دانلود کتاب OpenGL programming guide (به فارسی: راهنمای برنامه نویسی OpenGL) نوشته شده توسط «OpenGL Architecture Review Board – Dave Shreiner – Mason Woo – Jackie Neider – Tom Davis»
اطلاعات کتاب راهنمای برنامه نویسی OpenGL
موضوع اصلی: برنامه نویسی: Libraries API
نوع: کتاب الکترونیکی
ناشر: Addison-Wesley Professional
نویسنده: OpenGL Architecture Review Board – Dave Shreiner – Mason Woo – Jackie Neider – Tom Davis
زبان: English
فرمت کتاب: djvu (قابل تبدیل به سایر فرمت ها)
سال انتشار: 2007
تعداد صفحه: 911
حجم کتاب: 8 مگابایت
کد کتاب: 0321481003 , 9780321481009
نوبت چاپ: 6
توضیحات کتاب راهنمای برنامه نویسی OpenGL
OpenGL® راهنمای برنامه نویسی، نسخه ششم
OpenGL یک رابط نرم افزاری قدرتمند است که برای تولید تصاویر با کیفیت بالا و تولید شده توسط رایانه و برنامه های کاربردی تعاملی با استفاده از اشیاء دو بعدی و سه بعدی استفاده می شود. ، بیت مپ و تصاویر رنگی.
راهنمای برنامه نویسی OpenGL®، ویرایش ششم، اطلاعات قطعی و جامعی را در مورد OpenGL و کتابخانه ابزار OpenGL ارائه می دهد. نسخه قبلی OpenGL را از طریق نسخه 2.0 پوشش می داد. این ششمین نسخه از پرفروشترین «کتاب قرمز» آخرین ویژگیهای OpenGL نسخه 2.1 را شرح میدهد. توضیحات واضحی در مورد عملکرد OpenGL و بسیاری از تکنیک های گرافیکی کامپیوتری اولیه مانند ساخت و ارائه مدل های سه بعدی خواهید یافت. مشاهده تعاملی اشیا از دیدگاه های مختلف؛ و استفاده از سایه، نور، و جلوه های بافت برای واقع گرایی بیشتر. علاوه بر این، این کتاب پوشش عمیقی از تکنیکهای پیشرفته، از جمله نقشهبرداری بافت، آنتیالیاسینگ، مه و جلوههای جوی، NURBS، پردازش تصویر و موارد دیگر را ارائه میدهد. این متن همچنین موضوعات کلیدی دیگری مانند بهبود عملکرد، برنامههای افزودنی OpenGL، و تکنیکهای چند پلتفرمی را بررسی میکند.
این نسخه ششم بهروزرسانی شده است تا جدیدترین ویژگیهای OpenGL نسخه 2.1 را شامل شود، از جمله:
- استفاده از اشیاء بافر پیکسل سمت سرور برای دانلود و بازیابی سریع مستطیل پیکسل
- بحث در مورد قالب بافت sRGB
- بحث گسترده در مورد زبان سایه زنی OpenGL</li
این نسخه به ادامه بحث درباره OpenGL Shading Language (GLSL) میپردازد و مکانیزم استفاده از این زبان برای ایجاد جلوههای گرافیکی پیچیده و افزایش قدرت محاسباتی OpenGL را توضیح میدهد.
کتابخانه فنی OpenGL کتابهای آموزشی و مرجع برای OpenGL فراهم می کند. کتابخانه برنامه نویسان را قادر می سازد تا درک عملی از OpenGL به دست آورند و به آنها نشان می دهد که چگونه پتانسیل کامل آن را باز کنند. این کتابخانه که در ابتدا توسط SGI توسعه یافت، تحت نظارت گروه راهبری OpenGL Architecture Review Board (ARB) (اکنون بخشی از گروه Khronos)، یک کنسرسیوم صنعتی که مسئول هدایت تکامل OpenGL و فناوریهای مرتبط است، به تکامل خود ادامه میدهد.
OpenGL® Programming Guide, Sixth Edition
OpenGL is a powerful software interface used to produce high-quality, computergenerated images and interactive applications using 2D and 3D objects, bitmaps, and color images.
The OpenGL® Programming Guide, Sixth Edition, provides definitive and comprehensive information on OpenGL and the OpenGL Utility Library. The previous edition covered OpenGL through Version 2.0. This sixth edition of the best-selling “red book” describes the latest features of OpenGL Version 2.1. You will find clear explanations of OpenGL functionality and many basic computer graphics techniques, such as building and rendering 3D models; interactively viewing objects from different perspective points; and using shading, lighting, and texturing effects for greater realism. In addition, this book provides in-depth coverage of advanced techniques, including texture mapping, antialiasing, fog and atmospheric effects, NURBS, image processing, and more. The text also explores other key topics such as enhancing performance, OpenGL extensions, and cross-platform techniques.
This sixth edition has been updated to include the newest features of OpenGL Version 2.1, including:
- Using server-side pixel buffer objects for fast pixel rectangle download and retrieval
- Discussion of the sRGB texture format
- Expanded discussion of the OpenGL Shading Language
This edition continues the discussion of the OpenGL Shading Language (GLSL) and explains the mechanics of using this language to create complex graphics effects and boost the computational power of OpenGL.
The OpenGL Technical Library provides tutorial and reference books for OpenGL. The Library enables programmers to gain a practical understanding of OpenGL and shows them how to unlock its full potential. Originally developed by SGI, the Library continues to evolve under the auspices of the OpenGL Architecture Review Board (ARB) Steering Group (now part of the Khronos Group), an industry consortium responsible for guiding the evolution of OpenGL and related technologies.
دانلود کتاب «راهنمای برنامه نویسی OpenGL»

برای دریافت کد تخفیف ۲۰ درصدی این کتاب، ابتدا صفحه اینستاگرام کازرون آنلاین (@kazerun.online ) را دنبال کنید. سپس، کلمه «بلیان» را در دایرکت ارسال کنید تا کد تخفیف به شما ارسال شود.