کتاب الکترونیکی

متلب برای عصب شناسان: مقدمه ای بر محاسبات علمی در متلب

MATLAB for neuroscientists: an introduction to scientific computing in MATLAB

دانلود کتاب MATLAB for neuroscientists: an introduction to scientific computing in MATLAB (به فارسی: متلب برای عصب شناسان: مقدمه ای بر محاسبات علمی در متلب) نوشته شده توسط «Pascal Wallisch – Michael Lusignan – Marc Benayoun – Tanya I. Baker – Adam Seth Dickey – Nicho Hatsopoulos»


اطلاعات کتاب متلب برای عصب شناسان: مقدمه ای بر محاسبات علمی در متلب

موضوع اصلی: عصب شناسی

نوع: کتاب الکترونیکی

ناشر: Academic Press

نویسنده: Pascal Wallisch – Michael Lusignan – Marc Benayoun – Tanya I. Baker – Adam Seth Dickey – Nicho Hatsopoulos

زبان: English

فرمت کتاب: pdf (قابل تبدیل به سایر فرمت ها)

سال انتشار: 2008

تعداد صفحه: 364

حجم کتاب: 16 مگابایت

کد کتاب: 9780123745514 , 0123745519

نوبت چاپ: 1

توضیحات کتاب متلب برای عصب شناسان: مقدمه ای بر محاسبات علمی در متلب

Matlab استاندارد پذیرفته‌شده برای محاسبات علمی است که تقریباً در تمام آزمایشگاه‌های علوم اعصاب و روان‌شناسی شناختی در سطح جهانی استفاده می‌شود. به عنوان مثال، SPM، نرم افزاری که بیشترین استفاده را برای تجزیه و تحلیل و دستکاری تصاویر fMRI در تحقیقات و عمل بالینی دارد، به طور کامل در matlab برنامه ریزی شده است و استفاده از امکان اضافه کردن آزادانه ماژول های نرم افزاری پیچیده به نرم افزار، آن را ایجاد کرده است. به عنوان نرم افزار بسیار غالب در این زمینه. اکنون بسیاری از دانشگاه‌ها دوره‌های مقدماتی متلب را در برنامه‌های علوم اعصاب و روانشناسی خود ارائه می‌دهند یا شروع به ارائه می‌کنند. با این وجود، تا کنون کتاب درسی خاصی برای این بازار وجود نداشته است، و استفاده از انبوهی از کتاب های درسی متلب مهندسی متمرکز موجود برای آموزش این بسته در آن محیط ها بسیار دشوار است. این اولین منبع آموزشی و کتاب درسی جامع برای آموزش Matlab در علوم اعصاب و روانشناسی است. متلب از این نظر منحصر به فرد است که می توان از آن برای یادگیری کل فرآیند تجربی و تجربی، از جمله تولید محرک، کنترل تجربی، جمع آوری داده ها، تجزیه و تحلیل داده ها و مدل سازی استفاده کرد. بنابراین طیف گسترده ای از مسائل محاسباتی را می توان در یک محیط برنامه نویسی واحد پرداخت. ایده این است که دانشجویان پیشرفته و دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد را با اجازه دادن به آنها برای طراحی و پیاده سازی ابزارهای تحلیلی خود، توانمند کنیم. همانطور که دانش آموزان در حرفه تحقیقاتی خود پیشرفت می کنند، به تسلط لازم برای درک و تطبیق ابزارهای تخصصی تر به جای تلقی آنها به عنوان “جعبه سیاه” دست خواهند یافت. تقریباً همه رویکردهای محاسباتی در این کتاب با استفاده از داده‌های تجربی واقعی که یا به عنوان بخشی از پروژه آزمایشگاهی جمع‌آوری شده‌اند یا در آزمایشگاه نویسندگان جمع‌آوری شده‌اند، پوشش داده شده‌اند، و به دانش‌آموز معمولی نگاه و احساس داده‌های واقعی را ارائه می‌دهند. در برخی موارد نادر، از داده‌های منتشر شده از مقالات کلاسیک برای نشان دادن مفاهیم مهم استفاده می‌شود و به دانش‌آموزان درک محاسباتی از تحقیقات بسیار مهم می‌دهد. توانایی استفاده مؤثر از رایانه در تحقیق در محیط دانشگاهی که به طور فزاینده ای بر مسائل کمی متمرکز است، ضروری است. Matlab نشان دهنده یک زبان ایده آل برای محاسبات علمی است. این بر اساس ساختارهای جبر خطی قدرتمندی است که از یک سو خود را به مسائل تجربی می‌رساند، در حالی که در عین حال به دانش‌آموز اجازه می‌دهد تا پیشرفت سریع مسئله‌محور (به ویژه از نظر تجسم نقاط داده) را بدون از دست دادن تمرکز داشته باشد. نگرانی بیش از حد در مورد تخصیص حافظه و سایر جزئیات “لوله کشی” همانطور که در سایر زبان های برنامه نویسی سطح پایین تر مانند C یا C++ مورد نیاز است. در حال حاضر، کتاب‌های متعددی وجود دارند که مقدمه‌هایی برای Matlab ارائه می‌کنند که برای عصب‌شناسان و روان‌شناسان شناختی که معمولاً با طیف بسیار محدودی از مشکلات در جمع‌آوری داده‌ها، تجزیه و تحلیل داده‌ها و پردازش سیگنال مواجه هستند، بسیار عمومی و اساسی هستند یا بیش از حد نامربوط هستند. برخی از آموزش‌ها و آغازگرهای غیرکتابی که در جامعه استفاده می‌شوند، معمولاً قدیمی هستند. نسخه های متلب معمولاً با نسخه های قبلی سازگار نیستند. بسیاری از دستورات و توابع مورد استفاده در آموزش‌ها و پرایمرهای قدیمی‌تر، مانند “flops” در نسخه‌های فعلی Matlab کار نمی‌کنند و به کتابی به‌موقع و به‌روز نیاز دارند. فقدان کامل منبع مرتبط در این زمینه، همراه با نیاز آشکارا احساس شده به چنین متنی، انگیزه اولیه و اولیه را برای این پروژه فراهم کرد. نویسندگان چنین منابع بسیار مورد نیازی را برای تطبیق و گردآوری مطالب ارائه می‌کنند که برای دوره‌های دارای رتبه‌بندی بالا شامل استفاده از Matlab در علوم اعصاب در دانشگاه شیکاگو توسعه یافته و مورد استفاده قرار می‌گیرد. دو نویسنده مشترک (PW و NH) کارهای مربوطه خود را در مورد آموزش Matlab در جلسات ملی ارائه کرده اند و دو نفر از نویسندگان مشترک (PW و MB) به دلیل تعالی در تدریس این دوره ها جایزه غرفه دانشگاه شیکاگو را دریافت کردند. (http://chronicle.uchicago.edu/070524/boothprize.shtml). * اولین کتاب درسی جامع Matlab با تمرکز بر کاربرد آن در علوم اعصاب * رویکرد آموزشی مبتنی بر مسئله با مثال های فراوان از علوم اعصاب و روانشناسی شناختی با استفاده از داده های واقعی * نویسندگان برنده جایزه مربیان با تجربه تدریس قوی * وب سایت مربی با فیگوربانک، مشکلات اضافی و مثال ها، راه حل ها و غیره


Matlab is the accepted standard for scientific computing, used globally in virtually all Neuroscience and Cognitive Psychology laboratories. For instance, SPM, the most used software for the analysis and manipulation of fMRI images in research and clinical practice is fully programmed in matlab, and its use of the possibility to allow for sophisticated software modules to be freely added to the software has established it as the by far dominant software in the field. Many universities now offer, or are beginning to offer matlab introductory courses in their neuroscience and psychology programs. Nevertheless, so far there hasn’t been a textbook specific to this market, and the use of the plethora of existing engineering focused Matlab textbooks is notoriously difficult for teaching the package in those environments. This is the first comprehensive teaching resource and textbook for the teaching of Matlab in the Neurosciences and in Psychology. Matlab is unique in that it can be used to learn the entire empirical and experimental process, including stimulus generation, experimental control, data collection, data analysis and modeling. Thus a wide variety of computational problems can be addressed in a single programming environment. The idea is to empower advanced undergraduates and beginning graduate students by allowing them to design and implement their own analytical tools. As students advance in their research careers, they will have achieved the fluency required to understand and adapt more specialized tools as opposed to treating them as “black boxes”. Virtually all computational approaches in the book are covered by using genuine experimental data that are either collected as part of the lab project or were collected in the labs of the authors, providing the casual student with the look and feel of real data. In some rare cases, published data from classical papers are used to illustrate important concepts, giving students a computational understanding of critically important research. The ability to effectively use computers in research is necessary in an academic environment that is increasingly focused on quantitative issues. Matlab represents an ideal language of scientific computing. It is based on powerful linear algebra structures which lend themselves to empirical problems on the one hand, while at the same time allowing the student to make rapid problem-oriented progress (particularly in terms of visualization of data points) without having to lose focus by worrying too much about memory allocation and other “plumbing” minutiae as would be required in other, more low-level programming languages such as C or C++. Currently, there are several books that provide introductions to Matlab that are either too generic and fundamental or too irrelevant for neuroscientists and cognitive psychologists who typically face a very circumscribed range of problems in data collection, data analysis and signal processing. Some non-book tutorials and primers that are in use in the community are typically out of date. Matlab versions are usually not backwards compatible. Many commands and functions used in older tutorials and primers, such as “flops” won’t work in current versions of Matlab, necessitating a book that is timely and up-to-date. The complete lack of a relevant resource in this area, combined with a clearly felt need for such a text provided the primary and initial impetus for this project. The authors provide such a dearly needed resource adapting and pooling materials that developed for and used in highly rated courses involving the use of Matlab in Neuroscience at the University of Chicago. Two co-authors (PW and NH) have presented their respective work on teaching Matlab at national meetings and two of the co-authors (PW and MB) were awarded the coveted University of Chicago’s Booth Prize for excellence in teaching these courses. (http://chronicle.uchicago.edu/070524/boothprize.shtml ). * The first comprehensive textbook on Matlab with a focus for its application in Neuroscience * Problem based educational approach with many examples from neuroscience and cognitive psychology using real data * Authors are award winning educators with strong teaching experience * Instructor’s Website with figurebank, additional problems and examples, solutions, etc

دانلود کتاب «متلب برای عصب شناسان: مقدمه ای بر محاسبات علمی در متلب»

مبلغی که بابت خرید کتاب می‌پردازیم به مراتب پایین‌تر از هزینه‌هایی است که در آینده بابت نخواندن آن خواهیم پرداخت.