کتاب الکترونیکی

به اشتراک گذاری تخصص: فراتر از مدیریت دانش

Sharing Expertise: Beyond Knowledge Management

دانلود کتاب Sharing Expertise: Beyond Knowledge Management (به فارسی: به اشتراک گذاری تخصص: فراتر از مدیریت دانش) نوشته شده توسط «Mark Ackerman – Volkmar Pipek – Volker Wulf»


اطلاعات کتاب به اشتراک گذاری تخصص: فراتر از مدیریت دانش

موضوع اصلی: مدیریت

نوع: کتاب الکترونیکی

ناشر: The MIT Press

نویسنده: Mark Ackerman – Volkmar Pipek – Volker Wulf

زبان: English

فرمت کتاب: pdf (قابل تبدیل به سایر فرمت ها)

سال انتشار: 2002

تعداد صفحه: 438

حجم کتاب: 6 مگابایت

کد کتاب: 9780262011952 , 0-262-01195-6

توضیحات کتاب به اشتراک گذاری تخصص: فراتر از مدیریت دانش

حوزه مدیریت دانش بر این تمرکز دارد که چگونه سازمان ها می توانند به طور موثرترین ویژگی های فکری خود را ذخیره، مدیریت، بازیابی و بزرگ کنند. دیدگاه مخزن مدیریت دانش بر گردآوری، ارائه و فیلتر کردن دانش صریح تأکید دارد. اطلاعات موجود در یک مخزن این مزیت را دارند که به راحتی قابل انتقال و استفاده مجدد هستند. اما استفاده از اطلاعات بدون متن آسان نیست و کاربران اغلب نیاز به دسترسی به متخصصان انسانی دارند. این کتاب رویکرد جدیدتری به مدیریت دانش را توصیف می‌کند که نویسندگان آن را «اشتراک‌گذاری تخصص» می‌نامند. اشتراک تخصص بر جنبه های انسانی -شناختی، اجتماعی، فرهنگی و سازمانی- مدیریت دانش، علاوه بر ذخیره سازی و بازیابی اطلاعات تاکید دارد. به جای تمرکز بر سطح مدیریت یک سازمان، به اشتراک گذاری تخصص بر فعالیت های خود سازماندهی شده اعضای سازمان متمرکز است. این کتاب به دغدغه‌های محققان و پزشکان می‌پردازد، ادبیات و تحقیقات جاری را توصیف می‌کند و همچنین اطلاعاتی را در مورد پیاده‌سازی سیستم‌ها ارائه می‌دهد. از سه بخش تشکیل شده است: مقدمه ای بر اشتراک دانش در سازمان های بزرگ. مطالعات تجربی تسهیم تخصص در انواع مختلف تنظیمات؛ و توصیف دقیق سیستم های کامپیوتری که می توانند پرس و جوها را مسیریابی کنند، افراد و کارها را جمع آوری کنند و شبکه های اجتماعی طبیعی را در سازمان ها تقویت کنند.


The field of knowledge management focuses on how organizations can most effectively store, manage, retrieve, and enlarge their intellectual properties. The repository view of knowledge management emphasizes the gathering, providing, and filtering of explicit knowledge. The information in a repository has the advantage of being easily transferable and reusable. But it is not easy to use decontextualized information, and users often need access to human experts. This book describes a more recent approach to knowledge management, which the authors call “expertise sharing.” Expertise sharing emphasizes the human aspects–cognitive, social, cultural, and organizational–of knowledge management, in addition to information storage and retrieval. Rather than focusing on the management level of an organization, expertise sharing focuses on the self-organized activities of the organization’s members. The book addresses the concerns of both researchers and practitioners, describing current literature and research as well as offering information on implementing systems. It consists of three parts: an introduction to knowledge sharing in large organizations; empirical studies of expertise sharing in different types of settings; and detailed descriptions of computer systems that can route queries, assemble people and work, and augment naturally occurring social networks within organizations.

دانلود کتاب «به اشتراک گذاری تخصص: فراتر از مدیریت دانش»

مبلغی که بابت خرید کتاب می‌پردازیم به مراتب پایین‌تر از هزینه‌هایی است که در آینده بابت نخواندن آن خواهیم پرداخت.