کتاب الکترونیکی

انیمیشن هسته: تکنیک های انیمیشن ساده برای توسعه مک و آیفون

Core Animation: Simplified Animation Techniques for Mac and iPhone Development

دانلود کتاب Core Animation: Simplified Animation Techniques for Mac and iPhone Development (به فارسی: انیمیشن هسته: تکنیک های انیمیشن ساده برای توسعه مک و آیفون) نوشته شده توسط «Marcus Zarra – Matt Long»


اطلاعات کتاب انیمیشن هسته: تکنیک های انیمیشن ساده برای توسعه مک و آیفون

موضوع اصلی: رسانه ها

نوع: کتاب الکترونیکی

ناشر: Addison-Wesley Professional

نویسنده: Marcus Zarra – Matt Long

زبان: English

فرمت کتاب: pdf (قابل تبدیل به سایر فرمت ها)

سال انتشار: 2009

تعداد صفحه: 264

حجم کتاب: 7 مگابایت

کد کتاب: 0321617754 , 9780321617750

نوبت چاپ: 1

توضیحات کتاب انیمیشن هسته: تکنیک های انیمیشن ساده برای توسعه مک و آیفون

ابتدا کتاب دادنی را امتحان کردم و آن را برگرداند زیرا تقریباً منحصراً برای مک بود و نه آیفون – صفحات زیادی را روی پروکسی انیماتور که در آیفون وجود ندارد صرف کرد. از این رو خوشحال شدم که این کتاب را توسط نویسندگان برجسته و صاحب نظر منتشر شده است. با این حال، این یکی نیز به آمازون برمی گردد.

اول از همه، این کتاب فقط برای 200 صفحه، بیشتر کد و دستورالعمل های طولانی در راه اندازی پروژه ها، گران است. من فرض می کنم هزینه به دلیل چاپ رنگی تقریباً در هر صفحه (نمونه های کد، تصاویر) است.

ثانیاً، بسیاری از این کتاب به طور انحصاری برای توسعه دهندگان مک با تنها یک فصل نمادین 18 صفحه ای اختصاص داده شده به آیفون است که صادقانه بگویم حتی با کیفیت مستندات و نمونه های ارائه شده توسط اپل (به صورت رایگان) همخوانی ندارد.

قسمت اول با فصل‌های 1 و 2 خوب تا عالی است، اما فصل 3 که انیمیشن پایه را پوشش می‌دهد، حتی یک بار به آیفون اشاره نمی‌کند و دوباره زمان زیادی را روی شیء Animation Proxy صرف می‌کند. فصل 4 انیمیشن Keyframe را مورد بحث قرار می‌دهد و یک مثال خوب برای آیفون ارائه می‌کند (باید ده‌ها مورد از آن‌ها در کتابی درباره انیمیشن هسته برای آیفون وجود داشته باشد). با این حال، فصل‌های 6، 7، 8 و 9 موضوعاتی را پوشش می‌دهند که در مجموع 78 صفحه (به خاطر داشته باشید از 200 صفحه) برای بیش از یک سوم کتاب اصلاً در آیفون موجود نیستند. فصل 11 در مورد تعامل با ماوس و صفحه کلید صحبت می کند (دوباره، نه برای آیفون).

بنابراین، من هنوز منتظر کتابی در مورد انیمیشن اصلی برای آیفون بدون کد هستم که با “NSxxx” شروع می‌شود و به من یاد می‌دهد که چگونه تغییر نمای خود را انجام دهم (مثلاً در یک ارائه اسلاید)، چندین نمونه واقعی را تشریح کند. استفاده معقول از انیمیشن مناسب برای آیفون با استفاده از لایه‌ها بیشتر، و روش‌های UIView کمتر، و ابتدا عمدتاً برای مک نوشته نشد و کمی تغییر کرد تا برای برنامه‌نویسان آیفون جذاب باشد (تحقیقات هسته در واقع برای اولین بار در سیستم عامل آیفون مطابق این کتاب آمده است) .


Tried Dudney’s book first and returned it because it was almost exclusively for the Mac and not iPhone – spent many pages on the animator proxy which does not exist on the iPhone. So, I was glad to see this book published by notable and knowledgeable authors. However, this one’s going back to Amazon too.

First of all, this book is rather expensive for only ~200 pages, much of it code and lengthy instructions on setting up projects. I assume the expense is because of the color printing on almost every page (code examples, screenshots).

Second, much of this book is directed exclusively to Mac devs with only a token 18 page chapter dedicated to the iPhone that frankly does not even match the quality of documentation and examples provided by Apple (for free).

Part I with Chapters 1 & 2 is good to excellent, but Chapter 3 which covers Basic Animation does not mention iPhone even once and again spends a lot of time on the Animation Proxy object. Chapter 4 discusses Keyframe Animation and does give one good example for the iPhone (there should be DOZENS of those in a book on Core Animation for the iPhone). However, Chapters 6, 7, 8 & 9 cover topics not available on the iPhone at all for a total of 78 pages (remember out of ~200 pages) for over a third of the book. Chapter 11 talks about interacting with a mouse and keyboards (again, not for an iPhone).

So, I’m still waiting for a book on Core Animation for the iPhone with NO code that starts with “NSxxx” that teaches me how to make my own view transitions (e.g. like in a slide presentation), dissects multiple real-world examples of reasonable uses of animation appropriate for the iPhone using layers more, and UIView methods less, and was not first written primarily for the Mac and modified slightly to appeal to iPhone devs (Core Animation actually came first to the iPhone OS according to this book).

دانلود کتاب «انیمیشن هسته: تکنیک های انیمیشن ساده برای توسعه مک و آیفون»

مبلغی که بابت خرید کتاب می‌پردازیم به مراتب پایین‌تر از هزینه‌هایی است که در آینده بابت نخواندن آن خواهیم پرداخت.