دانلود کتاب Haxe Game Development Essentials (به فارسی: ضروریات توسعه بازی Haxe) نوشته شده توسط «Jeremy McCurdy [Jeremy McCurdy]»
اطلاعات کتاب ضروریات توسعه بازی Haxe
نوع: کتاب الکترونیکی
ناشر: Packt Publishing
نویسنده: Jeremy McCurdy [Jeremy McCurdy]
زبان: english
فرمت کتاب: EPUB (قابل تبدیل به سایر فرمت ها)
سال انتشار: 2015
حجم فایل: 921 کیلوبایت
توضیحات کتاب ضروریات توسعه بازی Haxe
با استفاده از Haxe و موتور HaxeFlixel در چندین پلتفرم از یک پایگاه کد بازی ایجاد کنید
درباره این کتاب
- زبان مدرن و چند پلتفرمی Haxe را بیاموزید تا بدون هیچ مشکلی بازی بسازید
- ایجاد بازی های دو بعدی جذاب که با پلتفرم های دسکتاپ، وب و موبایل سازگار هستند
- بیاموزید چگونه با استفاده از این راهنمای مفید و فشرده، گردش کار خود را با OpenFL و HaxeFlixel افزایش دهید
این کتاب برای چه کسی است
این کتاب برای توسعه دهندگان بازی با برخی از بازی های برنامه نویسی در یک یا چند پلتفرم در حال حاضر تجربه دارند. اگر می خواهید از تجربه توسعه بازی خود در یک پلتفرم برای توسعه برای چندین پلتفرم استفاده کنید و به سرعت راه اندازی کنید، این کتاب برای شما مناسب است. داشتن تجربه قبلی با زبانی مشابه Haxe، مانند اکشن اسکریپت یا جاوا اسکریپت کمک خواهد کرد، اما لازم نیست.
آنچه خواهید آموخت
- مبانی زبان برنامه نویسی Haxe را درک کنید
- یک محیط توسعه ایجاد کنید که روی ویندوز، مک و لینوکس کار کند
- بازی های دو بعدی سرگرم کننده با استفاده از OpenFL و HaxeFlixel ایجاد کنید
- آشنایی با نحوه پیاده سازی رابط کاربری
- تجربه بازی را با انیمیشن های جالب تقویت کنید
- با افزودن صدا، غوطه وری را بهبود بخشید
- بازی خود را ماژولار و آسان کنید قابل ارتقا با استفاده از فایل های پیکربندی
- کامپایل بازی هایی که روی دسکتاپ، وب و پلتفرم های موبایل کار می کنند
در جزئیات
Haxe یک زبان چند پلتفرمی قدرتمند و سطح بالا است که یادگیری آن فوق العاده آسان است. Haxe که توسط هزاران توسعهدهنده و بسیاری از شرکتهای برجسته استفاده میشود، به سرعت به عنوان یک پیشرو در زمینه برنامهنویسی چند پلتفرمی ظاهر میشود. OpenFL بر روی Haxe ساخته شده است تا توسعه را برای چندین پلتفرم سریع و بدون دردسر انجام دهد. HaxeFlixel ابزارهایی را در اختیار شما قرار می دهد که برای ساختن بازی های شگفت انگیز دو بعدی راحت تر از همیشه نیاز دارید. توسعه بین پلتفرمها با استفاده از زبان برنامهنویسی Haxe افزایش یافته است و توسعه بازیهای چند پلتفرمی را بهطور فزایندهای آسان و بدون دردسر میکند.
اگر قبلاً بازیها را برنامهنویسی کردهاید و میخواهید نحوه ارائه آن را بیاموزید. بازیها در چندین پلتفرم، یا بازیها را سریعتر توسعه دهید، سپس Haxe Game Development Essentials کتاب مناسب شماست.
این کتاب با نشان دادن نحوه تنظیم محیط توسعهتان شروع میشود، سپس برخی از اصول زبان Haxe را اجرا میکند. و در نهایت شما را در فرآیند برنامه نویسی یک بازی از ابتدا تا انتها همراهی می کند.
با استفاده از HaxeFlixel یاد خواهید گرفت که چگونه یک بازی تیراندازی اسکرول جانبی ایجاد کنید. در ادامه یاد خواهید گرفت که بازی را با ویژگیهای گیمپلی جدید، رابطهای کاربری، انیمیشنها، صدا و فایلهای پیکربندی بهبود ببخشید تا بازیتان قابل ارتقا باشد. هنگامی که بازی شما ساخته و آماده شد، یاد خواهید گرفت که چگونه آن را در سیستم های وب، اندروید، iOS و دسکتاپ استقرار دهید.
در پایان این کتاب، در مورد ایجاد بازی های چند پلتفرمی مطمئن خواهید بود. استفاده از Haxe، OpenFL، و HaxeFlixel به روشی سریعتر و ساده تر.
سبک و رویکرد
از آنجایی که این کتاب برای افرادی است که روی بازی ها کار کرده اند. پیش از این، این کتاب به گونهای نوشته شده است که شما را به سرعت با مجموعهای از ابزارهای جدید به سرعت بالا میبرد، اما همچنان برای توسعهدهندگان با تجربه کمتر قابل دسترسی خواهد بود. هر فصل یک نقطه عطف اساسی در ساخت یک بازی از ابتدا تا انتها را پوشش می دهد. فصلها به شیوهای منطقی حرکت میکنند، از اصول اولیه توسعه Haxe شروع میشوند و با آمادهسازی یک بازی برای استقرار پایان مییابند.
دانلود کد نمونه برای این کتاب. میتوانید فایلهای کد نمونه را برای همه کتابهای Packt که از حساب خود در http://www.PacktPub.com خریداری کردهاید دانلود کنید. اگر این کتاب را از جای دیگری خریداری کرده اید، می توانید از http://www.PacktPub.com/support دیدن کنید و برای داشتن فایل کد ثبت نام کنید.
Create games on multiple platforms from a single codebase using Haxe and the HaxeFlixel engine
About This Book
- Learn the modern, cross-platform language Haxe to build games without any trouble
- Create engaging 2D games that are compatible with desktop, web, and mobile platforms
- Learn how to speed up your workflow with OpenFL and HaxeFlixel using this useful and compact guide
Who This Book Is For
This book is for game developers with some experience programming games on one or more platforms already. If you want to leverage your game development experience on one platform to develop for multiple platforms and to get up and running quickly, this book is for you. Having prior experience with a language similar to Haxe, such as ActionScript or JavaScript will help, but isn’t required.
What You Will Learn
- Understand the fundamentals of the Haxe programming language
- Set up a development environment that will work on Windows, Mac, and Linux
- Create fun 2D games using OpenFL and HaxeFlixel
- Understand how to implement a user interface
- Enhance the gameplay experience with cool animations
- Improve immersion by adding sound
- Make your game modular and easily expandable using configuration files
- Compile games that will work on desktop, web, and mobile platforms
In Detail
Haxe is a powerful and high-level multi-platform language that’s incredibly easy to learn. Used by thousands of developers and many high-profile companies, Haxe is quickly emerging as a forerunner in the area of cross-platform programming. OpenFL builds on top of Haxe to make developing for multiple platforms quick and painless. HaxeFlixel provides you with the tools you need to build amazing 2D games easier than ever before. Cross-platform development has been supercharged using the Haxe programming language, making it increasingly easy and hassle-free to develop multi-platform games.
If you’ve programmed games before and want to learn out how to deliver games across multiple platforms, or develop games faster, then Haxe Game Development Essentials is the book for you.
It starts by showing you how to set up your development environment, then running you through some Haxe language fundamentals, and finally taking you through the process of programming a game from start to finish.
You will learn how to create a side scrolling shooter game using HaxeFlixel. Next you will learn to enhance the game with new gameplay features, user interfaces, animations, sound, and configuration files to make your game expandable. Once your game is built and ready, you will learn how to deploy it to web, Android, iOS, and desktop systems.
By the end of this book, you will be confident about creating multi-platform games using Haxe, OpenFL, and HaxeFlixel in a faster and easier way.
Style and approach
Since this book is aimed at people who have worked on games before, this book is written in a way that will get you quickly up to speed with a new set of tools, but will still be accessible for less experienced developers. Each chapter covers an essential milestone in building a game from start to finish. The chapters move in a logical fashion, starting with the basics of Haxe development and ending with preparing a game for deployment.
Downloading the example code for this book. You can download the example code files for all Packt books you have purchased from your account at http://www.PacktPub.com. If you purchased this book elsewhere, you can visit http://www.PacktPub.com/support and register to have the code file.
دانلود کتاب «ضروریات توسعه بازی Haxe»
برای دریافت کد تخفیف ۲۰ درصدی این کتاب، ابتدا صفحه اینستاگرام کازرون آنلاین (@kazerun.online ) را دنبال کنید. سپس، کلمه «بلیان» را در دایرکت ارسال کنید تا کد تخفیف به شما ارسال شود.