowledge. Based on the findings of a major research programme funded by the UK’s ESRC (Economic and Social Research Council) and DTI (Department for Trade and Industry), this book makes a major contribution to this emerging picture of the evolution of business knowledge. The detailed empirical studies contained within it have been undertaken by some of the UK’s leading management researchers. They cover a variety of sectors ranging from overtly knowledge producing institutions such as business schools and the scientific professions, through intermediary groups such as consultants and lobby groups to the creation and application of knowledge by firms, large and small. This work highlights the impact of different institutional contexts, social networks and technological artefacts on the way different groups share and exploit knowledge for business goals. Its findings challenge the idea that knowledge and learning are simply a resource or input to be directed by managers and policy-makers. Instead, they show how knowledge evolves through its embedding and disembedding within different business contexts – as much despite of, rather than because of, the efforts of management and policy-makers, who are often more concerned with the day-to-day pressures of their own roles.

دانلود کتاب «تکامل دانش کسب و کار»

مبلغی که بابت خرید کتاب می‌پردازیم به مراتب پایین‌تر از هزینه‌هایی است که در آینده بابت نخواندن آن خواهیم پرداخت.

برای دریافت کد تخفیف ۲۰ درصدی این کتاب، ابتدا صفحه اینستاگرام کازرون آنلاین (@kazerun.online ) را دنبال کنید. سپس، کلمه «بلیان» را در دایرکت ارسال کنید تا کد تخفیف به شما ارسال شود.