کتاب الکترونیکی

ایجاد ارزش: استراتژی های کسب و کار موفق

Creating Value: Successful Business Strategies

دانلود کتاب Creating Value: Successful Business Strategies (به فارسی: ایجاد ارزش: استراتژی های کسب و کار موفق) نوشته شده توسط «Shiv S Mathur – Alfred Kenyon»


اطلاعات کتاب ایجاد ارزش: استراتژی های کسب و کار موفق

موضوع اصلی: کسب و کار

نوع: کتاب الکترونیکی

ناشر: Butterworth-Heinemann

نویسنده: Shiv S Mathur – Alfred Kenyon

زبان: English

فرمت کتاب: pdf (قابل تبدیل به سایر فرمت ها)

سال انتشار: 2001

تعداد صفحه: 390

حجم کتاب: 10 مگابایت

کد کتاب: 9780750653633 , 0750653639

نوبت چاپ: 2

توضیحات کتاب ایجاد ارزش: استراتژی های کسب و کار موفق

من این افتخار را داشتم که شیو ماتور را به عنوان استاد استراتژی خود در طول دوره MBA در مدارس کسب و کار CASS داشته باشم. در واقع ما تعداد کمی از دانشجویان ممتاز بوده ایم که در این سال ها از این امتیاز برخوردار بوده ایم…

شوخی ثابتی که از MBA های تازه وارد شده به دانشجویان سال اولی مثل من این بود که “چطور، خوب، و شیو هم دارد کتابش را می نویسد”. او بهترین 20 سال بود… بنابراین همه ما شگفت زده شدیم که در نهایت این اتفاق افتاد. نه به خاطر محتوای آن – ما بهتر می دانستیم. اما صرفاً به این دلیل که شیو در واقع یک روز فکر کرد که به اندازه کافی در مورد کل زمینه استراتژی فکر کرده است تا در واقع آن را تمام کند و این افکار را با بقیه جهان به اشتراک بگذارد…

یکی از اولین رهبران فکری بازاریابی و استراتژی که استدلال کرد که سینماها در رقابت با رستوران‌ها و کافه‌ها [موقعیت 8 تا 10 شب]، اکثر قوانین دنیای بازاریابی را زیر پا گذاشتند و همه ما را وادار کرد که به فرآیندها فکر نکنیم. [4/5Ps]، اما از نظر استراتژی خالص. در خط مستقیم با پورتر و Omae، افکار او منحصر به فرد است و کاملاً در مورد پیشنهادهای موقعیت یابی استراتژیک است [زیرا شامل یک سرویس و همچنین عناصر محصول است] به طوری که از نظر مشتریان سازمان ارزشمند تلقی می شود.

اما زیبایی این کتاب فقط در این نیست… همچنین ورودی‌ها را به خروجی‌ها مرتبط می‌کند و بدون زحمت استدلال می‌کند که هر سازمانی فقط نگهبان دارایی‌هایش است، که اگر مالک بهتری شناسایی شود باید برای همیشه به واگذاری آن نگاه کند… به عبارت دیگر، به لطف ورودی‌های مالی سخت‌گیرانه آلفرد کنیون، استراتژی بازاریابی را به سرپرستی مالی مرتبط می‌کند… بازاریابی این روزها به امتداد سختگیری مالی مورد انتظار هر مدیری تبدیل شده است، در مقایسه با یک پوسته خالی خود محور که بر اساس سست و رها شده است. خلاقیت… چه ایده بدیعی!

نتیجه نهایی؟ تقریباً همه ما که آموزه‌ها و روح شیو را درک کرده‌ایم و از آن پیروی می‌کنیم، در هر زمینه‌ای که تصمیم گرفته‌ایم در آن پیشرفت کنیم، موفق بوده‌ایم. در دنیای فوق رقابتی امروزی، مزیت رقابتی خودمان آموزش شیو بوده است. بنابراین، طبق تفکر خود شیو، من/ما باید با حسادت از کسانی که می دانند چگونه محافظت کنیم تا سودهای بی حد و حصر، بالاتر و فراتر از هزینه سرمایه ایجاد کنیم. با این حال، شرم آور است: شیو آنقدر به من داده است که احساس می کنم زمان آن رسیده است که آن را پس بدهم… بنابراین، کتاب را بخر، بارها آن را بخوان، نظریه را درک کن، روزانه آن را به کار ببر تا دست رقبای خود را شکست بدهی. پایین…


I have had the privilege of having Shiv Mathur as my professor of Strategy during my MBA at CASS Business Schools. Actually we have been an small number of privileged students who had this privilege over the years…

The standing joke from new minted MBAs to freshmen like me was “How, well, and Shiv is also writing his book”. He had been for the best of 20 years… So we were all surprised when it eventually happened. Not because of its content – we knew better. But simply because Shiv actually thought one day that he had thought enough about the whole strategy field to actually finish it and share these thoughts with the rest of the world…

One of the first marketing and strategy thought leaders to argue that cinemas where competing with restaurants as well as cafes [8-10pm slot], he also broke most of the marketing worlds’ rule, pushing all of us to think not in terms of processes [4/5Ps], but in terms of pure strategy. In direct line with Porter and Omae, his thoughts are unique and totally about strategic positioning offerings [as they contain a service as well as a product elements] so that they are perceived as valuable in the eyes of an organisation’s customers…

But the beauty of this book is not just that… It is also linking inputs to outputs, arguing effortlessly that any organisation is only the custodian of its assets, which it should forever look at divesting should a better owner be identified… In other words, thanks to Alfred Kenyon’s rigorous financial input, linking marketing strategy to financial stewardship… Marketing becoming an extension of the financial rigour expected from any manager these days, as opposed to being a self centred void shell based upon loose and unleashed creativity of sorts… What a novel idea!

The bottom line? Almost all of us who understood and followed Shiv’s teachings and spirit have been unordinary successful in whichever field we decided to evolve in. And all of us grateful for his unique contribution. In today’s hyper competitive world, our own competitive advantage has been Shiv’s teaching. So, according to Shiv’s own thinking, I/we should be protecting jealously that know how in order to generate inordinate profits, above and beyond the cost of capital. Yet, that would be a shame: Shiv’s gave me so much that I feel it is time to give back… So, buy the book, read it many times, grasp the theory, apply it daily and you will beat your competitors hands down…

دانلود کتاب «ایجاد ارزش: استراتژی های کسب و کار موفق»

مبلغی که بابت خرید کتاب می‌پردازیم به مراتب پایین‌تر از هزینه‌هایی است که در آینده بابت نخواندن آن خواهیم پرداخت.