کتاب الکترونیکی

استدلال قابل اعتماد: استقراء و نظریه یادگیری آماری (سخنرانی های ژان نیکود)

Reliable Reasoning: Induction and Statistical Learning Theory (Jean Nicod Lectures)

دانلود کتاب Reliable Reasoning: Induction and Statistical Learning Theory (Jean Nicod Lectures) (به فارسی: استدلال قابل اعتماد: استقراء و نظریه یادگیری آماری (سخنرانی های ژان نیکود)) نوشته شده توسط «Gilbert Harman – Sanjeev Kulkarni»


اطلاعات کتاب استدلال قابل اعتماد: استقراء و نظریه یادگیری آماری (سخنرانی های ژان نیکود)

موضوع اصلی: تحصیلات

نوع: کتاب الکترونیکی

ناشر: The MIT Press

نویسنده: Gilbert Harman – Sanjeev Kulkarni

زبان: English

فرمت کتاب: pdf (قابل تبدیل به سایر فرمت ها)

سال انتشار: 2007

تعداد صفحه: 119

حجم کتاب: 1 مگابایت

کد کتاب: 0262083604 , 9780262083607

نوبت چاپ: 1

توضیحات کتاب استدلال قابل اعتماد: استقراء و نظریه یادگیری آماری (سخنرانی های ژان نیکود)

من این امتیاز بزرگ را داشتم که در کلاسی که این کتاب بر اساس آن نوشته شده بود، ترم گذشته در دانشگاه پرینستون زیر نظر استادان هارمن و کولکارنی شرکت کنم. این کتاب کوچک جذابی است که می‌تواند دهه‌ها بحث و تحقیق را در فصل‌های مختصر و خواندنی که ارائه را به جلو می‌برد، تقطیر کند. رویکرد نویسندگان اصیل اما عقلانی است و آنها به وضوح ارزش کار میان رشته ای را در زمینه های دوگانه خود از فلسفه و مهندسی برق نشان می دهند! با این حال، کتاب خالی از اشکال نیست. به نظر می رسد که فصل اول “in medias res” آغاز می شود و خواننده انتظار دارد که به طور کامل با آخرین بحث در مورد مشکل استقراء آشنا شود، و همیشه دقیقاً مشخص نیست که یک “فرایند استدلال” در مقایسه با استدلال های قیاسی دقیقاً چه چیزی است. . بحث می توانست از ترکیب مطالبی از پیش نویس کتاب درسی دیگری که در کلاس استفاده می کردیم، در مورد “ماهیت و محدودیت های یادگیری” و حتی از جزوه های سخنرانی بهره مند شود. بحث در مورد سادگی نیز می‌توانست روشن شود، به‌ویژه با توجه به معمای استقرایی جدید گودمن و فلسفه علم کارل پوپر. همچنین در کلاس بسیار ناامیدکننده این کشف بود که روش هارمن و کولکارنی فراتر از ابزارگرایی در علم را تضمین نمی‌کند. نظریه پردازی من به چیزی کمی قوی تر امیدوار بودم. در هر صورت، این کتاب را هرکسی که علاقه مند به موضوعاتی است که مطرح می کند باید بخواند. مطمئناً من را به فکر واداشت و قطعاً بعداً به آن اشاره خواهم کرد زیرا تحقیقاتم در فلسفه مرا دوباره با موضوعاتی که آنها در مورد آنها بحث می کنند در تماس قرار می دهد.


I had the great priviledge of taking the class upon which this book was based last semester at Princeton University under professors Harman and Kulkarni. It is a fascinating little book, which manages to distill decades of debate and research into concise, readable chapters that carry the presentation forward. The authors’ approach is original but commonsensical and they clearly demonstrate the value of interdisciplinary work in their twin fields of philosophy and electrical engineering! The book is not without its flaws, however. The first chapter seems to take off ‘in medias res’ expecting the reader to be fully caught up with the latest discussion on the problem of induction, and it is not always clear exactly what a ‘process of reasoning’ might be compared to deductive arguments. The discussion could have benefited from incorporating material from the other draft textbook we used in class, on “The Nature and Limits of Learning”, and even from the lecture handouts. The discussion of simplicity, as well, could have been clarified, especially with regard to Goodman’s new riddle of induction and Karl Popper’s philosophy of science.Also rather disappointing in class was the discovery that Harman and Kulkarni’s method do not warrant going beyond instrumentalism in scientific theorizing. I was hoping for something a little more robust. In any case, this book should be read by anyone interested in the issues they raise. It sure got me thinking and I will definitely refer to it later on as my research in philosophy brings me in contact again with the issues they discuss.

دانلود کتاب «استدلال قابل اعتماد: استقراء و نظریه یادگیری آماری (سخنرانی های ژان نیکود)»

مبلغی که بابت خرید کتاب می‌پردازیم به مراتب پایین‌تر از هزینه‌هایی است که در آینده بابت نخواندن آن خواهیم پرداخت.