دانلود کتاب Lean Sigma: A Practitionaer’s Guide (به فارسی: سیگما ناب: راهنمای یک پزشک) نوشته شده توسط «Ian D. Wedgwood»
اطلاعات کتاب سیگما ناب: راهنمای یک پزشک
موضوع اصلی: 1
نوع: کتاب الکترونیکی
ناشر: Prentice Hall
نویسنده: Ian D. Wedgwood
زبان: English
فرمت کتاب: chm (قابل تبدیل به سایر فرمت ها)
سال انتشار: 2006
تعداد صفحه: 744
حجم کتاب: 9 مگابایت
کد کتاب: 9780132390781 , 0132390787
نوبت چاپ: 1
توضیحات کتاب سیگما ناب: راهنمای یک پزشک
راهنمای عملی و کاربردی برای حل مشکلات ناب سیگما
اگر از ابزارها و تکنیک های مناسب استفاده کنید، سیگما ناب نتایج را ارائه می دهد. در Lean Sigma: A Practitioner’s Guide، دکتر Ian Wedgwood بهترین تجربیات Lean Sigma را از پروژهها و صنایع مختلف به تصویر میکشد و به هر حرفهای کمک میکند تا راهحلی را که بهترین کارآمد است را شناسایی کرده و آن را اجرا کند.
«نقشههای راه پروژه» انحصاری Wedgwood سریعترین و مؤثرترین مسیر را برای حل طیف وسیعی از مشکلات ارائه میکند – و توضیح میدهد که چرا این راهحلها منطقی هستند. “نقشه های راه کشف” او به شما کمک می کند تا پروژه های بالقوه Lean Sigma را شناسایی کنید، حتی در فرآیندهایی که هیچ هدف مشخصی وجود ندارد.
قلب Lean Sigma 48 “نقشه راه ابزار” فردی Wedgwood است: دستورالعمل های گام به گام که دقیقاً نحوه و زمان استفاده از همه این ابزارهای Lean Sigma را نشان می دهد.
• 5 چرا
• 5S
• قرابت
• ANOVA
• نمودارهای جعبه
• ابزارهای قابلیت
• ماتریس علت و معلول
• Chi-Square
• نمودارهای کنترل
• تجزیه و تحلیل مسیر بحرانی
• ابزار مشتری
• ابزارهای تقاضا
• ابزارهای DOE
• نمودارهای استخوان ماهی
• نقشه های دستی
• KPOVs
• بارگذاری نمودارها
• ابزار MSA
• تجزیه و تحلیل چند چرخه
• مطالعات چند متغیری
• تحلیل های مورفی
• تست های نرمال بودن
• OEE
• نمودارهای پارتو
• پوکا یوکه
• فرآیند FMEA
• نقشه های متغیرهای فرآیند (I/O).
• منشور پروژه
• سیستم های کشش و کانبان
• تغییر سریع
• پسرفت
• SIPOC
• نقشه های اسپاگتی
• SPC
• نقشه های شنا
• ابزار زمان
چه یک کمربند سبز، کمربند سیاه، استاد، قهرمان پروژه، حامی مالی، رهبر استقرار یا مشاور باشید، این کتاب به شما کمک میکند از Lean Sigma برای حل مشکلات بسیار بیشتر، سریعتر و بسیار مؤثرتر استفاده کنید.
دکتر Ian Wedgwood، مدیر اجرایی Sigma Breakthrough Technologies، بیش از ده سال تجربه در استفاده، استقرار، آموزش و مشاوره در مورد Six Sigma و Lean Sigma دارد. او استقرار در صنایع مختلف از تجهیزات الکترونیکی و پزشکی گرفته تا مواد شیمیایی و مراقبت های بهداشتی را رهبری و تسهیل کرده است و مدیران اجرایی، قهرمانان و کمربندهای متعددی را آموزش داده و راهنمایی کرده است. او دارای مدرک دکتری است. و مدرک درجه یک افتخاری در ریاضیات کاربردی از دانشگاه سنت اندرو اسکاتلند.
فصل 1 مقدمه 1
بخش اول نقشه راه برای حل مشکلات کسب و کار
فصل 2 تعریف – نقشه راه ابزارهای اعمال شده در ابتدای همه پروژه ها 13
فصل 3 مسائل فرآیند جهانی 23
پاسخ: مسائل مربوط به تحویل به موقع 23
ب: ظرفیت فرآیند خیلی کم است 27
ج: مسائل مربوط به RTY، نقص، دقت، کیفیت، ضایعات و دوباره کاری 29
D: % Uptime خیلی کم است 33
E: سرعت فرآیند خیلی آهسته 36
F: فرآیند دارای ظرفیت کافی است، اما به طور متناوب شکست می خورد 38
G: فرآیند دارای ظرفیت کافی است، اما زمان انجام فرآیند بسیار طولانی است 41
H: گام های فردی با تکت ملاقات می کند، فرآیند جهانی 44 انجام نمی شود
I: تقاضا از طرف مشتری خیلی متغیر است 47
J: بسیاری از انواع موجودیت (محصولات) 51
K: تنوع برنامه بالا 54
L: سیستم اندازه گیری خراب 60
M: مشخصه عملکرد به اندازه کافی خوب نیست 63
N: تعمیر و نگهداری برنامه ریزی شده بیش از حد طول می کشد 64
O: راه اندازی/تغییر بیش از حد طول می کشد 65
P: تعمیر و نگهداری بیش از حد برنامه ریزی نشده 68
س: فرآیند اصلاً نمی تواند محصول بسازد 72
R: استفاده از منابع خیلی زیاد است (کاهش تعداد سران) 75
S: موجودی خیلی زیاد است 78
T: ضایعات/از دست دادن فرآیند بسیار زیاد 82
U: تغییرات پیش بینی بالا 85
V: فروش کافی 89
W: تعداد سفارشات عقب افتاده خیلی زیاد است 91
X: پرداخت های انجام شده به تامین کنندگان بهینه نشده 93
Y: حساب های دریافتنی خیلی بالاست 95
فصل 4 مسائل فرآیند گام فردی 99
فصل 5 کنترل – ابزارهای مورد استفاده در پایان همه پروژه ها 107
قسمت دوم نقشه های راه برای یافتن پروژه هایی که در آن هیچ امکان آشکاری وجود ندارد…
Lean Sigma delivers results—if you use the right tools and techniques. In Lean Sigma: A Practitioner’s Guide, Dr. Ian Wedgwood captures best-practice Lean Sigma experience from multiple projects and industries, helping any professional identify the solution that will work best—and implement it.
Wedgwood’s exclusive “project roadmaps” present the fastest, most effective route to solving a wide range of problems—and explain why those solutions make sense. His “discovery roadmaps” help you identify potential Lean Sigma projects, even in processes where there are no obvious targets.
The heart of Lean Sigma is Wedgwood’s 48 individual “tools roadmaps”: step-by-step instructions revealing exactly how and when to use all these Lean Sigma tools…
• 5 Whys
• 5S
• Affinity
• ANOVA
• Boxplots
• Capability tools
• Cause & effect matrices
• Chi-Square
• Control charts
• Critical path analyses
• Customer tools
• Demand tools
• DOE tools
• Fishbone diagrams
• Handoff maps
• KPOVs
• Load charts
• MSA tools
• Multi-Cycle analyses
• Multi-Vari studies
• Murphy’s analyses
• Normality tests
• OEE
• Pareto charts
• Poka Yoke
• Process FMEA
• Process variables (I/O) maps
• Project charter
• Pull systems & Kanban
• Rapid changeover
• Regression
• SIPOC
• Spaghetti maps
• SPC
• Swimlane maps
• Time tools
Whether you’re a Green Belt, Black Belt, Master, Project Champion, Sponsor, Deployment Leader, or consultant, this book will help you use Lean Sigma to solve far more problems, far more rapidly, and far more effectively.
Dr. Ian Wedgwood, Executive Director of Sigma Breakthrough Technologies, has more than ten years of experience using, deploying, training, and consulting on Six Sigma and Lean Sigma. He has led and facilitated deployments in industries ranging from electronics and medical devices to chemicals and health care, and has trained and mentored numerous executives, champions, and belts. He holds a Ph.D. and First-Class Honors degree in Applied Mathematics from Scotland’s St. Andrew’s University.
Chapter 1 Introduction 1
PART I PROJECT ROADMAPS TO SOLVE BUSINESS PROBLEMS
Chapter 2 Define—Tools Roadmap Applied to the Beginning of All Projects 13
Chapter 3 Global Process Problems 23
A: On-Time Delivery Issues 23
B: Capacity of Process Is Too Low 27
C: RTY, Defects, Accuracy, Quality, Scrap, and Rework Issues 29
D: % Uptime Is Too Low 33
E: Pace of Process Too Slow 36
F: Process Has Enough Capacity, But Fails Intermittently 38
G: Process Has Enough Capacity, But Process Lead Time Is Too Long 41
H: Individual Steps Meet Takt, Global Process Does Not 44
I: Demand from the Customer Is Too Variable 47
J: Too Many Entity Types (Products) 51
K: High Schedule Variation 54
L: Measurement System Broken 60
M: Performance Characteristic Not Good Enough 63
N: Planned Maintenance Takes Too Long 64
O: Setup/Changeover Takes Too Long 65
P: Too Much Unplanned Maintenance 68
Q: Process Can’t Make Product at All 72
R: Resource Usage Is Too High (Headcount Reduction) 75
S: Inventory Is Too High 78
T: Waste/Process Loss Too High 82
U: High Forecast Variation 85
V: Not Enough Sales 89
W: Backlog of Orders Is Too High 91
X: Payments Made to Suppliers Not Optimized 93
Y: Accounts Receivable Are Too High 95
Chapter 4 Individual Step Process Problems 99
Chapter 5 Control—Tools Used at the End of All Projects 107
PART II ROADMAPS TO FIND PROJECTS WHERE NO OBVIOUS CAND…
دانلود کتاب «سیگما ناب: راهنمای یک پزشک»
برای دریافت کد تخفیف ۲۰ درصدی این کتاب، ابتدا صفحه اینستاگرام کازرون آنلاین (@kazerun.online ) را دنبال کنید. سپس، کلمه «بلیان» را در دایرکت ارسال کنید تا کد تخفیف به شما ارسال شود.