کتاب الکترونیکی

محاسبات حجم نمونه در تحقیقات بالینی

Sample Size Calculations in Clinical Research

دانلود کتاب Sample Size Calculations in Clinical Research (به فارسی: محاسبات حجم نمونه در تحقیقات بالینی) نوشته شده توسط «Shein-Chung Chow – Hansheng Wang – Jun Shao»


اطلاعات کتاب محاسبات حجم نمونه در تحقیقات بالینی

موضوع اصلی: پزشکی بالینی

نوع: کتاب الکترونیکی

ناشر: Marcel Dekker

نویسنده: Shein-Chung Chow – Hansheng Wang – Jun Shao

زبان: English

فرمت کتاب: pdf (قابل تبدیل به سایر فرمت ها)

سال انتشار: 2003

تعداد صفحه: 359

حجم کتاب: 16 مگابایت

کد کتاب: 0824709705 , 9780824709709 , 9780824748234

نوبت چاپ: 2 Rev Exp

توضیحات کتاب محاسبات حجم نمونه در تحقیقات بالینی

نویسندگان این کتاب دارای تجربه کارآزمایی بالینی زیادی در صنعت داروسازی و همچنین سوابق علمی قوی هستند. برای آماردان کارآزمایی بالینی، اکنون عرضه‌ای غنی از محصولات نرم‌افزاری برای کمک به تعیین حجم نمونه برای انواع موقعیت‌های مدل‌سازی وجود دارد. بنابراین دانستن فرمول ها دیگر مهم نیست. آنچه مهم است درک اساس فرمول ها است. این کتاب دیدگاه صنعتی و طرح های اندازه نمونه ثابت اصلی را ارائه می دهد. در این صنعت آزمایشات برای نشان دادن برتری، عدم حقارت و هم ارزی ساخته می شوند. این سه رویکرد متمایز منجر به نتایج متفاوتی می‌شوند، زیرا با تغییر هدف خود از برتری به معادل، فرضیه‌های صفر و جایگزین تغییر می‌کنند. این کتاب این تمایز مهم را ایجاد می‌کند و بسیار علمی است و بسیاری از مراجع مرتبط را ارائه می‌دهد. اگرچه اکثر کارآزمایی‌های بالینی هنوز کارآزمایی‌های تصادفی‌سازی شده با طرح موازی با حجم نمونه ثابت هستند، کارآزمایی‌های بیشتری وجود دارد که امکان تصمیم‌گیری متوالی را فراهم می‌کند و از این رو حجم نمونه واقعی می‌تواند به صورت تصادفی باشد. آزمایشات متوالی گروهی موفق ترین در این زمینه بوده اند. اما اکنون “طرح های تطبیقی” انعطاف پذیرتری نیز وجود دارد که مورد استفاده قرار می گیرد. برای طرح‌های متوالی گروهی به متن جنیسون و ترنبول مراجعه کنید و برای طرح‌های تطبیقی ​​چاو و چانگ و متنی که اخیراً اعمال شده توسط چانگ منابع اطلاعاتی بسیار خوبی هستند. بسته‌های نرم‌افزاری که برای انجام طراحی‌های متوالی و تطبیقی ​​گروهی در دسترس هستند، East by Cytel، Seq+Trials توسط Insightful Corp.، PASS توسط Number Crunchers و ADDPLAN توسط یک شرکت آلمانی هستند. همچنین آماردانانی مانند مارک چانگ و کیون اندرسون با استفاده از زبان برنامه نویسی R روال خود را برای طراحی های تطبیقی ​​ایجاد کرده اند.


The authors of this book have a great deal of clinical trial experience in the pharmaceutical industry as well as strong academic backgrounds. For the clinical trial statistician there is now a rich supply of software products to aid in the determination of sample size for a variety of modeling situations. So knowing formulas is no longer important. What is important is to understand the basis for the formulas. This book provides the industrial perspective and the main fixed sample size designs. In this industry trials are constructed to show superiority, noninferiority and equivalence. These three distinct appoaches lead to different results because the null and alternative hypotheses change as you change your goal from superiority to equivalence.This book makes that important distinction and is very scholarly, providing many of the relevant references. Although most clinical trials are still parallel design randomized controlled trials with fixed sample size, there are more and more trials that allow for sequential decisionmaking and hence the actual total sample size can be subject to randomness. The group sequential trials have been the most successful in this regard. But now there are also more flexible “adaptive designs” that are being used. For group sequential designs see the text by Jennison and Turnbull and for the adaptive designs Chow and Chang and a more recent applied text by Chang are very good sources of information. Software packages that are available to do group sequential and adaptive designs are East by Cytel, Seq+Trials by Insightful Corp., PASS by Number Crunchersand ADDPLAN by a German Company. Also statisticians like Mark Chang and Keaven Anderson have created their own routines for adaptive designs using the R programming language.

دانلود کتاب «محاسبات حجم نمونه در تحقیقات بالینی»

مبلغی که بابت خرید کتاب می‌پردازیم به مراتب پایین‌تر از هزینه‌هایی است که در آینده بابت نخواندن آن خواهیم پرداخت.