کتاب الکترونیکی

ساختار مجدد آموزش علوم: اتحاد مجدد دیدگاه های جامعه شناختی و روانشناختی

Re/Structuring Science Education: ReUniting Sociological and Psychological Perspectives

دانلود کتاب Re/Structuring Science Education: ReUniting Sociological and Psychological Perspectives (به فارسی: ساختار مجدد آموزش علوم: اتحاد مجدد دیدگاه های جامعه شناختی و روانشناختی) نوشته شده توسط «Wolff-Michael Roth (auth.) – Wolff-Michael Roth (eds.)»


اطلاعات کتاب ساختار مجدد آموزش علوم: اتحاد مجدد دیدگاه های جامعه شناختی و روانشناختی

موضوع اصلی: تحصیلات

نوع: کتاب الکترونیکی

ناشر: Springer Netherlands

نویسنده: Wolff-Michael Roth (auth.) – Wolff-Michael Roth (eds.)

زبان: English

فرمت کتاب: pdf (قابل تبدیل به سایر فرمت ها)

سال انتشار: 2010

تعداد صفحه: 381

حجم کتاب: 8 مگابایت

کد کتاب: 978-90-481-3995-8

نوبت چاپ: 1

توضیحات کتاب ساختار مجدد آموزش علوم: اتحاد مجدد دیدگاه های جامعه شناختی و روانشناختی

آموزش علوم از آغاز خود تحت تأثیر نظریه‌های روان‌شناختی دانستن و یادگیری بوده است، در حالی که در سال‌های اخیر، چارچوب‌های ساخت‌گرایی اجتماعی و جامعه‌شناختی نیز شروع به ظهور کرده‌اند. با کار کمی که روی نشان دادن اینکه چگونه دیدگاه‌های این رویکردهای جداگانه ممکن است یکپارچه شوند، انجام شده است، این کار قصد دارد این شکاف را برطرف کند. این کتاب به ایجاد زمینه‌ای برای اتحاد مجدد دیدگاه‌های جامعه‌شناختی و روان‌شناختی در مورد دانستن، یادگیری و آموزش علم کمک می‌کند. با مجموعه ای از تلاش های یکپارچه که با گفتگوی ساده شروع می شود، فصل های اینجا نه تنها شامل مقالات، بلکه تفسیرهایی هستند که با مقالات دیگر درگیر می شوند، و همچنین یک روایت در حال اجرا مفید که از مقدمه تا پایان، کتاب و بخش های آن را به متن می بخشد. توجه ویژه ای به نظریه فعالیت فرهنگی-تاریخی معطوف شده است، که قبلاً ادغام دیدگاه های روانشناختی و فرهنگی-تاریخی (جامعه شناختی) را در مورد فعالیت های انسانی با انگیزه جمعی ارائه می دهد. تعدادی از فصل‌ها و همچنین روایت زمینه‌ساز، به صراحت از این نظریه به عنوان چارچوبی برای بازاندیشی آموزش علوم برای دستیابی به اتحاد مجدد که هدف این کار است استفاده می‌کنند.

همه مشارکت‌کنندگان در این جلد، متونی را تولید کرده‌اند که به تلاش برای غلبه بر شکاف موجود بین رویکردهای جامعه‌شناختی و روان‌شناختی در تحقیق و عمل آموزش علوم کمک می‌کند. از موقعیت‌های بسیار متفاوت – جنسیت، فرهنگ، نژاد – بینش‌های ارزشمندی را برای اتحاد مجدد رویکردها در نظریه و روش در این زمینه ارائه می‌دهند. به‌عنوان یک مجموعه، مشارکت‌ها فهرستی غنی از ایده‌ها را تشکیل می‌دهند که از آن اشکال جدیدی از آموزش علوم می‌توان پدیدار شد.


Since its beginnings, science education has been under the influence of psychological theories of knowing and learning, while in more recent years, social constructivist and sociological frameworks have also begun to emerge. With little work being done on showing how the perspectives of these separate approaches might be integrated, this work aims to plug the gap. The book helps lay the groundwork for reuniting sociological and psychological perspectives on the knowing, learning, and teaching of science. Featuring a range of integrative efforts beginning with simple conversation, the chapters here include not only articles but also commentaries that engage with other papers, as well as a useful running narrative that, from the introduction to the epilogue, contextualizes the book and its sections. Specific attention is given to cultural-historical activity theory, which already offers an integration of psychological and cultural-historical (sociological) perspectives on collectively motivated human activities. A number of chapters, as well as the contextualizing narrative, explicitly use this theory as a framework for rethinking science education to achieve the reunification that is the goal of this work.

All the contributors to this volume have produced texts that contribute to the effort of overcoming the extant divide between sociological and psychological approaches to science education research and practice. From very different positions—gender, culture, race—they provide valuable insights to reuniting approaches in both theory and method in the field. As an ensemble, the contributions constitute a rich menu of ideas from which new forms of science education can emerge.

دانلود کتاب «ساختار مجدد آموزش علوم: اتحاد مجدد دیدگاه های جامعه شناختی و روانشناختی»

مبلغی که بابت خرید کتاب می‌پردازیم به مراتب پایین‌تر از هزینه‌هایی است که در آینده بابت نخواندن آن خواهیم پرداخت.