کتاب الکترونیکی

فرهنگ‌های دزدی دریایی: چگونه بخش رو به رشدی از جمعیت جهانی روابط رسانه‌ای را از طریق کانال‌های جایگزین برای به دست آوردن محتوا ایجاد می‌کنند

Piracy Cultures: How a Growing Portion of the Global Population is Building Media Relationships Through Alternate Channels of Obtaining Content

دانلود کتاب Piracy Cultures: How a Growing Portion of the Global Population is Building Media Relationships Through Alternate Channels of Obtaining Content (به فارسی: فرهنگ‌های دزدی دریایی: چگونه بخش رو به رشدی از جمعیت جهانی روابط رسانه‌ای را از طریق کانال‌های جایگزین برای به دست آوردن محتوا ایجاد می‌کنند) نوشته شده توسط «Manuel Castells – Gustavo Cardoso»


اطلاعات کتاب فرهنگ‌های دزدی دریایی: چگونه بخش رو به رشدی از جمعیت جهانی روابط رسانه‌ای را از طریق کانال‌های جایگزین برای به دست آوردن محتوا ایجاد می‌کنند

نوع: کتاب الکترونیکی

ناشر: Xlibris

نویسنده: Manuel Castells – Gustavo Cardoso

زبان: english

فرمت کتاب: EPUB (قابل تبدیل به سایر فرمت ها)

سال انتشار: 2013

تعداد صفحه: 635

حجم فایل: 1.56 مگابایت

کد کتاب: 1479732273 , 9781479732272

توضیحات کتاب فرهنگ‌های دزدی دریایی: چگونه بخش رو به رشدی از جمعیت جهانی روابط رسانه‌ای را از طریق کانال‌های جایگزین برای به دست آوردن محتوا ایجاد می‌کنند


Piracy Cultures مقدمه سرمقاله

MANUEL CASTELLS

1

دانشگاه کالیفرنیای جنوبی

GUSTAVO CARDOSO

موسسه دانشگاه لیسبون ( ISCTE-IUL)

“فرهنگ های دزدی دریایی” چیست؟ معمولاً مصرف رسانه را از تعریف صنعت رسانه شروع می کنیم. ما به تلویزیون، رادیو، روزنامه ها، بازی ها، اینترنت و محتوای رسانه ای نگاه می کنیم. به طور کلی، همه از این ایده که دسترسی به چنین محتوایی از طریق پرداخت هزینه مجوز یا اشتراک در دسترس است، یا صرفاً به این دلیل که پولی است یا به صورت رایگان در دسترس است (که توسط تبلیغات پشتیبانی می‌شود یا تحت یک تجارت “رایگان” یعنی ما به محتوا و نحوه تعامل مردم با آن در یک سیستم فکری معین نگاه می‌کنیم که محتوا و کانال‌های توزیع آن را محصول روابط بین شرکت‌های رسانه‌ای، سازمان‌ها و افراد می‌داند – در واقع یک رابطه تجاری یک نوع قراردادی، با حقوق و تعهدات متناسب.

اما چه اگر برای لحظه‌ای توجه خود را به شواهد تجربی مصرف رسانه‌ها، نه فقط در آسیا، آفریقا و آمریکای جنوبی، بلکه در سراسر اروپا و آمریکای شمالی معطوف کنیم؟ در سرتاسر جهان، شاهد تعداد فزاینده‌ای از افراد هستیم که خارج از آن مجموعه‌های نهادینه شده، روابط رسانه‌ای ایجاد می‌کنند. نقطه شروع ما برای این تحلیل این است که وقتی بخش بسیار قابل توجهی از جمعیت در حال ایجاد میانجیگری از طریق کانال های جایگزین برای به دست آوردن محتوا هستند، چنین رفتاری باید به منظور تعمیق دانش ما از فرهنگ های رسانه ای مورد مطالعه قرار گیرد. از آنجایی که ما به عنوانی نیاز داریم که آن فرهنگ‌ها را با همه تنوع‌شان توصیف کنیم – اما در عین حال، با رایج بودنشان – پیشنهاد می‌کنیم آن را “فرهنگ‌های دزدی دریایی” بنامیم.”



Piracy CulturesEditorial Introduction

MANUEL CASTELLS

1

University of Southern California

GUSTAVO CARDOSO

Lisbon University Institute (ISCTE-IUL)

What are “”Piracy Cultures””? Usually, we look at media consumption starting from a media industry definition. We look at TV, radio, newspapers, games, Internet, and media content in general, all departing from the idea that the access to such content is made available through the payment of a license fee or subscription, or simply because it’s either paid or available for free (being supported by advertisements or under a “”freemium”” business model). That is, we look at content and the way people interact with it within a given system of thought that sees content and its distribution channels as the product of relationships between media companies, organizations, and individuals—effectively, a commercial relationship of a contractual kind, with accordant rights and obligations.

But what if, for a moment, we turned our attention to the empirical evidence of media consumption practice, not just in Asia, Africa, and South America, but also all over Europe and North America? All over the world, we are witnessing a growing number of people building media relationships outside those institutionalized sets of rules.

We do not intend to discuss whether we are dealing with legal or illegal practices; our launching point for this analysis is that, when a very significant proportion of the population is building its mediation through alternative channels of obtaining content, such behavior should be studied in order to deepen our knowledge of media cultures. Because we need a title to characterize those cultures in all their diversity—but at the same time, in their commonplaceness—we propose to call it “”Piracy Cultures.””

دانلود کتاب «فرهنگ‌های دزدی دریایی: چگونه بخش رو به رشدی از جمعیت جهانی روابط رسانه‌ای را از طریق کانال‌های جایگزین برای به دست آوردن محتوا ایجاد می‌کنند»

مبلغی که بابت خرید کتاب می‌پردازیم به مراتب پایین‌تر از هزینه‌هایی است که در آینده بابت نخواندن آن خواهیم پرداخت.

برای دریافت کد تخفیف ۲۰ درصدی این کتاب، ابتدا صفحه اینستاگرام کازرون آنلاین (@kazerun.online ) را دنبال کنید. سپس، کلمه «بلیان» را در دایرکت ارسال کنید تا کد تخفیف به شما ارسال شود.

دیدگاهتان را بنویسید