کتاب الکترونیکی

کرواک، کلمه و راه: هنرمند نثر به عنوان جستجوگر معنوی

Kerouac, the Word and the Way: Prose Artist as Spiritual Quester

دانلود کتاب Kerouac, the Word and the Way: Prose Artist as Spiritual Quester (به فارسی: کرواک، کلمه و راه: هنرمند نثر به عنوان جستجوگر معنوی) نوشته شده توسط «Associate Professor Benedict F Giamo PhD»


اطلاعات کتاب کرواک، کلمه و راه: هنرمند نثر به عنوان جستجوگر معنوی

موضوع اصلی: 1

نوع: کتاب الکترونیکی

ناشر: Southern Illinois University Press

نویسنده: Associate Professor Benedict F Giamo PhD

زبان: English

فرمت کتاب: pdf (قابل تبدیل به سایر فرمت ها)

سال انتشار: 2000

تعداد صفحه: 273

حجم کتاب: 3 مگابایت

کد کتاب: 9780809323210 , 0809323214

نوبت چاپ: 1st

توضیحات کتاب کرواک، کلمه و راه: هنرمند نثر به عنوان جستجوگر معنوی

با گسترش حوزه مطالعات کرواک در ده سال اخیر، جنبه ای که اغلب نادیده گرفته می شود، ماهیت معنوی هنر اوست. ناگفته نماند که کرواک قبلاً به عنوان یک نویسنده «مذهبی» تلقی نمی شد، اما هنوز مطالعه انتقادی کاملی در مورد چگونگی تأثیر معنویت و مذهب بر داستان و شعر کرواک انجام نشده است. بن جیامو سد مهمی را با کرواک، کلمه و راه شکسته است. او از افسانه دولوز برای توضیح پیشرفت معنوی کرواک استفاده می کند و نتیجه مطالعه منحصر به فرد داستان های کرواک است. او با تمرکز در درجه اول بر متن، به جای اسطوره کرواک، به ما نشان می دهد که چگونه معنویت در رمان های کرواک تجلی یافته است، در حالی که خود اثر را به مبارزات درونی یک نویسنده در جستجوی معنا پیوند می دهد.

تنها انتقاد من از این کتاب جزئی است. اول اینکه، جیامو تعریف کافی قوی از «معنویت» ارائه نمی کند. هر خواننده کرواک تصور می‌کند که این واژه برچسبی برای کاتولیک/بودیسم کرواک است، در حالی که در واقع جیامو قصد دارد آن را با عبارات گسترده‌تری درک کند: نه صرفاً جستجوی نجات یا روشنگری، بلکه در نهایت جستجو برای درک خود– جستجو برای IT بیان قوی تر این موضوع زمینه بهتری را برای کتاب فراهم می کرد.

دوم، جیامو مطمئناً به بررسی عمیق مطالعات بودایی کرواک و چگونگی تأثیر آنها بر نوشتن او می پردازد، اما همین توجه به پایبندی مادام العمر او به آیین کاتولیک پرداخته نمی شود. همانطور که او خود را در اندیشه شرقی غوطه ور می کرد و در جستجوی راهی برای روشنگری بود – حتی در این راه خود را از جهان جدا می کرد – کرواک همچنان به اهمیت مسیحیت در زندگی خود اذعان داشت. گواه این امر دوگانگی ظاهری است که در رمان‌های «میانه» او آشکار است. جیامو به «شکاف خود» کرواک می‌پردازد، مخصوصاً به فرشتگان ویران و بیگ سور اشاره می‌کند، اما او موفق می‌شود باورهای مسیحی و بودایی کرواک را از هم جدا کند، گویی کرواک از یکی به دیگری می‌رود بدون اینکه بین آن دو تار شود. در واقع، دارما بدها تنها رمان کرواک است که تنها بر آموزه های بودایی تکیه دارد. تقریباً همه رمان‌های دیگر – به جز رمان‌های اولیه – مردی را به تصویر می‌کشند که تلاش می‌کند باورهای شرق و غرب را در هم آمیزد تا حسی منحصر به فرد از خود ایجاد کند.

با این وجود، این کتاب بسیار مهمی است. جیامو دری را به روی حوزه ای از مطالعات کرواک باز کرده است که تنها مرجع گذرا به آن داده شده است. کرواک، کلمه و راه، کرواک را محکم به عنوان یک هنرمند روحانی تثبیت می کند – به جای یک سرگردان وجودی – و گام بزرگی در روشن کردن جایگاه کرواک به عنوان یکی از مهمترین نویسندگان آمریکا برمی دارد.


With the field of Kerouac studies widening in the last ten years, an often overlooked aspect of his contribution is the spiritual nature of his art. Not to say that Kerouac hasn’t before been regarded as a “religious” writer, but there has not yet been a thorough critical study of how spirituality and religion influenced Kerouac’s fiction and poetry. Ben Giamo has broken a significant barrier with Kerouac, the Word and the Way. He uses The Dulouz Legend to explain Kerouac’s spiritual progression, and the result is a strikingly unique study of Kerouac’s fiction. By focusing primarily on the text, rather than on Kerouac myth, he shows us how spirituality manifested itself in Kerouac’s novels, while linking the work itself to the inner struggles of a writer in search of meaning.

My only criticisms of this book are minor. First, Giamo doesn’t give a strong enough definition of “Spirtuality.” Any Kerouac reader would assume this term is a label for Kerouac’s Catholicism/Buddhism, when in fact Giamo intends for it to be understood in broader terms: Not simply a search for salvation or enlightenment, but ultimately the search for understanding of self–the search for IT. Stating this more strongly would have provided a better context for the book.

Second, Giamo certainly digs deep into Kerouac’s Buddhist studies and how they influenced his writing, but this same attention is not paid to his lifelong adherence to Catholicism. As he immersed himself in Eastern thought, seeking a path of enlightenment–even isolating himself from the world in this pursuit–Kerouac still acknowledged the importance of Christianity in his life. This is evidenced by the seeming dualism apparent in his “middle” novels. Giamo addresses the “split-self” of Kerouac, especially referring to Desolation Angels and Big Sur, but he manages to separate Kerouac’s Christian and Buddhist beliefs, as though Kerouac went from one to the other with no blurring of the two in between. Really, The Dharma Bums is Kerouac’s only novel that relies soley on Buddhist teachings. Nearly all of the others–excepting the early novels–portray a man attempting to blend the beliefs of East and West to create a unique sense of self.

Even so, this is an extremely important book. Giamo has opened the door to an area of Kerouac studies that has only been given passing reference. Kerouac, The Word and the Way, firmly establishes Kerouac as a Spiritual Artist–rather than an existential wanderer–and takes a major step in clarifying Kerouac’s place as one of America’s most important writers.

دانلود کتاب «کرواک، کلمه و راه: هنرمند نثر به عنوان جستجوگر معنوی»

مبلغی که بابت خرید کتاب می‌پردازیم به مراتب پایین‌تر از هزینه‌هایی است که در آینده بابت نخواندن آن خواهیم پرداخت.

برای دریافت کد تخفیف ۲۰ درصدی این کتاب، ابتدا صفحه اینستاگرام کازرون آنلاین (@kazerun.online ) را دنبال کنید. سپس، کلمه «بلیان» را در دایرکت ارسال کنید تا کد تخفیف به شما ارسال شود.