کتاب الکترونیکی

اثر سینما / شان کوبیت

The cinema effect / Sean Cubitt

دانلود کتاب The cinema effect / Sean Cubitt (به فارسی: اثر سینما / شان کوبیت) نوشته شده توسط «Sean Cubitt»


اطلاعات کتاب اثر سینما / شان کوبیت

موضوع اصلی: سینما

نوع: کتاب الکترونیکی

ناشر: MIT Press

نویسنده: Sean Cubitt

زبان: English

فرمت کتاب: pdf (قابل تبدیل به سایر فرمت ها)

سال انتشار: 2004

تعداد صفحه: 467

حجم کتاب: 11 مگابایت

کد کتاب: 0262532778 , 9780262532778 , 0262033127

توضیحات کتاب اثر سینما / شان کوبیت

گفته اند همه سینما یک جلوه ویژه است. در این بررسی بسیار بدیع از زمان در فیلم، شان کوبیت سعی می‌کند ریشه افکت عجیب و غریب تولید شده توسط تصاویر و صداهایی را پیدا کند که کاملاً با واقعیت همخوانی ندارند. این چه کاری است که سینما انجام می دهد؟ Cubitt تاریخچه ای از تصاویر در حال حرکت را از منظر دیجیتال برای مخاطب دیجیتال پیشنهاد می کند. از دیدگاه تاریخ هنر، یک تصویر گسسته، ثابت است. چگونه می توان یک تصویر متحرک – که از تصاویر تشکیل دهنده بی شماری ساخته شده است – حتی یک تصویر در نظر گرفت؟ و یک تصویر در حال حرکت در کجا قرار دارد؟ کوبیت تاریخ های مکمل دو شکل رابطه تصویر/حرکت را ردیابی می کند – سکون تصویر همراه با حرکت بدن (که نمونه آن چیزی است که کوبیت آن را “پروتوسیما سفر راه آهن” می نامد) و حرکت تصویر همراه با سکون بدن (نمونه ای از ملودرام و فانوس جادویی). او استدلال می کند که جادوی سینما از روابط درهم تنیده بین انواع مختلف حرکت، انواع مختلف زمان و انواع مختلف فضا ناشی می شود. او با بحث در مورد «سینمای پیشگام» شروع می‌کند و بر مشارکت پیشگامان سینمای فرانسوی در اواخر قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم تمرکز می‌کند. او سپس سینمای صوتی دهه 1930 را بررسی می کند و جلوه های فیلم را در آثار آیزنشتاین، ژان رنوار و استودیو RKO هالیوود بررسی می کند. در نهایت او آنچه را که «پست سینما» می‌نامد، بررسی می‌کند و توسعه پس از جنگ «فضایی‌سازی» زمان را از طریق تکنیک‌های اسلوموشن، فریز فریم و استیدی‌کم بررسی می‌کند. دانشجویان فیلم، تحلیل‌های کوبیت از فیلم‌های غیر متعارفی مانند پت گرت و بیلی بچه سام پکینپا را به همان اندازه که برداشت‌های تازه‌اش از آثار کلاسیکی مانند قواعد بازی رنوار را روشن‌کننده می‌دانند.


It has been said that all cinema is a special effect. In this highly original examination of time in film Sean Cubitt tries to get at the root of the uncanny effect produced by images and sounds that don’t quite align with reality. What is it that cinema does? Cubitt proposes a history of images in motion from a digital perspective, for a digital audience. From the viewpoint of art history, an image is discrete, still. How can a moving image–constructed from countless constituent images–even be considered an image? And where in time is an image in motion located? Cubitt traces the complementary histories of two forms of the image/motion relationship–the stillness of the image combined with the motion of the body (exemplified by what Cubitt calls the “protocinema of railway travel”) and the movement of the image combined with the stillness of the body (exemplified by melodrama and the magic lantern). He argues that the magic of cinema arises from the intertwining relations between different kinds of movement, different kinds of time, and different kinds of space. He begins with a discussion of “pioneer cinema,” focusing on the contributions of French cinematic pioneers in the late nineteenth and early twentieth centuries. He then examines the sound cinema of the 1930s, examining film effects in works by Eisenstein, Jean Renoir, and Hollywood’s RKO studio. Finally he considers what he calls “post cinema,” examining the postwar development of the “spatialization” of time through slow motion, freeze-frame, and steadi-cam techniques. Students of film will find Cubitt’s analyses of noncanonical films like Sam Peckinpah’s Pat Garrett and Billy the Kid as enlightening as his fresh takes on such classics as Renoir’s Rules of the Game .

دانلود کتاب «اثر سینما / شان کوبیت»

مبلغی که بابت خرید کتاب می‌پردازیم به مراتب پایین‌تر از هزینه‌هایی است که در آینده بابت نخواندن آن خواهیم پرداخت.