کتاب الکترونیکی

طراحی خطوط تولید نرم افزار با UML: از موارد استفاده تا معماری نرم افزار مبتنی بر الگو

Designing Software Product Lines with UML: From Use Cases to Pattern-Based Software Architectures

دانلود کتاب Designing Software Product Lines with UML: From Use Cases to Pattern-Based Software Architectures (به فارسی: طراحی خطوط تولید نرم افزار با UML: از موارد استفاده تا معماری نرم افزار مبتنی بر الگو) نوشته شده توسط «Hassan Gomaa»


اطلاعات کتاب طراحی خطوط تولید نرم افزار با UML: از موارد استفاده تا معماری نرم افزار مبتنی بر الگو

موضوع اصلی: برنامه نويسي

نوع: کتاب الکترونیکی

ناشر: Addison-Wesley Professional

نویسنده: Hassan Gomaa

زبان: English

فرمت کتاب: chm (قابل تبدیل به سایر فرمت ها)

سال انتشار: 2004

تعداد صفحه: 736

حجم کتاب: 20 مگابایت

کد کتاب: 9780201775952 , 0201775956

نوبت چاپ: illustrated edition

توضیحات کتاب طراحی خطوط تولید نرم افزار با UML: از موارد استفاده تا معماری نرم افزار مبتنی بر الگو

“طراحی خطوط تولید نرم افزار با UML به خوبی نوشته شده، آموزنده است و به موضوع بسیار مهمی می پردازد. این کمک ارزشمندی به ادبیات در این زمینه است و راهنمایی های عملی را برای معماران و مهندسان نرم افزار ارائه می دهد.” –آلن براون مهندس برجسته، نرم‌افزار منطقی، گروه نرم‌افزار IBM “فرایند Gomaa و برنامه‌های افزودنی UML به تیم‌های توسعه اجازه می‌دهد تا بر توسعه ویژگی‌محور تمرکز کنند و مبنایی برای بهبود سطح استفاده مجدد در تلاش‌های توسعه نرم‌افزار متعدد فراهم کنند. این کتاب ارزشمند خواهد بود. به هر متخصص توسعه نرم‌افزاری که نیاز به مدیریت پروژه‌ها دارد و می‌خواهد روی ایجاد نرم‌افزاری متمرکز، قابل استفاده مجدد و ماهیت ماژولار تمرکز کند.” –Jeffrey S Hammond، مدیر بازاریابی گروه نرم افزار منطقی، گروه نرم افزار IBM “این کتاب طیف خوبی از مفاهیم را برای درک خطوط تولید نرم افزار گرد هم آورده و یک روش سازمان یافته برای توسعه خطوط محصول با استفاده از تکنیک های شی گرا با UML ارائه می دهد. حسن در ایجاد تعادل بین نیازهای مهندسان نرم افزار با تجربه و مبتدی کار بسیار خوبی انجام داده است.” –Robert G. Pettit IV, Ph.D. پروفسور معاون مهندسی نرم افزار، دانشگاه جورج میسون “این کتاب دستیابی به موفقیت یک رویکرد جامع گام به گام در مورد چگونگی توسعه خطوط تولید نرم افزار ارائه می دهد، که مزایای استراتژیک زیادی برای صنعت دارد. توسعه خطوط تولید نرم افزار امکان استفاده مجدد قابل توجه از نرم افزار را فراهم می کند. متخصصان از فرآیند PLUS به خوبی تعریف شده و مطالعات موردی غنی بهره مند خواهند شد.” –Hurley V. Blankenship II مدیر برنامه، عدالت و ایمنی عمومی، Science Applications International Corporation “خط تولید مهندسی نرم افزار مبتنی بر UML (PLUS) پیشرو است. با تجربه گسترده نویسنده و دانش عمیق، PLUS به خوبی با معماری و معماری هماهنگ شده است. فن آوری های الگوی طراحی.” – مایکل شین، استادیار دانشگاه فناوری تگزاس، مفهوم خطوط تولید به سرعت در صنعت نرم افزار به رسمیت شناخته شده است. خط تولید نرم‌افزار خانواده‌ای از سیستم‌ها است که مجموعه مشترکی از دارایی‌های فنی اصلی را با توسعه‌ها و تغییرات از پیش برنامه‌ریزی‌شده برای رفع نیازهای مشتریان خاص یا بخش‌های بازار به اشتراک می‌گذارند. هنگامی که یک استراتژی خط محصول به طرز ماهرانه ای اجرا شود، می تواند دستاوردهای عظیمی در بهره وری، کیفیت و زمان عرضه به بازار داشته باشد. مطالعات نشان می دهد که اگر قرار باشد سه یا چند سیستم با درجه ای از عملکرد مشترک توسعه داده شود، رویکرد خط محصول به طور قابل توجهی مقرون به صرفه تر است. برای مدل‌سازی و طراحی خانواده‌های سیستم‌ها، مفاهیم تحلیل و طراحی برای سیستم‌های تک محصولی باید برای پشتیبانی از خطوط تولید گسترش یابد. طراحی خطوط تولید نرم‌افزار با UML نشان می‌دهد که چگونه می‌توان از آخرین نسخه استاندارد صنعتی استاندارد زبان مدلسازی واحد (UML 2.0) برای استفاده مجدد از نیازمندی‌ها و معماری‌های نرم‌افزاری به جای شروع توسعه هر سیستم جدید از ابتدا استفاده کرد. از طریق مطالعات موردی در دنیای واقعی، این کتاب مفاهیم اساسی و فناوری های مورد استفاده در طراحی و اجرای خطوط تولید نرم افزار را نشان می دهد. این کتاب یک روش جدید طراحی نرم‌افزار مبتنی بر UML را برای خطوط محصول به نام PLUS (مهندسی نرم‌افزار مبتنی بر خط محصول UML) توصیف می‌کند. PLUS مجموعه‌ای از مفاهیم و تکنیک‌ها را برای گسترش روش‌ها و فرآیندهای طراحی مبتنی بر UML برای سیستم‌های منفرد در بعد جدیدی برای رسیدگی به خطوط تولید نرم‌افزار ارائه می‌کند. با استفاده از PLUS، هدف مدل سازی صریح اشتراک و تنوع در خط تولید نرم افزار است. حسن گوما به بررسی این موضوع می پردازد که چگونه هر یک از نماهای مدل سازی UML – مورد استفاده، استاتیک، ماشین حالت، و مدل سازی تعامل – می تواند برای رسیدگی به خانواده های محصولات نرم افزاری گسترش یابد. او همچنین بحث می‌کند که چگونه الگوهای معماری نرم‌افزاری می‌توانند برای توسعه یک معماری مبتنی بر مولفه قابل استفاده مجدد برای یک خط محصول مورد استفاده قرار گیرند و چگونه می‌توان این معماری را به عنوان یک مدل مستقل از پلتفرم UML بیان کرد که سپس می‌تواند به یک مدل خاص پلت فرم نگاشت شود. موضوعات کلیدی عبارتند از: *فرایند مهندسی خط محصول نرم افزار، که فرآیند توسعه نرم افزار یکپارچه را برای رسیدگی به خطوط تولید نرم افزار گسترش می دهد * استفاده از مدل سازی موردی، از جمله مدل سازی عملکرد مشترک و متغیر یک خط محصول * ترکیب مدل سازی ویژگی در UML برای مدل سازی معمول، اختیاری و ویژگی‌های خط محصول جایگزین *مدل‌سازی استاتیک، از جمله مدل‌سازی مرز خط محصول و کلاس‌های موجودیت متمرکز بر اطلاعات *مدل‌سازی پویا، از جمله استفاده از مدل‌سازی تعامل برای پرداختن به تنوع مورد استفاده *ماشین‌های حالت برای مدل‌سازی متغیرهای وابسته به حالت *کلاس مدل‌سازی تغییرپذیری با استفاده از وراثت و پارامترسازی *الگوهای معماری نرم افزار برای خطوط محصول *طراحی توزیع شده مبتنی بر مولفه با استفاده از قابلیت جدید UML 2.0 برای مدل سازی اجزاء، کانکتورها، پورت ها و رابط های ارائه شده و مورد نیاز *مطالعات موردی دقیق که راه حلی گام به گام ارائه می دهد. مشکلات خط تولید در دنیای واقعی طراحی تولید نرم افزار


“Designing Software Product Lines with UML is well-written, informative, and addresses a very important topic. It is a valuable contribution to the literature in this area, and offers practical guidance for software architects and engineers.” –Alan Brown Distinguished Engineer, Rational Software, IBM Software Group “Gomaa’s process and UML extensions allow development teams to focus on feature-oriented development and provide a basis for improving the level of reuse across multiple software development efforts. This book will be valuable to any software development professional who needs to manage across projects and wants to focus on creating software that is consistent, reusable, and modular in nature.” –Jeffrey S Hammond Group Marketing Manager, Rational Software, IBM Software Group “This book brings together a good range of concepts for understanding software product lines and provides an organized method for developing product lines using object-oriented techniques with the UML. Once again, Hassan has done an excellent job in balancing the needs of both experienced and novice software engineers.” –Robert G. Pettit IV, Ph.D. Adjunct Professor of Software Engineering, George Mason University “This breakthrough book provides a comprehensive step-by-step approach on how to develop software product lines, which is of great strategic benefit to industry. The development of software product lines enables significant reuse of software architectures. Practitioners will benefit from the well-defined PLUS process and rich case studies.” –Hurley V. Blankenship II Program Manager, Justice and Public Safety, Science Applications International Corporation “The Product Line UML based Software engineering (PLUS) is leading edge. With the author’s wide experience and deep knowledge, PLUS is well harmonized with architectural and design pattern technologies.” –Michael Shin Assistant Professor, Texas Tech University Long a standard practice in traditional manufacturing, the concept of product lines is quickly earning recognition in the software industry. A software product line is a family of systems that shares a common set of core technical assets with preplanned extensions and variations to address the needs of specific customers or market segments. When skillfully implemented, a product line strategy can yield enormous gains in productivity, quality, and time-to-market. Studies indicate that if three or more systems with a degree of common functionality are to be developed, a product-line approach is significantly more cost-effective. To model and design families of systems, the analysis and design concepts for single product systems need to be extended to support product lines. Designing Software Product Lines with UML shows how to employ the latest version of the industry-standard Unified Modeling Language (UML 2.0) to reuse software requirements and architectures rather than starting the development of each new system from scratch. Through real-world case studies, the book illustrates the fundamental concepts and technologies used in the design and implementation of software product lines. This book describes a new UML-based software design method for product lines called PLUS (Product Line UML-based Software engineering). PLUS provides a set of concepts and techniques to extend UML-based design methods and processes for single systems in a new dimension to address software product lines. Using PLUS, the objective is to explicitly model the commonality and variability in a software product line. Hassan Gomaa explores how each of the UML modeling views–use case, static, state machine, and interaction modeling–can be extended to address software product families. He also discusses how software architectural patterns can be used to develop a reusable component-based architecture for a product line and how to express this architecture as a UML platform-independent model that can then be mapped to a platform-specific model. Key topics include: *Software product line engineering process, which extends the Unified Development Software Process to address software product lines *Use case modeling, including modeling the common and variable functionality of a product line *Incorporating feature modeling into UML for modeling common, optional, and alternative product line features *Static modeling, including modeling the boundary of the product line and information-intensive entity classes *Dynamic modeling, including using interaction modeling to address use-case variability *State machines for modeling state-dependent variability *Modeling class variability using inheritance and parameterization *Software architectural patterns for product lines *Component-based distributed design using the new UML 2.0 capability for modeling components, connectors, ports, and provided and required interfaces *Detailed case studies giving a step-by-step solution to real-world product line problems Designing Software Product Lines with UML is an invaluable resource for all designers and developers in this growing field. The information, technology, and case studies presented here show how to harness the promise of software product lines and the practicality of the UML to take software design, quality, and efficiency to the next level. An enhanced online index allows readers to quickly and easily search the entire text for specific topics.

دانلود کتاب «طراحی خطوط تولید نرم افزار با UML: از موارد استفاده تا معماری نرم افزار مبتنی بر الگو»

مبلغی که بابت خرید کتاب می‌پردازیم به مراتب پایین‌تر از هزینه‌هایی است که در آینده بابت نخواندن آن خواهیم پرداخت.

برای دریافت کد تخفیف ۲۰ درصدی این کتاب، ابتدا صفحه اینستاگرام کازرون آنلاین (@kazerun.online ) را دنبال کنید. سپس، کلمه «بلیان» را در دایرکت ارسال کنید تا کد تخفیف به شما ارسال شود.