کتاب الکترونیکی

ساخت باران: رازهای ایجاد وفاداری مادام العمر مشتری

Making Rain: The Secrets of Building Lifelong Client Loyalty

دانلود کتاب Making Rain: The Secrets of Building Lifelong Client Loyalty (به فارسی: ساخت باران: رازهای ایجاد وفاداری مادام العمر مشتری) نوشته شده توسط «Andrew Sobel»


اطلاعات کتاب ساخت باران: رازهای ایجاد وفاداری مادام العمر مشتری

موضوع اصلی: ساخت و ساز

نوع: کتاب الکترونیکی

ناشر: Wiley

نویسنده: Andrew Sobel

زبان: English

فرمت کتاب: pdf (قابل تبدیل به سایر فرمت ها)

سال انتشار: 2003

تعداد صفحه: 256

حجم کتاب: 10 مگابایت

کد کتاب: 0471264598 , 9780471264590 , 9780471406167

نوبت چاپ: 1

توضیحات کتاب ساخت باران: رازهای ایجاد وفاداری مادام العمر مشتری

سوبل سه کلید برای به دست آوردن وفاداری مادام العمر مشتری را شناسایی می کند: (1) به آنها توصیه های عالی بدهید، (2) فراتر از انتظارات آنها و (3) ایجاد اعتماد. فصل اول ساختن باران، مقدمه ای گیج کننده برای آن سه ایده کلیدی، با تعاریف مبهم و همپوشانی است.

بیشتر کتاب شرح و بسط سه کلید برای کسب وفاداری مشتری است. سوبل از حکایات تجربه مشاوره خود و دانش متنوع خود از تاریخ جهان برای روشن کردن موضوع خود استفاده می کند. برخی از حکایات دقیقاً در نقطه مورد نظر هستند، برخی دیگر بسیار گسترده هستند. برخی از آنها روشنگر هستند اما بیشتر آنها سطحی هستند. در واقع، سوبل اگر نام کتاب خود را «101 حکایت سطحی درباره ایجاد وفاداری مشتری» می گذاشت، چندان دور نبود.

به طور کلی، چیز زیادی در اینجا وجود ندارد که تازه باشد، اصلاً چیزی که بتوان آن را پیشرفت در نظر گرفت. با این حال، برخی از فصل‌ها برای مرور اصولی مفید هستند که قبلاً در بسیاری از کتاب‌ها، سمینارها و دوره‌های آموزشی دیگر با آنها آشنا شده‌اید. به عنوان مثال، فصل 7 “شش عامل اصلی را که بر اینکه آیا و تا چه حد [یک مشتری احتمالی ممکن است شما را دوست داشته باشد] در اولین جلسه تحت تاثیر قرار می دهد” را بیان می کند. آنها عبارتند از: شباهت، آشنایی، تداعی مثبت، تمجید از آنچه خوب است، گشاده رویی و ارتباط. هر یک از عوامل شش گانه توسط تحقیقات و حکایات پشتیبانی می شود.

فصل 15، “چگونه نیازهای مشتری را شناسایی کنیم”، “هفت استراتژی را ارائه می دهد که می تواند به شما کمک کند تا با نیازهای مشتریان خود در تماس باشید.” باز هم، هیچ یک از این استراتژی‌ها منتفی یا راهگشا نیستند، اما مبانی درستی را بیان می‌کنند.

فصل 18 یکی از با ارزش ترین هاست: “پنج راه برای رشد روابط با مشتری”. قابل توجه ترین سه مورد زیر است:

* به موضوعات جدیدی که تخصص شما ارزشمند است مهاجرت کنید.
* مهاجرت به کار برای مدیران دیگر در همان شرکت.
* به مشتری خود در پیاده سازی کمک کنید [بعد از اینکه به او توصیه های عالی کردید].

از آنجایی که کتاب از هم گسیخته است، می‌توانید به فصل‌هایی بروید که کنجکاوی شما را برمی‌انگیزد، شاید چند ترفند جدید بیاموزید، و اصول را بررسی کنید.


Sobel identifies three keys to earning lifelong client loyalty: (1) give them great advice, (2) exceed their expectations, and (3) build trust. The first chapter of Making Rain is a confusing introduction to those three key ideas, with hazy, overlapping definitions.

Most of the book is an elaboration on the three keys to earning client loyalty. Sobel uses anecdotes from his consulting experience and from his varied knowledge of world history to try to illuminate his theme. Some of the anecdotes are right on point, some are far wide of the point; some are illuminating but most are superficial. In fact, Sobel wouldn’t have been too far off if he had named his book “101 Superficial Anecdotes About Building Client Loyalty.”

In general, there is not much here that is fresh, nothing at all that could be considered breakthrough. Still, some chapters are useful for reviewing fundamentals that you’ve already been exposed to in many other books, seminars, and training courses. Chapter 7, for example, sets forth “six major factors that influence whether and to what extent [a prospective client might like you] at a first meeting.” They are: similarity, familiarity, positive association, praising what’s good, openness, and rapport. Each of the six factors is supported by research and anecdotes.

Chapter 15, “How to Identify Client Needs,” presents “seven strategies that can help you get in touch with your clients’ needs.” Again, none of these strategies is seminal or ground-breaking, but they enunciate sound fundamentals.

Chapter 18 is one of the most valuable: “Five Ways to Grow Your Client Relationships.” Most notable are the following three:

* Migrate to new issues where your expertise is valuable.
* Migrate to working for other executives in the same company.
* Help your client with implementation [after you give them great advice].

Because the book is disjointed, you can jump around to chapters that pique your curiosity, maybe learn a few new tricks, and brush up on fundamentals.

دانلود کتاب «ساخت باران: رازهای ایجاد وفاداری مادام العمر مشتری»

مبلغی که بابت خرید کتاب می‌پردازیم به مراتب پایین‌تر از هزینه‌هایی است که در آینده بابت نخواندن آن خواهیم پرداخت.

برای دریافت کد تخفیف ۲۰ درصدی این کتاب، ابتدا صفحه اینستاگرام کازرون آنلاین (@kazerun.online ) را دنبال کنید. سپس، کلمه «بلیان» را در دایرکت ارسال کنید تا کد تخفیف به شما ارسال شود.