کتاب الکترونیکی

نظریه جستجوی اطلاعات: تعامل تطبیقی ​​با اطلاعات

Information Foraging Theory: Adaptive Interaction with Information

دانلود کتاب Information Foraging Theory: Adaptive Interaction with Information (به فارسی: نظریه جستجوی اطلاعات: تعامل تطبیقی ​​با اطلاعات) نوشته شده توسط «Peter L. T. Pirolli»


اطلاعات کتاب نظریه جستجوی اطلاعات: تعامل تطبیقی ​​با اطلاعات

موضوع اصلی: 1

نوع: کتاب الکترونیکی

ناشر: Oxford University Press, USA

نویسنده: Peter L. T. Pirolli

زبان: English

فرمت کتاب: pdf (قابل تبدیل به سایر فرمت ها)

سال انتشار: 2007

تعداد صفحه: 221

حجم کتاب: 4 مگابایت

کد کتاب: 0195173325 , 9780195173321

نوبت چاپ: 1

توضیحات کتاب نظریه جستجوی اطلاعات: تعامل تطبیقی ​​با اطلاعات

اگرچه بسیاری از غرور و هذیان پیرامون اینترنت دهه 1990 تا حد معقولی کاهش یافته است، شتاب بی‌وقفه رشد اطلاعات همچنان ادامه دارد. این انبوه اطلاعات منابعی را برای انطباق با مشکلات ناشی از دنیای پیچیده‌تر ما فراهم می‌کند، اما در دسترس بودن ساده اطلاعات بیشتر، تبدیل موفقیت‌آمیز آن به دانش ارزشمندی را که فعالیت ما را شکل می‌دهد، هدایت می‌کند و بهبود می‌بخشد، تضمین نمی‌کند. هنگامی که با چیزی مانند تجزیه و تحلیل رفتار حس ساز در وب روبرو می شویم، مدل های تحقیقاتی سنتی چیزهای زیادی در مورد یادگیری و عملکرد با عملیات مرورگر به ما می گویند، اما اطلاعات بسیار کمی در مورد اینکه چگونه افراد به طور فعال در ساختارهای اطلاعاتی جستجو و جستجو می کنند، چه اطلاعاتی را به ما می گویند. مصرف را انتخاب کنید و چه مدل های مفهومی را در مورد چشم انداز فضای مجازی القا می کنند. بنابراین، خوشبختانه زمینه جدیدی از تحقیقات، تعامل اطلاعات تطبیقی ​​(AII)، امکان پذیر است. AII بر مشکلات درک و بهبود تعامل انسان و اطلاعات متمرکز است. این در مورد این است که چگونه افراد به بهترین شکل خود را در محیط های اطلاعاتی خود شکل می دهند و چگونه می توان محیط های اطلاعاتی را به بهترین شکل برای افراد شکل داد. ریشه های آن در تعامل انسان و کامپیوتر (HCI)، بازیابی اطلاعات و علوم رفتاری و اجتماعی نهفته است. این کتاب در مورد نظریه جستجوی اطلاعات (IFT)، یک نظریه جدید در تعامل اطلاعات تطبیقی ​​است که نمونه‌ای از شکوفایی اخیر نظریه‌ها در روان‌شناسی سازگاری است که از نظریه تکاملی-اکولوژیکی در زیست‌شناسی استفاده می‌کند. IFT فرض می‌کند که مردم (در واقع، همه موجودات) از نظر اکولوژیکی منطقی هستند، و مکانیسم‌ها و استراتژی‌های جستجوی اطلاعات انسانی ساختار محیط‌های اطلاعاتی را که در آن فعالیت می‌کنند، تطبیق می‌دهند. هدف اصلی آن ایجاد فناوری است که برای کاربران شکل بهتری داشته باشد. نظریه جستجوی اطلاعات مورد علاقه دانشجویان و محققین حرفه ای در HCI و روانشناسی شناختی خواهد بود.


Although much of the hubris and hyperbole surrounding the 1990’s Internet has softened to a reasonable level, the inexorable momentum of information growth continues unabated. This wealth of information provides resources for adapting to the problems posed by our increasingly complex world, but the simple availability of more information does not guarantee its successful transformation into valuable knowledge that shapes, guides, and improves our activity. When faced with something like the analysis of sense-making behavior on the web, traditional research models tell us a lot about learning and performance with browser operations, but very little about how people will actively navigate and search through information structures, what information they will choose to consume, and what conceptual models they will induce about the landscape of cyberspace. Thus, it is fortunate that a new field of research, Adaptive Information Interaction (AII), is becoming possible. AII centers on the problems of understanding and improving human-information interaction. It is about how people will best shape themselves to their information environments, and how information environments can best be shaped to people. Its roots lie in human-computer interaction (HCI), information retrieval, and the behavioral and social sciences. This book is about Information Foraging Theory (IFT), a new theory in Adaptive Information Interaction that is one example of a recent flourish of theories in adaptationist psychology that draw upon evolutionary-ecological theory in biology. IFT assumes that people (indeed, all organisms) are ecologically rational, and that human information-seeking mechanisms and strategies adapt the structure of the information environments in which they operate. Its main aim is to create technology that is better shaped to users. Information Foraging Theory will be of interest to student and professional researchers in HCI and cognitive psychology.

دانلود کتاب «نظریه جستجوی اطلاعات: تعامل تطبیقی ​​با اطلاعات»

مبلغی که بابت خرید کتاب می‌پردازیم به مراتب پایین‌تر از هزینه‌هایی است که در آینده بابت نخواندن آن خواهیم پرداخت.

برای دریافت کد تخفیف ۲۰ درصدی این کتاب، ابتدا صفحه اینستاگرام کازرون آنلاین (@kazerun.online ) را دنبال کنید. سپس، کلمه «بلیان» را در دایرکت ارسال کنید تا کد تخفیف به شما ارسال شود.