کتاب الکترونیکی

عکاسی و فلسفه: مقالاتی درباره مداد طبیعت

Photography and Philosophy: Essays on the Pencil of Nature

دانلود کتاب Photography and Philosophy: Essays on the Pencil of Nature (به فارسی: عکاسی و فلسفه: مقالاتی درباره مداد طبیعت) نوشته شده توسط «Scott Walden»


اطلاعات کتاب عکاسی و فلسفه: مقالاتی درباره مداد طبیعت

موضوع اصلی: علمی-محبوب

نوع: کتاب الکترونیکی

ناشر: Wiley-Blackwell

نویسنده: Scott Walden

زبان: English

فرمت کتاب: pdf (قابل تبدیل به سایر فرمت ها)

سال انتشار: 2008

تعداد صفحه: 338

حجم کتاب: 7 مگابایت

کد کتاب: 1405139242 , 9781405139243

توضیحات کتاب عکاسی و فلسفه: مقالاتی درباره مداد طبیعت

من عکاسی هستم که برای بهبود کیفیت تصاویری که می‌گیرم هر کاری انجام می‌دهم. این شامل نگاه کردن به انواع کتاب‌هایی است که در ابتدا ممکن است ارتباط چندانی با عکاسی نداشته باشند. با این حال، کتابی با عنوان «عکاسی و فلسفه: مقالاتی در مورد مداد طبیعت» به نظر می‌رسید که چیزی برای ارائه به من داشته باشد.

این کتاب مجموعه ای از مقالات مجموعه ای از فیلسوفان مدرن است که به عکاسی توجه دارند. بر دو حوزه فرعی فلسفه تأکید دارد: معرفت شناسی، مطالعه چگونگی شناخت ما. و زیبایی شناسی که به ماهیت زیبایی و هنر می پردازد. این کتاب طیفی از سوالاتی را در بر می گیرد که آیا عکاسی یک هنر است و ارزش واقعی یک عکس چیست تا اینکه عکس ها چگونه برای ما ارزش دارند و رفتار اخلاقی برای یک عکاس چیست. حتی این بحث وجود دارد که چگونه شخصیت یک ستاره سینما بر تفسیر فیلمی که ستاره در آن ظاهر می شود تأثیر می گذارد.

نوشته ها از جالب تا سرگرم کننده تا خسته کننده متفاوت است. برخی از این ها، حداقل، به تراکم مطالب ارائه شده و میزان دوری آن از ملاحظات روزمره ما مربوط می شود. برای من، جالب‌ترین مقاله توسط آرتور سی. دانتو، زیبایی‌شناس که به طور کلی در مورد هنر برای مجله «ملت» نیز نوشت، نوشته شده است. پس از یک رویکرد مداری، دانتو به بررسی اخلاقیات نفوذ عکاسی در زندگی افراد می‌پردازد.

خوشبختانه، مقدمه اسکات والدن، ویراستار، خلاصه‌ای از هر یک از مقاله‌هایی را ارائه می‌کند که قبل از خواندن هر مقاله و گاهی اوقات بعد از آن، مشورت با آنها مفید بود.

به طور معمول، یکی از مقاله ها ادعا می کند که عکاسی نمی تواند یک هنر باشد، زیرا عکاس از طریق ابزارهای مکانیکی تنها چیزی را که در مقابل لنز خود است ثبت می کند. اکثر عکاسان به این نکته اشاره می کنند که حتی اگر این درست باشد، عکاسان می توانند آنچه را که در جلوی لنز قرار دارد کنترل کنند تا مقداری دید نسبت به ماهیت سوژه را منتقل کنند. مهمتر از آن، ارزش تصاویر عکاسی ممکن است به هنر بودن عکاسی بستگی نداشته باشد. من به یاد فیلسوف لودویگ ویتگنشتاین افتادم که استدلال می کرد که فلسفه مستلزم این است که ابتدا باید اصطلاحات را تعریف کرد و تعریف اصطلاحات غیرممکن است. سپس از حرفه فلسفه دست کشید. (مطمئنم که داستان را ساده کرده ام تا منظورم را بیان کنم.)

بدون شک، فلسفه برای کسانی که به مسائل بزرگتر زندگی می پردازند، ارزش زیادی دارد و شاید همه پرسشگرهایی که امیدوارند زندگی روشنفکرانه ای داشته باشند، باید به آن توجه کنند. و با این حال، همانطور که ممکن است انتظار داشته باشم، نتیجه نهایی من این است که در مورد بهبود مهارت های عکاسی یا یادگیری نحوه خواندن یک عکس، چیز زیادی از گمانه زنی های فیلسوفان می توان آموخت.

اگر درگیر این سؤالات بزرگتر هستید، فکر می کنم این کتاب ممکن است جالب باشد. برای یک عکاس معمولی، من انتظار دارم که این کتاب به آنها کمک کند تا یک چشم انداز پیدا کنند و آن را به یک تصویر ارتباطی تبدیل کنند.


I’m a photographer who will do anything to try to improve the quality of the images I capture. That includes looking at all kinds of books that at first might appear to have little to do with photography. However, a book entitled “Photography and Philosophy: Essays on the Pencil of Nature” seemed like it might have something to offer me.

The book is a collection of essays from a series of modern philosophers who are concerned about photography. It emphasizes two sub-fields of philosophy: epistemology, the study of how we know; and aesthetics, which deals with the nature of beauty and art. The book covers a range from the questions of whether photography is an art and what the truth value of a photograph is to how it is that photographs have value to us and what is ethical behavior for a photographer. There is even a discussion of how the persona of a movie star effects the interpretation of the movie in which the star appears.

The writing varies from interesting to entertaining to boring. Some of this is related, at least, to the density of the material presented and how far it is removed from our everyday considerations. For me, the most interesting essay was written by Arthur C. Danto, an aesthetician who also wrote generally on art for the magazine “The Nation”. After a circuitous approach Danto explores the ethics of photographic intrusion upon the lives of individuals.

Luckily, the introduction by Scott Walden, the editor, provides a summary of each of the essays that I found useful to consult before reading each essay and occasionally after.

Typically, one of the essays contends that photography can not be an art because the photographer through mechanical means captures only what is in front of his lens. Most photographers will point out that even though this is true, photographers can control what is in front of the lens to convey some vision as to the nature of the subject. More importantly, the value of photographic images may not depend on whether photography is an art. I was reminded of the philosopher Ludwig Wittgenstein, who argued that philosophy required that one must first define terms and that it was impossible to define the terms. He then quit the profession of philosophy. (I’m certain that I have simplified the story to make my point.)

Undoubtedly, philosophy has great value for those who are concerned with the larger questions of life, and perhaps all questioning people who hope to lead an intellectual life must consider it. And yet, as I might have expected, my final conclusion is that there is little to be learned from the speculations of the philosophers when it comes to improving photographic skills or learning how to read a photograph.

If you are concerned with those larger questions, I suppose this book may be of interest. For the average photographer, I expect that this book will help them find a vision and turn it into a communicative image not one wit.

دانلود کتاب «عکاسی و فلسفه: مقالاتی درباره مداد طبیعت»

مبلغی که بابت خرید کتاب می‌پردازیم به مراتب پایین‌تر از هزینه‌هایی است که در آینده بابت نخواندن آن خواهیم پرداخت.