کتاب الکترونیکی

شنیدن احساسات باخ

Hearing Bach's Passions

دانلود کتاب Hearing Bach’s Passions (به فارسی: شنیدن احساسات باخ) نوشته شده توسط «Daniel R. Melamed»


اطلاعات کتاب شنیدن احساسات باخ

موضوع اصلی: 1

نوع: کتاب الکترونیکی

ناشر: Oxford University Press

نویسنده: Daniel R. Melamed

زبان: English

فرمت کتاب: pdf (قابل تبدیل به سایر فرمت ها)

سال انتشار: 2005

تعداد صفحه: 191

حجم کتاب: 1 مگابایت

کد کتاب: 9780195169331 , 0195169336

توضیحات کتاب شنیدن احساسات باخ

دو عشق زنده مانده یوهان سباستین باخ – St. جان و سنت متیو – بخش مهمی از رپرتوار مدرن هستند که به طور منظم توسط گروه‌های حرفه‌ای و گروه‌های آماتور اجرا می‌شوند. این قطعات بزرگ و پیچیده به خوبی مورد توجه قرار گرفته اند، اما به دلیل دوری ما از زمینه اصلی که در آن اجرا شده اند، سوالات و مشکلاتی به وجود می آید. محقق باخ، دانیل ملامد، مسائلی را که ما با دیدن اشتیاقات امروزی با آن مواجه می شویم، بررسی می کند و بینش منحصر به فردی از تنظیمات اشتیاق باخ ارائه می دهد. ملامد به جای ارائه یک تحلیل حرکت به حرکت، از فهرست باخ برای آشنا کردن خوانندگان با برخی از موضوعات جذاب در مطالعه و اجرای موسیقی قدیمی استفاده می کند و معنای امروز گوش دادن به این موسیقی را بررسی می کند. به عنوان مثال، باخ اشتیاق یک رویداد مذهبی خاص را در زمان و مکان خاصی نوشت. ما آنها را صدها سال بعد می شنویم، اغلب در یک دنیا دورتر و معمولاً در اجراهای کنسرت. آنها با نیروهای آواز و ساز اجرا می شدند که بر اساس تصورات اولیه قرن 18 مستقر شده بودند. ما معمولاً اکنون آنها را به عنوان اوج رپرتوار کرال/ارکسترال می شنویم که با نیروها و قراردادهای مدرن سازگار شده است. در زمان باخ، تنظیمات اشتیاق هم توسط آهنگسازانشان و هم توسط سایر نوازندگانی که از آنها استفاده می کردند، تجدید نظر، تغییر و دستکاری شد. امروزه ما تمایل داریم که آنها را دارای متون ثابتی در نظر بگیریم که باید به آنها احترام گذاشت. موسیقی آن‌ها گاهی از آهنگ‌های دیگر بازیافت می‌شد یا از خودش برای مقاصد دیگر استفاده می‌شد. ما در تصور مواد آشنای تنظیمات اشتیاق باخ به شکل دیگری مشکل داریم. ملامد این مسائل را بررسی می کند و همه چیز را از منابعی که تنظیمات اشتیاق باخ را امروز منتقل می کند تا مسائل پیرامون عملکرد اجرا (از جمله مسئله اندازه گروه باخ) را بررسی می کند. او احساسات را به عنوان موسیقی دراماتیک بررسی می کند، مشکل نسخه های متعدد یک اثر و بازسازی قطعات از دست رفته را بررسی می کند، سایر علایق موجود در کارنامه اجرای باخ را بررسی می کند، و پازل نویسندگی را غربال می کند. این کتاب که برای افراد غیرمتخصص بسیار قابل دسترسی است، هیچ دانش فنی موسیقی را فرض نمی کند و بر نمونه های موسیقی چاپی تکیه نمی کند. این کتاب بر اساس جدیدترین پژوهش‌ها و با استفاده از نثر شفاف، بحث‌های پیرامون این رپرتوار را برای دوستداران موسیقی، خوانندگان کر، نوازندگان کلیسا و دانشجویان موسیقی باخ باز می‌کند.


Johann Sebastian Bach’s two surviving passions–St. John and St. Matthew–are an essential part of the modern repertory, performed regularly both by professional ensembles and amateur groups. These large, complex pieces are well loved, but due to our distance from the original context in which they were performed, questions and problems emerge. Bach scholar Daniel Melamed examines the issues we encounter when we see the passions performed today, and offers unique insight into Bach’s passion settings. Rather than providing a movement-by-movement analysis, Melamed uses the Bach repertory to introduce readers to some of the intriguing issues in the study and performance of older music, and explores what it means to listen to this music today. For instance, Bach wrote the passions for a particular liturgical event at a specific time and place; we hear them hundreds of years later, often a world away and usually in concert performances. They were performed with vocal and instrumental forces deployed according to early 18th-century conceptions; we usually hear them now as the pinnacle of the choral/orchestral repertory, adapted to modern forces and conventions. In Bach’s time, passion settings were revised, altered, and tampered with both by their composers and by other musicians who used them; today we tend to regard them as having fixed texts to be treated mith respect. Their music was sometimes recycled from other compositions or reused itself for other purposes; we have trouble imagining the familiar material of Bach’s passion settings in any other guise. Melamed takes on these issues, exploring everything from the sources that transmit Bach’s passion settings today to the issues surrounding performance practice (including the question of the size of Bach’s ensemble). He delves into the passions as dramatic music, examines the problem of multiple versions of a work and the reconstruction of lost pieces, explores the other passions in Bach’s performing repertory, and sifts through the puzzle of authorship. Highly accessible to the non-specialist, the book assumes no technical musical knowledge and does not rely on printed musical examples. Based on the most recent scholarship and using lucid prose, the book opens up the debates surrounding this repertory to music lovers, choral singers, church musicians, and students of Bach’s music.

دانلود کتاب «شنیدن احساسات باخ»

مبلغی که بابت خرید کتاب می‌پردازیم به مراتب پایین‌تر از هزینه‌هایی است که در آینده بابت نخواندن آن خواهیم پرداخت.

برای دریافت کد تخفیف ۲۰ درصدی این کتاب، ابتدا صفحه اینستاگرام کازرون آنلاین (@kazerun.online ) را دنبال کنید. سپس، کلمه «بلیان» را در دایرکت ارسال کنید تا کد تخفیف به شما ارسال شود.