کتاب الکترونیکی

نفت و ایدئولوژی

Oil and Ideology

دانلود کتاب Oil and Ideology (به فارسی: نفت و ایدئولوژی) نوشته شده توسط «Roger M. Olien»


اطلاعات کتاب نفت و ایدئولوژی

موضوع اصلی: فناوری های نفت و گاز

نوع: کتاب الکترونیکی

ناشر: The University of North Carolina Press

نویسنده: Roger M. Olien

زبان: English

فرمت کتاب: pdf (قابل تبدیل به سایر فرمت ها)

سال انتشار: 2000

تعداد صفحه: 324

حجم کتاب: 6 مگابایت

کد کتاب: 9780807825235 , 0807825239

توضیحات کتاب نفت و ایدئولوژی

گزارش‌های سنتی جان دی. راکفلر و شرکت استاندارد اویل، و همچنین کتاب‌های پرفروش اخیر در این زمینه، همچنان اتهامات رفتار غیراخلاقی و ضدرقابتی صنعت نفت آمریکا را بدون تردید می‌پذیرند. در این ترکیب راهگشا از تاریخ فرهنگی، تجاری، جنسیتی و فکری، راجر و دایانا دیویدز اولین به بررسی چگونگی ایجاد این تصویر منفی از صنعت نفت می پردازند – و چگونه این تصویر به نوبه خود به شکل گیری سیاست در قبال این صنعت به شیوه هایی کمک می کند که گاهی اوقات هم با اهداف اصلاح طلبان و هم با منافع عمومی مغایرت دارد.
نویسندگان با نگاهی انتقادی به منابعی که اغلب به صورت واقعی پذیرفته شده‌اند و بررسی منافع شخصی منتقدان صنعت نفت، تصویری متعادل‌تر و پیچیده‌تر از آنچه قبلاً ارائه شده بود، از صنعت ارائه می‌کنند. مطالعه موردی آن‌ها از تأثیر ایدئولوژی نمونه‌ای بارز از چگونگی درک کسب‌وکار از طریق بافت فرهنگی آن ارائه می‌دهد و رویکرد جدیدی برای درک مشکلات تنظیم و اصلاح ارائه می‌دهد.


Traditional accounts of John D. Rockefeller and the Standard Oil Company, as well as recent best-selling books on the subject, still accept without question charges of unethical and anti-competitive behavior by the American oil industry. In this pathbreaking synthesis of cultural, business, gender, and intellectual history, Roger and Diana Davids Olien explore how this negative image of the petroleum industry was created—and how this image in turn helped shape policy toward the industry in ways that were sometimes at odds with both the goals of reformers and the public interest.
By turning a critical eye on sources that have often been accepted at face value and examining the self-interests of oil industry critics, the authors produce a more balanced, complex picture of the industry than has previously been offered. Their case study of the impact of ideology offers a striking example of how business must be understood through its cultural context and offers a new approach to understanding problems of regulation and reform.

دانلود کتاب «نفت و ایدئولوژی»

مبلغی که بابت خرید کتاب می‌پردازیم به مراتب پایین‌تر از هزینه‌هایی است که در آینده بابت نخواندن آن خواهیم پرداخت.

برای دریافت کد تخفیف ۲۰ درصدی این کتاب، ابتدا صفحه اینستاگرام کازرون آنلاین (@kazerun.online ) را دنبال کنید. سپس، کلمه «بلیان» را در دایرکت ارسال کنید تا کد تخفیف به شما ارسال شود.