کتاب الکترونیکی

معماهای ابوالهول

Riddles of the sphinx

دانلود کتاب Riddles of the sphinx (به فارسی: معماهای ابوالهول) نوشته شده توسط «Martin Gardner»


اطلاعات کتاب معماهای ابوالهول

موضوع اصلی: ابتدایی

نوع: کتاب الکترونیکی

ناشر: Mathematical Association of America

نویسنده: Martin Gardner

زبان: English

فرمت کتاب: djvu (قابل تبدیل به سایر فرمت ها)

سال انتشار: 1987

تعداد صفحه: 174

حجم کتاب: 2 مگابایت

کد کتاب: 9780883856321 , 0883856328

توضیحات کتاب معماهای ابوالهول

مارتین گاردنر معماها را با سؤالاتی در مورد تقسیم چند ضلعی ها به اشکال تجویز شده آغاز می کند و این کتاب را با پیشنهاد یک جایزه 100 دلاری برای اولین کسی که یک مربع جادویی 3×# متشکل از اعداد اول متوالی را برای او ارسال می کند، به پایان می رساند. فقط گاردنر توانست این همه مسائل متنوع و وسوسه انگیز را در یک کتاب جای دهد.

این مطالب از ستون گاردنر در مجله علمی تخیلی ایساک آسیموف گرفته شده است. معماهای او که در اینجا ارائه می شوند، پاسخ های خوانندگان اولیه او را به همراه اضافات پیشنهادی ویراستاران این مجموعه در بر می گیرد. در این کتاب، گاردنر ما را از پرسش‌ها به پاسخ‌ها می‌کشاند و همیشه معماهای جدیدی را در اختیار ما قرار می‌دهد که برخی هنوز پاسخی ندارند. حل این معماها صرفاً یک مسئله منطقی و محاسباتی نیست، اگرچه اینها نقش دارند. شانس و الهام نیز فاکتورهایی هستند. بنابراین مبتدیان و متخصصان به طور سودمندی می توانند در مسائل گاردنر، که موضوعات آن از هندسه تا بازی با کلمات و سوالات مربوط به فیزیک و زمین شناسی را شامل می شود، هوش خود را به کار گیرند.

ما تضمین می‌کنیم که شما برخی از این معماها را حل خواهید کرد، توسط برخی دیگر گیج خواهید شد و تقریباً با تمام داستان‌ها و تنظیماتی که گاردنر برای طرح این سؤالات ابداع کرده است سرگرم خواهید شد.


Martin Gardner begins Riddles with questions about splitting up polygons into prescribed shapes and he ends this book with an offer of a prize of $100 for the first person to send him a 3 x# magic square consisting of consecutive primes. Only Gardner could fit so many diverse and tantalizing problems into one book.

This material was drawn from Gardner’s column in Issac Asimov’s Science Fiction Magazine. His riddles presented here incorporate the responses of his initial readers, along with additions suggested by the editors of this series. In this book, Gardner draws us from questions to answers, always presenting us with new riddles- some as yet unanswered. Solving these riddles is not simply a matter of logic and calculation, though these play a role. Luck and inspiration are factors as well., so beginners and experts alike may profiably exercise their wits on Gardner’s problems, whose subjects range from geometry to word play to questions relating to physics and geology.

We guarantee that you will solve some of these riddles, be stumped by others, and be amused by almost all of the stories and settings that Gardner has devised to raise these questions.

دانلود کتاب «معماهای ابوالهول»

مبلغی که بابت خرید کتاب می‌پردازیم به مراتب پایین‌تر از هزینه‌هایی است که در آینده بابت نخواندن آن خواهیم پرداخت.