کتاب الکترونیکی

رهبری و انگیزه: قانون پنجاه و پنجاه و هشت اصل کلیدی برای ایجاد انگیزه در دیگران

Leadership and Motivation: The Fifty-Fifty Rule and the Eight Key Principles of Motivating Others

دانلود کتاب Leadership and Motivation: The Fifty-Fifty Rule and the Eight Key Principles of Motivating Others (به فارسی: رهبری و انگیزه: قانون پنجاه و پنجاه و هشت اصل کلیدی برای ایجاد انگیزه در دیگران) نوشته شده توسط «John Adair»


اطلاعات کتاب رهبری و انگیزه: قانون پنجاه و پنجاه و هشت اصل کلیدی برای ایجاد انگیزه در دیگران

موضوع اصلی: کسب و کار

نوع: کتاب الکترونیکی

ناشر: Kogan Page

نویسنده: John Adair

زبان: English

فرمت کتاب: pdf (قابل تبدیل به سایر فرمت ها)

سال انتشار: 2007

تعداد صفحه: 161

حجم کتاب: 6 مگابایت

کد کتاب: 9780749447984 , 0749447982

توضیحات کتاب رهبری و انگیزه: قانون پنجاه و پنجاه و هشت اصل کلیدی برای ایجاد انگیزه در دیگران

این کتاب در مورد رهبری و انگیزه است و اینکه چگونه هر دو خلاقیت را ارتقا یا کاهش دهند. رهبر را به عنوان کسی تعریف می‌کند که دارای ویژگی‌های شخصی و دانش فنی است که تحت یک موقعیت خاص، به او اجازه می‌دهد تا یک عملکرد لازم را با موفقیت انجام دهد. رهبر به مردم انگیزه می دهد که از او پیروی کنند زیرا همه کسانی که درگیر هستند سود می برند. همه برنده می شوند زیرا سطوح استراتژیک و عملیاتی گروه “به عنوان تیم رهبری سازمان به طور هماهنگ با هم کار می کنند” (ص.33).

فعالیت‌های خلاقیت، مانند نوآوری‌ها، به انگیزه و از این رو به قانون 50-50 بستگی دارد. این قانون بیان می کند که “50٪ انگیزه از درون یک فرد و 50٪ از محیط او، به ویژه از رهبری که در آنجا با آن مواجه می شود” (ص). از اینجا کتاب دو نظریه روان‌شناختی انگیزش را شرح می‌دهد: نظریه مزلو و نظریه هرزبرگ. نظریه مزلو معتقد است که انگیزه به نیازهای فیزیولوژیکی، ایمنی، اجتماعی، عزت و شکوفایی بستگی دارد. هرچه نیازهای اساسی (بیولوژیکی) بیشتر باشد، ایجاد انگیزه در فرد از بیرون آسانتر است. هر چه سطح نیازها مانند خودشکوفایی بالاتر باشد، انگیزه بیشتری باید از درون فرد نشات بگیرد.

برای هرزبرگ تلاش های خلاقانه مانند کار است. همانطور که در مورد انگیزه کار با ارضای نیازهای بالاتر افراد تعیین می شود. یک محیط کار ایمن اغلب انگیزه ای قوی تر از حقوق بالا است. چیزای خوب

بخش‌های آخر کتاب هشت اصل را در مورد «چگونگی برانگیختن دیگران» تشریح می‌کند که با اشتیاق محرک آغاز می‌شود. من در برابر وسوسه توصیف همه اصول مقاومت می کنم از ترس اینکه خواندن کتاب شما را خراب کنم. کافی است بگوییم کتاب تاثیرگذار است. به خوبی سازماندهی شده است. هر فصل دارای بخش «نکات کلیدی» است. فصل ها نیز با نقل قولی به یاد ماندنی از رهبران انگیزشی از همه نوع شروع و پایان می یابند. کتاب خیلی خوبیه واقعا!

اماویله، نویسنده
مدل سازی عوامل تعیین کننده درآمد در اقتصادهای تعبیه شده


This book is about leadership and motivation, and how both promote or demote creativity. It defines a leader as someone who has personal qualities and technical knowledge that, under a given situation, permit him or her to perform successfully a requisite function. The leader motivates people to follow him/her because everyone involved stands to gain. Everyone wins because the strategic and operational levels of the group “work harmoniously together as the organization’s leadership team” (p.33).

Creativity activities, like innovations, depend on motivation, and hence the 50-50 rule. The rule states that “50% of motivation comes from within a person and 50% from his or her environment, especially from the leadership encountered there” (p.). From here the book describes two psychological theories of motivation: Maslow’s theory and Herzberg’s theory. Maslow’s theory holds that motivation depends on physiological, safety, social, esteem, and self-actualization needs. The more basic (biological) the needs, the easier it is to motivate a person from without. The higher level the needs, such as self-actualization, the more motivation must come from within a person.

For Herzberg creative efforts are like work. As with work motivation is determined by the satisfaction of people’s higher needs. A safe working environment is often a stronger motivator than a high salary. Nice stuff.

The last parts of the book outline eight principles on “how to motivate others”, beginning with the enthusiasm of the motivator. I resist the temptation to describe all the principles for fear of spoiling your reading of the book. Suffice to say the book is impressive. It is well organized. Each chapter has a “Key Points” section. Chapters also start and end with a memorable quotation from motivational leaders of all kinds. A very good book, indeed!

Amavilah, Author
Modeling Determinants of Income in Embedded Economies

دانلود کتاب «رهبری و انگیزه: قانون پنجاه و پنجاه و هشت اصل کلیدی برای ایجاد انگیزه در دیگران»

مبلغی که بابت خرید کتاب می‌پردازیم به مراتب پایین‌تر از هزینه‌هایی است که در آینده بابت نخواندن آن خواهیم پرداخت.

برای دریافت کد تخفیف ۲۰ درصدی این کتاب، ابتدا صفحه اینستاگرام کازرون آنلاین (@kazerun.online ) را دنبال کنید. سپس، کلمه «بلیان» را در دایرکت ارسال کنید تا کد تخفیف به شما ارسال شود.