کتاب الکترونیکی

هنر حافظه ناباکوف و مدرنیسم اروپایی

Nabokov's Art of Memory and European Modernism

دانلود کتاب Nabokov’s Art of Memory and European Modernism (به فارسی: هنر حافظه ناباکوف و مدرنیسم اروپایی) نوشته شده توسط «John Burt Foster»


اطلاعات کتاب هنر حافظه ناباکوف و مدرنیسم اروپایی

موضوع اصلی: 1

نوع: کتاب الکترونیکی

ناشر: Princeton University Press

نویسنده: John Burt Foster

زبان: English

فرمت کتاب: pdf (قابل تبدیل به سایر فرمت ها)

سال انتشار: 1993

تعداد صفحه: 278

حجم کتاب: 2 مگابایت

کد کتاب: 0691069719 , 9780691069715 , 9781400811632

توضیحات کتاب هنر حافظه ناباکوف و مدرنیسم اروپایی

با وجود خصومت ولادیمیر ناباکوف با برچسب های ادبی، او به وضوح جایگاه خود را در تاریخ فرهنگی تشخیص داد. جان فاستر در رویکرد تازه‌ای که بر زمینه اروپایی ناباکوف تأکید می‌کند، نشان می‌دهد که چگونه هنر حافظه این نویسنده با مدرنیسم اوایل قرن بیستم تلاقی می‌کند. با ردیابی علایق او در منظر زمانی و تصویر یادگاری، در «یادآوری‌های بینامتنی» و در فردیت در میان چندگانگی فرهنگی، کتاب با رمان‌های اولیه روسی مانند مریم آغاز می‌شود، سپس هنر نوظهور حافظه او را از خنده در تاریکی تا هدیه می‌پردازد. . فاستر پس از بحث در مورد جابجایی فرهنگی نویسنده در اولین رمان‌های انگلیسی‌اش، به شاهکار ناباکوف به‌عنوان هنرمند حافظه، زندگی‌نامه خودنوشت Speak, Memory می‌پردازد و با پایانی درباره آتش کم‌رنگ به پایان می‌رسد.

این کتاب به‌عنوان مروری بین‌فرهنگی از مدرنیسم به بررسی چگونگی حرکت ناباکوف در میان پروست و برگسون، فروید و مان، و جویس و الیوت می‌پردازد. همچنین پاسخ او به بودلر و نیچه به عنوان نظریه پردازان مدرنیته و احساس او از داستایوفسکی، تولستوی و پوشکین به عنوان پیشگامان مدرنیستی را بررسی می کند. این کتاب به عنوان رویکردی به ناباکوف، اهمیت فزاینده زندگی‌نامه در مطالعات ادبی کنونی را منعکس می‌کند. دیگر موضوعات مهمی که به آنها پرداخته شده عبارتند از نظریه بینامتنیت باختین، دیدگاه های ساختارشکنانه از حافظه، مدرنیسم حافظه بنیامین، و مفروضات ناباکوف در مورد مدرنیسم به عنوان یک مفهوم.


Despite Vladimir Nabokov’s hostility toward literary labels, he clearly recognized his own place in cultural history. In a fresh approach stressing Nabokov’s European context, John Foster shows how this writer’s art of memory intersects with early twentieth-century modernism. Tracing his interests in temporal perspective and the mnemonic image, in intertextual “reminiscences,” and in individuality amid cultural multiplicity, the book begins with such early Russian novels as Mary, then treats his emerging art of memory from Laughter in the Dark to The Gift. After discussing the author’s cultural repositioning in his first English novels, Foster turns to Nabokov’s masterpiece as an artist of memory, the autobiography Speak, Memory, and ends with an epilogue on Pale Fire.

As a cross-cultural overview of modernism, this book examines how Nabokov navigated among Proust and Bergson, Freud and Mann, and Joyce and Eliot. It also explores his response to Baudelaire and Nietzsche as theorists of modernity, and his sense of Dostoevsky, Tolstoy, and Pushkin as modernist precursors. As an approach to Nabokov, the book reflects the heightened importance of autobiography in current literary study. Other critical issues addressed include Bakhtin’s theory of intertextuality, deconstructive views of memory, Benjamin’s modernism of memory, and Nabokov’s assumptions about modernism as a concept.

دانلود کتاب «هنر حافظه ناباکوف و مدرنیسم اروپایی»

مبلغی که بابت خرید کتاب می‌پردازیم به مراتب پایین‌تر از هزینه‌هایی است که در آینده بابت نخواندن آن خواهیم پرداخت.