دانلود کتاب The business of economics (به فارسی: تجارت اقتصاد) نوشته شده توسط «John Kay»
اطلاعات کتاب تجارت اقتصاد
موضوع اصلی: اقتصاد
نوع: کتاب الکترونیکی
ناشر: Oxford University Press, USA
نویسنده: John Kay
زبان: English
فرمت کتاب: djvu (قابل تبدیل به سایر فرمت ها)
سال انتشار: 1997
تعداد صفحه: 229
حجم کتاب: 3 مگابایت
کد کتاب: 0198292228 , 9780198292227 , 9780191521898
توضیحات کتاب تجارت اقتصاد
جان کی می نویسد که پزشکی و مدیریت تجارت شباهت های خاصی دارند. برای قرن ها، تئوری های پشت عمل پزشکی عمدتاً بی معنی بودند. پزشکان به سادگی از نوسترومهای مد روز استفاده میکردند، یک بیمار را خونریزی میکردند، دیگری را گرسنگی میکشیدند، و گاهی اوقات بیمار بهتر میشد، گاهی اوقات نه. اعتبار یک پزشک بیشتر به رتبه اجتماعی بیماران و اعتماد به ادعاهای او بستگی داشت تا شواهد درمان او. همین را می توان در مورد استادان مدیریت امروزی نیز گفت. کی می افزاید، اما یک تفاوت بین پزشکی و مدیریت وجود دارد. در 100 سال گذشته، علم پزشکی متحول شده است. مدیریت نکرده است.
در کتاب تجارت اقتصاد، کی استدلال می کند که این اقتصاد است که می تواند علمی را ارائه دهد که مدیریت در حال حاضر فاقد آن است، که اقتصاد ستون فقرات طبیعی مدیریت کسب و کار است. در بسیاری از قطعات روشنگر و پر جنب و جوشی که در اینجا جمع آوری شده است، کی به کاربرد علم اقتصاد در مسائل استراتژیک مرکزی پیش روی شرکت ها می پردازد – انتخاب فعالیت ها و بازارهای آنها. او به ویژه به اقتصاد خرد، مطالعه بازارها، صنایع و شرکت ها علاقه دارد و از سوی دیگر به شدت به اقتصاد کلان، مدل سازی اقتصادی و پیش بینی اقتصادی (که به گفته او ناگزیر اشتباه است) انتقاد می کند. او به ویژه نظریه استراتژی مبتنی بر منابع را که اخیراً توسعه یافته است، توضیح می دهد، که تلاش می کند موفقیت یا شکست یک شرکت را بر اساس “قابلیت های متمایز” آن (عواملی که آنها را از سایرین در همان بازار متمایز می کند و نمی تواند توضیح دهد). برای مثال، نیروی کار بسیار ماهر BMW، به دلیل سطح بالای تحصیلات عمومی آلمان، به سختی توسط رقبا در کشورهای دیگر بازتولید می شود. کی نشان می دهد که چگونه BMW از نیروی کار بسیار ماهر خود (در مقابل کارگران خارجی کم دستمزد یا روبات هایی که در بسیاری از کارخانه های خودروسازی دیگر یافت می شود) بهره برداری کرد تا سهم بزرگی از بازار را برای خودروهای سطح بالا و با کارایی بالا به دست آورد. از جمله موضوعات دیگری که در این کتاب غنی از ایده مورد بحث قرار گرفته است، تلاش مفتضحانه Saatchi & Saatchi برای جهانی شدن در دهه 1980، موفقیت بزرگ هوندا در فروش موتورسیکلت های ارزان قیمت در ایالات متحده، کرایه یوروتونل، و دلیل اینکه چرا راننده خودروهای مسابقه ای مورد بحث قرار گرفته است. نایجل منسل سالانه هفتاد و پنج برابر نخست وزیر بریتانیا، جان میجر، درآمد دارد.
جان کی که در عصر تجارت به عنوان “مهمترین تحلیلگر تجاری در بریتانیا بدون هیچکدام” توصیف می شود، به دلیل ستون های دقیق، سرگرم کننده و بحث برانگیز خود در فایننشال تایمز لندن مشهور است. علاوه بر این، او مفسر دائمی رادیو و تلویزیون است و به عنوان سخنران و مشاور بسیار مورد تقاضا است. در کتاب «تجارت اقتصاد»، او افکار خود را در مورد طیف وسیعی از مسائلی که امروزه کسبوکارها با آن مواجه هستند، به اشتراک میگذارد. سبک نوشتاری واضح و ساده او اطلاع رسانی، چالش و سرگرمی می کند، و تحلیل دقیق و هوشمندانه او از دنیای شرکت ها بینش هایی را در مورد مشکلات تجاری و تصمیماتی که مدیران و مدیران هر روز با آن مواجه می شوند، ارائه می دهد.
In The Business of Economics, Kay argues that it is economics that can provide the science that management presently lacks, that economics is the natural backbone of business management. In the many insightful and lively pieces collected here, Kay looks at the application of economics to the central strategic issues facing firms–their choice of activities and markets. He is particularly interested in microeconomics, the study of markets, industries, and firms, and is on the other hand highly critical of macroeconomics, economic modeling, and economic forecasting (which he says is inevitably wrong). He is especially illuminating on the recently developed resource-based theory of strategy, which attempts to explain the success or failure of a firm in terms of its “distinctive capabilities” (the factors which differentiate them from others in the same market and which cannot be easily reproduced by competitors even when recognized.) For instance, BMW’s highly skilled work force, due to Germany’s high level of general education, is hard to reproduce by competitors in other countries. Kay shows how BMW exploited its highly skilled labor force (opposed to low-wage foreign workers or robots found in many other auto plants) to get a large share of the market for up-scale, high-performance cars. Among the many other topics discussed in this idea-rich book are Saatchi & Saatchi’s dismal attempt to globalize in the 1980s, Honda’s great success selling low-end motorcycles in the U.S., the fare of the Eurotunnel, and the reason why race-car driver Nigel Mansell makes seventy-five times as much money a year as Britain’s Prime Minister, John Major.
Described in Business Age as the “most important business analyst in Britain bar none,” John Kay is renowned for his incisive, entertaining, and controversial columns in the Financial Times of London. In addition, he is a regular commentator on radio and TV, and is in much demand as a speaker and consultant. In The Business of Economics, he shares his thoughts on a wide range of issues facing businesses today. His clear and down-to-earth writing style informs, challenges, and entertains, and his rigorous and clever analysis of the corporate world offers insights into the business problems and decisions faced by executives and managers every day.

برای دریافت کد تخفیف ۲۰ درصدی این کتاب، ابتدا صفحه اینستاگرام کازرون آنلاین (@kazerun.online ) را دنبال کنید. سپس، کلمه «بلیان» را در دایرکت ارسال کنید تا کد تخفیف به شما ارسال شود.