کتاب الکترونیکی

دکارت و متافیزیک طبیعت انسان

Descartes And the Metaphysics of Human Nature

دانلود کتاب Descartes And the Metaphysics of Human Nature (به فارسی: دکارت و متافیزیک طبیعت انسان) نوشته شده توسط «Justin Skirry»


اطلاعات کتاب دکارت و متافیزیک طبیعت انسان

موضوع اصلی: علمی-محبوب

نوع: کتاب الکترونیکی

ناشر: Continuum

نویسنده: Justin Skirry

زبان: English

فرمت کتاب: pdf (قابل تبدیل به سایر فرمت ها)

سال انتشار: 2006

تعداد صفحه: 190

حجم کتاب: 11 مگابایت

کد کتاب: 0826486371 , 9780826486370 , 9781847144065

توضیحات کتاب دکارت و متافیزیک طبیعت انسان

روایت سنتی از اتحاد ذهن/بدن که به دکارت نسبت داده می‌شود، فرض می‌کند که ذهن غیر مادی، متفکر و بدن مادی و غیر متفکر از طریق علیت کارآمد با هم تعامل دارند – که ذهن باعث رویدادهایی در بدن می‌شود، مثلاً. بالا بردن داوطلبانه بازو، و بالعکس، به عنوان مثال. حس بصری یک درخت اما این یک مشکل فلسفی بدنام را به وجود می آورد: چگونه می توان این تعامل علّی بین ذهن معنوی و بدن فیزیکی رخ داد، زیرا آنها مطلقاً هیچ اشتراکی ندارند و نمی توانند با یکدیگر تماس برقرار کنند؟ کتاب جاستین اسکیری نشان می دهد که چگونه دکارت در واقع از این مشکل عظیم اجتناب می کند. اسکیری، از طریق بررسی مجدد انتقادی متافیزیک دکارتی، استدلال می کند که اتحاد ذهن و بدن، همانطور که اغلب محققان همیشه گفته اند، از طریق تعامل علّی کارآمد برای دکارت تشکیل نمی شود، زیرا این امر منجر به یک ماهیت انسانی کامل نمی شود، بلکه در مجموع دو ماهیت متمایز عددی. دکارت در مدیتیشن ششم و در جاهای دیگر استدلال می‌کند که اتحاد ذهن/بدن توسط چیزی تشکیل می‌شود که اسکولاستیک‌ها آن را «اتحاد جوهری» می‌نامند، یعنی اتحادی که صورت (ذهن) با ماده (بدن) دارد. این اتحاد اساسی یک کل را تولید می کند که بیش از مجموع اجزای آن است. ظرفیت حالت‌های حس و حرکت ارادی بدن، ویژگی‌های نوظهور ذهن و بدن کلی و اساساً متحد است. بنابراین، از مسئله “دکارتی” تعامل علی کارآمد ذهن و بدن به طور کلی اجتناب می شود، زیرا رخدادهای علّی کارآمد بین ذهن و بدن هیچ نقشی در توضیح وجود این حالت ها ندارند.


The traditional account of mind/body union attributed to Descartes supposes that the immaterial, thinking mind and the material, non-thinking body interact by means of efficient causation – that the mind causes events in the body, e.g. the voluntary raising of an arm, and vice versa, e.g. the visual sensation of a tree. But this gives rise to a notorious philosophical problem: how can this causal interaction occur between the spiritual mind and the physical body since they have absolutely nothing in common and cannot come into contact with one another? Justin Skirry’s book shows how Descartes in fact avoids this enormous problem. Skirry argues, through a critical re-examination of Cartesian metaphysics, that the union of mind and body is not, as most scholars have always maintained, constituted by efficient causal interaction for Descartes, because this would result not in one, complete human nature but in an aggregate of two numerically distinct natures. Descartes argues in the 6th Meditation and elsewhere that mind/body union is constituted by what the scholastics called a ‘substantial union’, i.e. the union that form (mind) has with matter (body). This substantial union produces a whole that is more than the sum of its parts; the capacity for modes of sensation and voluntary bodily movement are emergent properties of the whole, substantially united mind and body. Therefore, the ‘Cartesian’ problem of mind-body efficient causal interaction is avoided altogether, since efficient causal occurrences between mind and body play no role in explaining the existence of these modes.

دانلود کتاب «دکارت و متافیزیک طبیعت انسان»

مبلغی که بابت خرید کتاب می‌پردازیم به مراتب پایین‌تر از هزینه‌هایی است که در آینده بابت نخواندن آن خواهیم پرداخت.

برای دریافت کد تخفیف ۲۰ درصدی این کتاب، ابتدا صفحه اینستاگرام کازرون آنلاین (@kazerun.online ) را دنبال کنید. سپس، کلمه «بلیان» را در دایرکت ارسال کنید تا کد تخفیف به شما ارسال شود.