کتاب الکترونیکی

توسعه طول عمر حافظه انسان

Lifespan Development of Human Memory

دانلود کتاب Lifespan Development of Human Memory (به فارسی: توسعه طول عمر حافظه انسان) نوشته شده توسط «Peter Graf – Nobuo Ohta»


اطلاعات کتاب توسعه طول عمر حافظه انسان

موضوع اصلی: زیست شناسی

نوع: کتاب الکترونیکی

ناشر: MIT Press

نویسنده: Peter Graf – Nobuo Ohta

زبان: English

فرمت کتاب: pdf (قابل تبدیل به سایر فرمت ها)

سال انتشار: 2002

تعداد صفحه: 308

حجم کتاب: 3 مگابایت

کد کتاب: 9780262072366 , 026207236X

نوبت چاپ: 1

توضیحات کتاب توسعه طول عمر حافظه انسان

“Lifespan Development of Human Memory”, P.Graf & N. Ohta (Editors), MA, MIT Press, 2002 ISBN 0-262-07236-X, HC 300 pg. به علاوه 2 صفحه پیشگفتار، 5 بخش. & 13 فصل، 9 ص. فهرست نام، 3 صفحه. شاخص موضوع، 9 1/4 اینچ x 6 1/4 اینچ

کتابی بسیار فنی که هدف آن ارائه یک نمای کلی منسجم از رشد شناختی (و زوال) در همه گروه‌های سنی است: کودکی، بزرگسالی و سالمندان. رویکرد طول عمر از 3 دلیل الهام گرفته شده است: اجتماعی، تاریخی و روش شناختی. کسانی که خارج از روان‌شناسی اکتشافی هستند، دلیل اجتماعی را جذاب‌ترین و مبرم‌ترین دلیل اجتماعی خواهند یافت، یعنی پیری جمعیت، در سراسر جهان، اما به‌ویژه حاد و شایع در ژاپن (25 درصد جامعه بالای 65 سال تا سال 2015)، چنین «جوامع فوق پیری» وجود دارد. مشکلات جدید سیاسی، مالی، پزشکی و روانی» در جستجوی مکانیسم‌های تشخیصی دقیق (از طریق تحقیقات، جوامع، کنفرانس‌ها و همکاری‌ها) برای یافتن درمان نهایی برای این بیماری‌های حافظه.

همانطور که طرحی بسیار مختصر از تحقیقات حافظه ارائه شده است، یادآوری می شود که حافظه ممکن است شبیه کامپیوترهایی باشد که اجزای تشکیل دهنده را رمزگذاری، ذخیره و بازیابی می کنند، اما این دیدگاه جای خود را به نظریه هایی با اعتبار اکولوژیکی “واقعی” (آلمان) و بحث های موضعی در مورد خاطرات چهره، فلاش و خاطرات شاهد عینی داده است. و در حال حاضر بیشتر در مطالعات آینده نگر، زندگینامه و حافظه کاذب (یعنی شهادت داده شده در موارد کودک آزاری).

به نظر می رسد حافظه طول عمر شناختی در دوران کودکی بهبود مثبت داشته باشد (تا سن 15 سالگی یا بیشتر) و منحنی تقریباً صاف با کاهش تدریجی دوران پیری و تحت تأثیر بخش های فرعی حافظه آشکار، ضمنی و خرد (های) که مهارت های شناختی را تعریف می کند، ثابت می ماند. سالمندان (75 سال یا بیشتر؟): همچنین، در نظر گرفتن نظم سلسله مراتبی نهفته در مجموعه حافظه اپیزودیک، معنایی، ادراکی و رویه ای. ترکیب (و گیج کننده) این مطالعات آن دسته از کارکردهای تعاملی ادراک (شنوایی، بینایی، و غیره)، تفکر (AD، پیری، مواد مخدر)، عاطفه عاطفی (افسردگی) و رفتار هستند. مطالعات اغلب بر روی PM (حافظه اولیه)، STM (حافظه کوتاه مدت) و WM (حافظه کاری) تمرکز می کنند – دومی به عنوان اجازه دستکاری ذهنی فعال از طریق نگهداری موقت اطلاعات و به طور کلی بر اساس سیستم سه جانبه CE (مدیریت مرکزی) است. ، PL Phonologic Loop (کلامی) و VSSP (Sketchpad Visual Spatial) با اصلاحات “Inner Speach”، Visual “Cache”، Subvocal Rehearsal و VSPP recoding subvocalization و غیره.

نکات مهمی که من از این کتاب به دست آوردم: (1) تست شناختی می تواند افراد مبتلا به AD را چندین سال قبل از تشخیص بالینی شناسایی کند، (2) خاطرات کودکان را می توان به راحتی تغییر داد تا شهادت نادرست ارائه شود، اما در واقع بسیار دشوار است. حافظه خود را از وقایع مشاهده شده تغییر دهند، و (3) “فراموشی دوران کودکی” (ناتوانی در یادآوری خاطرات قبل از 3-4 سالگی) یک فرآیند پیچیده است (نه “مانع”)، با یافته های تقریباً متناقض، اما اکنون قابل توضیح است. تفکر روایی دیالکتیکی شخصی کودک/مهارت های کلامی.

بخش اعظم این کتاب (حدود 80%) شامل توضیحاتی در مورد عناصر آزمون مورد استفاده در این مطالعات (ژاپن و ایالات متحده) است و برای روانشناسان تحقیقی تصفیه شده است.


“Lifespan Development of Human Memory”, P.Graf & N. Ohta (Editors), MA, MIT Press, 2002 ISBN 0-262-07236-X, HC 300 pg. plus 2 pg. Preface, 5 Sect. & 13 Chapt., 9 pg. Name Index, 3 pg. Subject Index, 9 1/4″ x 6 1/4″.

A highly technical book whose purpose is to provide a coherent overview of cognitive development (and decline) in all age groups: childhood, adulthood & elders. Lifespan approach was inspired by 3 rationales: social, historical & methodological. Those outside explorative pyschology will find the social reason most apppealing & pressing, i.e., aging populations, worldwide, but particularly acute & prevalent in Japan (25% of society over age 65 YEARS by 2015), Such “super-aging societies” present “new political, financial, medical, and psychological problems” in search of precise diagnostic mechanisms (via research, societies, conferences, & collaborations) to find eventual cure for these memory ailments.

As overly brief sketch of memory research is provided noting memory may be akin to computers which Encode, Store & Retrieve constituents but this view has given way to theories with “real” ecological validation (germaneness) & topical discussions of Facial, Flashbulb & Eyewitness Memories and most currently into Prospective, Autobiographical & False Memory studies (i.e. testimony given in child-abuse cases).

Cognitive Lifespan Memory appears to have positive improvement in childhood (up to age 15 or so) and curve remains nearly flat with a gradual decline in old age & influenced by subsections of the Explicit, Implicit & Wisdom Memory(ies) defining the cognitive skills of the elderly (age 75 or so?): also, consideration of imbedded hierarchical order of Episodic, Semantic, Perceptual & Procedural Memory complex. Compounding (& confounding) these studies are those interactive functions of Perception (hearing, vision, etc.), Thinking (AD, senility, drugs), Emotional affect (depression) & Behavior. Studies often focus on PM (primary memory), STM (short term memory) & WM (working memory) – the latter defined as allowing active mental manipulations via temporary maintenance of information & is generally based on the tripartite system of CE (Central Executive), PL Phonologic Loop (verbal), & VSSP (Visual Spatial Sketchpad) with refinements of “Inner Speach”, Visual “Cache”, Subvocal Rehearsal & VSPP subvocalization recoding, etc.

Important points I gleaned from this book: (1) cognitive testing can identify subjects with AD several years before the clinical diagnosis is made, (2) children’s memories can quite easily be altered to provide false testimony, but it is in fact very hard to change their memory of witnessed events, and (3) “Childhood Amnesia” (inability to recall memories before age 3-4 years) is a complex process (not a “barrier”),with near-paradoxical findings, but now explainable on the child’s personal dialectical narrative thinking/verbal skills.

Much of this book (c. 80%) contains descriptions of test elements used in these studies (Japan & US) & is for refined investigative psychologists.

دانلود کتاب «توسعه طول عمر حافظه انسان»

مبلغی که بابت خرید کتاب می‌پردازیم به مراتب پایین‌تر از هزینه‌هایی است که در آینده بابت نخواندن آن خواهیم پرداخت.

برای دریافت کد تخفیف ۲۰ درصدی این کتاب، ابتدا صفحه اینستاگرام کازرون آنلاین (@kazerun.online ) را دنبال کنید. سپس، کلمه «بلیان» را در دایرکت ارسال کنید تا کد تخفیف به شما ارسال شود.