کتاب الکترونیکی

مدلسازی و کاربردها در آموزش ریاضیات: چهاردهمین مطالعه Icmi

Modelling and Applications in Mathematics Education: The 14th Icmi Study

دانلود کتاب Modelling and Applications in Mathematics Education: The 14th Icmi Study (به فارسی: مدلسازی و کاربردها در آموزش ریاضیات: چهاردهمین مطالعه Icmi) نوشته شده توسط «Peter L. Galbraith – Hans-Wolfgang Henn – Mogens Niss»


اطلاعات کتاب مدلسازی و کاربردها در آموزش ریاضیات: چهاردهمین مطالعه Icmi

موضوع اصلی: آموزش و پرورش

نوع: کتاب الکترونیکی

ناشر: Springer

نویسنده: Peter L. Galbraith – Hans-Wolfgang Henn – Mogens Niss

زبان: English

فرمت کتاب: pdf (قابل تبدیل به سایر فرمت ها)

سال انتشار: 2006

تعداد صفحه: 517

حجم کتاب: 31 مگابایت

کد کتاب: 9780387298207 , 0387298207

نوبت چاپ: 1

توضیحات کتاب مدلسازی و کاربردها در آموزش ریاضیات: چهاردهمین مطالعه Icmi

هدف کلی مدل‌سازی و کاربردها در آموزش ریاضی، ارائه یک نمای کلی از پیشرفت‌های روز در زمینه مدل‌سازی و کاربردها در آموزش ریاضی است. به مسائل کلیدی پرداخته می شود که از جمله آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد: معرفت شناسی و روابط بین ریاضیات و “بقیه جهان”. معنای مدلسازی ریاضی و اجزای فرآیند آن؛ احترامی که در آن تمایز بین ریاضیات محض و کاربردهای ریاضی معنا پیدا می کند. تعادل مناسب بین فعالیت های مدل سازی و سایر فعالیت های ریاضی؛ نقشی که موقعیت‌های مشکل اصیل در فعالیت‌های مدل‌سازی و برنامه‌ها بازی می‌کنند. شایستگی های فرعی قابل شناسایی و روش هایی که آنها یک شایستگی مدل سازی کلی را تشکیل می دهند. توسعه شایستگی در طول زمان صلاحیت‌های ریاضی: شناسایی مهم‌ترین شایستگی‌های ریاضی که دانش‌آموزان باید کسب کنند، و اینکه چگونه فعالیت‌های مدل‌سازی و کاربردها می‌توانند به ایجاد این شایستگی‌ها کمک کنند. منظور از “سواد ریاضی” در رابطه با الگوسازی، آموزش مدلسازی: اصول و راهبردهای آموزشی مناسب برای توسعه دروس مدلسازی و آموزش آنها. نقش فناوری در آموزش مدل‌سازی و کاربردها، پیاده‌سازی و تمرین: نقش مدل‌سازی و کاربردها در تدریس روزمره ریاضی موانع و موانع عمده؛ توسعه استفاده از نمونه های مدل سازی در کلاس های درس روزمره؛ مستندسازی اجرای موفقیت‌آمیز مدل‌سازی در تدریس ریاضیات، ارزیابی و ارزشیابی: حالت‌های ارزیابی که مؤلفه‌های اساسی شایستگی مدل‌سازی را در بر می‌گیرد. حالت های موجود برای دوره ها و برنامه های درسی مدل سازی و برنامه های کاربردی؛ استراتژی‌های مناسب برای اجرای روش‌های ارزیابی و ارزشیابی جدید در عمل، نویسندگان مشارکت‌کننده اعضای برجسته جامعه آموزش ریاضی هستند. مدل‌سازی و کاربردها در آموزش ریاضی برای مربیان ریاضیات، مربیان معلمان، محققان، مدیران آموزش و پرورش، برنامه‌نویسان برنامه درسی و دانش‌آموزان معلم مورد توجه ویژه قرار خواهد گرفت.


The overall goal of Modelling and Applications in Mathematics Education is to provide a comprehensive overview of the state-of-the-art in the field of modelling and applications in mathematics education. Key issues are dealt with, among which are the following:Epistemology and the relationships between mathematics and the “rest of the world”; the meaning of mathematical modelling and its process components; the respect in which the distinction between pure mathematics and applications of mathematics make senseAuthenticity and Goals dealing with modelling and applications in mathematics teaching; appropriate balance between modelling activities and other mathematical activities; the role that authentic problem situations play in modelling and applications activitiesModelling Competencies: characterizing how a student’s modelling competency can be characterized; identifiable sub-competencies, and the ways they constitute a general modelling competency; developing competency over timeMathematical Competencies: identifying the most important mathematical competencies that students should acquire, and how modelling and applications activities can contribute toward building up these competencies; the meaning of “Mathematical Literacy” in relation to modellingModelling Pedagogy: appropriate pedagogical principles and strategies for the development of modelling courses and their teaching; the role of technology in the teaching of modelling and applicationsImplementation and Practice: the role of modelling and applications in everyday mathematics teaching; major impediments and obstacles; advancing the use of modelling examples in everyday classrooms; documenting successful implementation of modelling in mathematics teachingAssessment and Evaluation: assessment modes that capture the essential components of modelling competency; modes available for modelling and applications courses and curricula; appropriate strategies to implement new assessment and evaluation modes in practiceThe contributing authors are eminent members of the mathematics education community. Modelling and Applications in Mathematics Education will be of special interest to mathematics educators, teacher educators, researchers, education administrators, curriculum developers and student teachers.

دانلود کتاب «مدلسازی و کاربردها در آموزش ریاضیات: چهاردهمین مطالعه Icmi»

مبلغی که بابت خرید کتاب می‌پردازیم به مراتب پایین‌تر از هزینه‌هایی است که در آینده بابت نخواندن آن خواهیم پرداخت.