کتاب الکترونیکی

عناصر داستان نویسی – شخصیت ها و دیدگاه

Elements of Fiction Writing - Characters & Viewpoint

دانلود کتاب Elements of Fiction Writing – Characters & Viewpoint (به فارسی: عناصر داستان نویسی – شخصیت ها و دیدگاه) نوشته شده توسط «Orson Scott Card»


اطلاعات کتاب عناصر داستان نویسی – شخصیت ها و دیدگاه

موضوع اصلی: مرجع – نگارش

نوع: کتاب الکترونیکی

ناشر: Writers Digest Books

نویسنده: Orson Scott Card

زبان: english

فرمت کتاب: PDF (قابل تبدیل به سایر فرمت ها)

سال انتشار: 1999

تعداد صفحه: 184

حجم فایل: 750 کیلوبایت

کد کتاب: 0898799279 , 9780898799279

توضیحات کتاب عناصر داستان نویسی – شخصیت ها و دیدگاه

این کتاب باعث شد تا چند روز دیگر از نوشتن دست بردارم زیرا نتوانستم آن را زمین بگذارم. نه تنها بسیار آموزنده است، بلکه سرگرم کننده است و اطلاعات را به روشی بسیار شفاف ارائه می دهد. من هنوز داستان‌های کارد را نخوانده‌ام، اما حتی نمونه‌هایی که او در این کتاب ارائه می‌کند به اندازه‌ای جذاب هستند که مرا وادار می‌کنند کاش داستان از آنجا پیش می‌رفت! او قطعاً می داند که در مورد چه چیزی صحبت می کند.

احساس می‌کردم بعد از خواندن کتاب، درک بسیار واضح‌تری از کاری که در شخصیت‌پردازی خودم انجام می‌دهم داشتم. فقط آگاهی از چیزهایی مانند تفاوت بین داستان های ارائه و بازنمایی، سطوح نفوذ روایت و غیره واقعاً به ابهام زدایی از روند نوشتن کمک می کند. من تعداد زیادی کتاب مرجع نوشتاری را خوانده‌ام و با تعجب متوجه شدم که حتی در ابتدایی‌ترین فصل‌ها، مانند بخش‌های دیدگاه، اطلاعات جدیدی برای من وجود دارد یا اطلاعاتی که به شیوه‌ای متفاوت ارائه شده‌اند.

من فکر می کنم این کتاب می تواند برای نویسندگان در تمام سطوح مهارت مفید باشد. اگر مبتدی هستید، حجم اطلاعات و تعداد انتخاب‌هایی که ارائه می‌دهد ممکن است در ابتدا ترسناک به نظر برسد، اما حتی اگر تنها یک دهم کتاب در اولین بار خواندن آن غرق شود، نویسنده بهتری برای آن خواهید بود. و اگر در حال حاضر با سطح تخصص خود کاملاً راحت هستید، فکر می کنم متوجه خواهید شد که خرابی به شما کمک می کند آگاهانه تر از کاری که انجام می دهید آگاه شوید.

چیز دیگری که در مورد آن دوست داشتم این بود که نمونه هایی از شخصیت پردازی بد را ارائه می دهد. من کتاب‌هایی را خوانده‌ام که هیچ مثال بدی ارائه نمی‌دهند و آن را خسته‌کننده می‌دانم. من دوست دارم مراجعی داشته باشم که خودم را در برابر آنها بررسی کنم، و همچنین منابعی را که می توانم آرزوی آنها را داشته باشم.

همچنین، او تمرینات نوشتاری خاصی را به خواننده نمی دهد، که از این بابت متشکرم. آیا واقعاً کسی این تمرینات را انجام می دهد؟ ترجیح می‌دهم اطلاعات را برای پروژه‌هایی که در حال حاضر روی آن‌ها کار می‌کنم اعمال کنم، یا به داستان‌های قدیمی برگردم و آنها را بهبود ببخشم.


This book made me stop writing for a couple of days because I couldn’t put it down. Not only is it very informative, it’s entertaining too and presents the information in very lucid way. I’ve yet to read Card’s fiction, but even the examples he provides in this book are intriguing enough to make me wish the story went on from there! He definitely knows what he’s talking about.

I felt like after reading the book I had a much clearer understanding about what I was doing in my own characterization. Just being aware of things like the difference between presentational and representational stories, levels of narrative penetration and so forth really help demystify the writing process. I’ve read a fair number of writing reference books and was pleasantly surprised to find that even in the most basic chapters, like the point of view sections, there was new information for me or information that was presented in a different light.

I think this book could be helpful to writers of all skill levels. If you’re a novice, the amount of information and number of choices he presents might at first seem intimidating, but even if only a tenth of the book sinks in the first time you read it, you will be a better writer for it. And if you’re already pretty comfortable with your level of expertise, I think you’ll find the breakdown helps you become more consciously aware of what you’re doing.

Another thing I liked about it was that it provides examples of bad characterization. I’ve read writing books that don’t give any bad examples, and find it frustrating; I like having references to check myself against, as well as those to which I can aspire.

Also, he doesn’t give the reader specific writing exercises to do, for which I’m grateful. Does anyone actually do these exercises? I’d rather apply the information to projects I’m already working on, or go back to old stories and improve them.

دانلود کتاب «عناصر داستان نویسی – شخصیت ها و دیدگاه»

مبلغی که بابت خرید کتاب می‌پردازیم به مراتب پایین‌تر از هزینه‌هایی است که در آینده بابت نخواندن آن خواهیم پرداخت.

برای دریافت کد تخفیف ۲۰ درصدی این کتاب، ابتدا صفحه اینستاگرام کازرون آنلاین (@kazerun.online ) را دنبال کنید. سپس، کلمه «بلیان» را در دایرکت ارسال کنید تا کد تخفیف به شما ارسال شود.

دیدگاهتان را بنویسید