کتاب الکترونیکی

موقعیت شرکت های چند ملیتی و جغرافیای اقتصادی جدید (افق های جدید در سری کسب و کار بین المللی)

Multinational Firms' Location And The New Economic Geography (New Horizons in International Business Series)

دانلود کتاب Multinational Firms’ Location And The New Economic Geography (New Horizons in International Business Series) (به فارسی: موقعیت شرکت های چند ملیتی و جغرافیای اقتصادی جدید (افق های جدید در سری کسب و کار بین المللی)) نوشته شده توسط «Jean-Louis Mucchielli – Thierry Mayer»


اطلاعات کتاب موقعیت شرکت های چند ملیتی و جغرافیای اقتصادی جدید (افق های جدید در سری کسب و کار بین المللی)

موضوع اصلی: جغرافیا

نوع: کتاب الکترونیکی

ناشر: Edward Elgar Publishing

نویسنده: Jean-Louis Mucchielli – Thierry Mayer

زبان: English

فرمت کتاب: pdf (قابل تبدیل به سایر فرمت ها)

سال انتشار: 2004

تعداد صفحه: 251

حجم کتاب: 2 مگابایت

کد کتاب: 9781843766544 , 184376654X

نوبت چاپ: illustrated edition

توضیحات کتاب موقعیت شرکت های چند ملیتی و جغرافیای اقتصادی جدید (افق های جدید در سری کسب و کار بین المللی)

انتخاب مکان برای کارخانه‌های تولید شرکت‌های چند ملیتی موضوع مهمی است، به ویژه به این دلیل که این تصمیم با ترس‌های زیادی همراه است که در بحث عمومی مطرح شده است. این کتاب به تحلیل این می‌پردازد که چگونه سرمایه‌گذاران مستقیم خارجی مکان‌های خود را انتخاب می‌کنند، در حالی که نیروهایی را که جغرافیای اقتصادی بین‌المللی را شکل می‌دهند، بررسی می‌کند. اگرچه این دو موضوع تا حدی به هم مرتبط هستند، محققان به تازگی به شباهت جغرافیای اقتصادی و رویکردهای تجاری بین‌المللی در ارزیابی تجربی علل احتمالی درجه تمرکز فضایی مشاهده شده در بسیاری از صنایع مدرن اذعان کرده‌اند.

این کتاب با ارائه بینشی نسبت به جهتی که تحقیقات آتی باید در پیش گیرد، حاوی مقالات پیشرفته در هر دو سطح نظری و تجربی است. این مجموعه اصلی کمک مهمی به درک ما از وجود و تأثیر تأثیرات بازار خانگی می کند.

این کتاب با معرفی یک ترکیب خوشایند بین دو حوزه مطالعاتی مرتبط و در عین حال به ندرت یکپارچه با استفاده از مطالعات موردی شرکت‌ها در اروپا، MNEs ایالات متحده و صنعت خودروی مکزیک، مورد استقبال اقتصاددانان دانشگاهی و عملی قرار خواهد گرفت. دانشمندان و اقتصاددانان منطقه و کسانی که علاقه خاصی به مسائل تجارت بین المللی دارند نیز این کتاب را روشنگر خواهند یافت.


The choice of location for the production plants of multinational firms is an important issue, not least because this decision is accompanied by so many fears brought into public debate. This book analyzes how foreign direct investors choose their locations, while exploring the forces which shape international economic geography. Although these two issues are, to some extent, inter-related, researchers have only recently acknowledged the similarity of economic geography and international business approaches to the empirical assessment of likely causes of the degree of spatial concentration observed in many modern industries.

Giving insight into the direction that future research should take, this book contains state-of-the-art papers on both theoretical and empirical levels. This original collection makes a particularly important contribution to our understanding of the existence and impact of home market effects.

Introducing a welcome synthesis between two related and yet rarely integrated areas of study using case studies of firms in Europe, US MNEs and the Mexican automobile industry, this book will be welcomed by both academic and practicing economists. Regional scientists and economists, and those with a specific interest in international trade issues will also find the book enlightening.

دانلود کتاب «موقعیت شرکت های چند ملیتی و جغرافیای اقتصادی جدید (افق های جدید در سری کسب و کار بین المللی)»

مبلغی که بابت خرید کتاب می‌پردازیم به مراتب پایین‌تر از هزینه‌هایی است که در آینده بابت نخواندن آن خواهیم پرداخت.