کتاب الکترونیکی

مدیریت دانش در سازمان اطلاعاتی

Knowledge Management in the Intelligence Enterprise

دانلود کتاب Knowledge Management in the Intelligence Enterprise (به فارسی: مدیریت دانش در سازمان اطلاعاتی) نوشته شده توسط «Edward Waltz»


اطلاعات کتاب مدیریت دانش در سازمان اطلاعاتی

موضوع اصلی: سیستم های اطلاعاتی: کسب و کارهای EC

نوع: کتاب الکترونیکی

ناشر: Artech House Publishers

نویسنده: Edward Waltz

زبان: English

فرمت کتاب: chm (قابل تبدیل به سایر فرمت ها)

سال انتشار: 2003

تعداد صفحه: 376

حجم کتاب: 9 مگابایت

کد کتاب: 1580534945 , 9781580534949 , 9781580534864

توضیحات کتاب مدیریت دانش در سازمان اطلاعاتی

اد والتز کتابی تولید کرده است که بسیار مفیدتر و مهمتر از آن چیزی است که عنوان آن یا مخاطبان مورد نظر آن را پیشنهاد می کنند. این شاید بهترین راهنمای نحوه تهیه سوپ به آجیل باشد که چگونه یک سازمان می تواند فرآیندهای تصمیم گیری خود را برای به حداکثر رساندن مطلوبیت طراحی کند، خواه به شکل امنیت ملی باشد یا سود یا هر چیز دیگری.

والتز مدیریت دانش (KM) را به صورت دایره‌المعارفی پوشش می‌دهد، از دریافت داده‌ها در محیط‌های خارجی و داخلی (به عنوان مثال، بازار یا فضای نبرد و توانایی‌ها و موقعیت خود سازمان)، از طریق پردازش و ارزیابی داده‌ها، تا وضعیت نهایی آن. به عنوان ورودی برای تصمیم گیری منطقی موضوعات شامل اصول اولیه هوش در مفهوم کلاسیک امنیت ملی، از طریق معرفت شناسی و روش شناسی ایجاد و مدیریت دانش، ویژگی های سازمان یادگیرنده، روش های تحلیلی و ترکیبی، و مفاهیم فناوری اطلاعات – شبکه، داده ها و سیستم‌ها و ابزارهای محاسباتی برای پیاده‌سازی یادگیری سازمانی پیشرفته و قدرتی که اینها می‌توانند ارائه دهند، مورد نیاز هستند.

اهمیت غیرمنتظره کتاب در کاربرد آن در کل طیف برنامه ریزی و تصمیم گیری سازمانی نهفته است. در این راستا، «اطلاعات» صرفاً عنوانی برای اطلاعات و دانش است که می‌تواند برای اطلاعات ملی، برنامه‌ریزی نظامی، و در واقع برای همه سازمان‌های دولتی، شرکت‌های بخش خصوصی، شرکت‌های حقوقی، بیمارستان‌ها و غیره اعمال شود. سازمان ها، یعنی برنامه ریزی و تصمیم گیری بر اساس داده ها و تجزیه و تحلیل – که به نظر می رسد بیشتر آنها را پوشش می دهد.

والتز بر ابعاد فناوری اطلاعات KM و فرآیندهای استدلال ایده آلی که سازمان ها باید اجرا کنند تأکید می کند. تنها موضوعی که باید مورد بحث قرار گیرد شامل شناخت انسانی، فرآیندهای گروهی و فرهنگ سازمانی است و به طور خاص چگونه این تمایلات رفتاری مانع عقلانیت کامل می شود و چگونه مدیریت می تواند بر این مانع غلبه کند. روانشناسان، با این حال، ادبیات قابل توجهی در مورد شناخت ارائه کرده اند، در حالی که تحقیقات و نظریه های اساسی در ابعاد اجتماعی-فرهنگی ناپخته باقی مانده است.

برای مدیران سازمانی که ادبیات نظری در مورد سازمان های یادگیرنده و مدیریت دانش را خوانده اند (به عنوان مثال، پیتر سنگه و نوناکا و تاکوچی)، جلد والتز کتاب راهنمای عملی و فنی برای اجرای واقعی شرکت است. با توجه به ارزش آن، قیمت آن که برای افراد گران است، برای کسانی که بیشتر به آن نیاز دارند، ناچیز است.

علاوه بر این، برای یک رساله فنی که مستلزم مطالعه دقیق است، خواندن کتاب به طرز شگفت آوری آسان است. اگرچه مملو از مفاهیم پیچیده و فرآیندهای مرتبط با یکدیگر است، اما گرافیک گسترده و واضح است و متن جذاب است. خواننده احساس می کند که در حال دریافت یک گزارش شخصی توسط نویسنده است، که اکنون (2005) دانشمند ارشد فناوری اطلاعات پیشرفته سیستم های BAE است.


Ed Waltz has produced a book that is far more useful and important than its title or intended audience suggest. It is perhaps the single finest soup-to-nuts how-to manual on how an organization can design its decision-making processes to maximize utility, whether this takes the form of national security or profit or anything in between.

Waltz covers knowledge management (KM) encyclopedically, from the intake of data on the external and internal environments (e.g., the market or the battlespace and the organization’s own capabilities and situation), through the processing and assessment of the data, to its finished state as an input to rational decision-making. Topics include the basic principles of intelligence in the classic national security sense, through the epistemology and methodology of knowledge-creation and -management, the characteristics of a learning organization, analytical and synthetic methods, and the IT implications — what network, data and computational systems and tools are required to implement advanced organizational learning, and the power these can confer.

The unexpected importance of the book lies in its applicability across the entire spectrum of organizational planning and decision-making. In this regard, ‘intelligence’ is simply a rubric for information and knowledge, which can be applied to national intelligence, military planning, and in fact to all governmental agencies, private-sector corporations, law firms, hospitals, etc. — all organizations, that is, that plan and decide based on data and analysis — which would seem to cover most of them.

Waltz emphasizes the information-technological dimensions of KM and ideal reasoning processes organizations need to implement. The only topic that remains to be discussed involves human cognition, group processes and organizational culture and specifically how these behavioral tendencies impede perfect rationality and how management can overcome this impediment. Psychologists, however, have provided a substantial literature on cognition, while basic research and theory in the socio-cultural dimensions remains immature.

For organizational managers who have read the theoretical literature on learning organizations and knowledge management (e.g., Peter Senge and Nonaka & Takeuchi), Waltz’s volume is the practical and technical handbook for actual corporate implementation. Given its value, its price, which is steep for individuals, is a pittance for those who need it most.

Moreover, for a technical treatise that warrants close study, the book is surprisingly easy to read. Although packed with complex concepts and interrelated processes, the graphics are extensive and clear and the text is engaging. The reader feels like he is receiving a personal briefing by the author, who now (2005) is Chief Scientist of BAE Systems Advanced Information Technologies.

دانلود کتاب «مدیریت دانش در سازمان اطلاعاتی»

مبلغی که بابت خرید کتاب می‌پردازیم به مراتب پایین‌تر از هزینه‌هایی است که در آینده بابت نخواندن آن خواهیم پرداخت.