کتاب الکترونیکی

انیمیشن هسته ای برای Mac OS X و iPhone: ایجاد رابط های کاربر پویا متقاعد کننده (برنامه نویسان عملی)

Core Animation for Mac OS X and the iPhone: Creating Compelling Dynamic User Interfaces (Pragmatic Programmers)

دانلود کتاب Core Animation for Mac OS X and the iPhone: Creating Compelling Dynamic User Interfaces (Pragmatic Programmers) (به فارسی: انیمیشن هسته ای برای Mac OS X و iPhone: ایجاد رابط های کاربر پویا متقاعد کننده (برنامه نویسان عملی)) نوشته شده توسط «Bill Dudney»


اطلاعات کتاب انیمیشن هسته ای برای Mac OS X و iPhone: ایجاد رابط های کاربر پویا متقاعد کننده (برنامه نویسان عملی)

موضوع اصلی: رسانه ها

نوع: کتاب الکترونیکی

ناشر: Pragmatic Bookshelf

نویسنده: Bill Dudney

زبان: English

فرمت کتاب: pdf (قابل تبدیل به سایر فرمت ها)

سال انتشار: 2008

تعداد صفحه: 200

حجم کتاب: 3 مگابایت

کد کتاب: 1934356107 , 9781934356104

نوبت چاپ: 1

توضیحات کتاب انیمیشن هسته ای برای Mac OS X و iPhone: ایجاد رابط های کاربر پویا متقاعد کننده (برنامه نویسان عملی)

من یک تفصیل طولانی و مفصل از شکست های این کتاب در وبلاگم در [….] نوشتم، اما نسخه کوتاه آن در اینجا آمده است. این کتاب برای موفقیت به چند چیز نیاز دارد، به خصوص با توجه به محصول جدید کاکائو. توسعه دهندگان به لطف آیفون به اطراف می آیند. بیشتر آنها با برنامه نویسی قطعی کاکائو (R) برای Mac (R) OS X (نسخه سوم) توسط آرون هیله گاس شروع می کنند و به سراغ یادگیری در مورد فناوری های چارچوب خاص می روند. به این ترتیب، برخی از قراردادهای سبک‌شناسی و برنامه‌نویسی که «بهترین شیوه‌های برنامه‌نویسی کاکائو» را نشان می‌دهند، اصلاً رعایت نمی‌شوند. پروژه‌های نمونه، علی‌رغم قصد بیان‌شده نویسنده برای “جرقه زدن تخیل ما”، از نظر دامنه تنبل هستند. کد نمونه اغلب مملو از ivar و متدهایی است که حتی در پروژه استفاده نمی شوند. به نظر می رسد که اصلاً از مدیریت حافظه استفاده نمی شود. کد بین استفاده از نماد براکت “سنتی” و نماد نقطه از پروژه ای به پروژه دیگر در نوسان است. و من می‌توانم ادامه دهم… نوشته نویسنده فوق‌العاده زائد است، و کتاب می‌تواند از ویراستاری استفاده کند که از بریدن و سوزاندن هراسی ندارد. عبارات طولانی است که چیزی نمی گوید، و مفاهیم و جملات خاصی بارها و بارها مطرح می شوند. در جایی که نویسنده از یک طرف می‌خواهد ما احساس راحتی کنیم که چیزهای «زیبا» بسازیم تا یاد بگیریم چگونه انیمیشن هسته‌ای را در آینده طراحی رابط ادغام کنیم، او بخش بیشتری از کتاب را صرف هشدار درباره انجام دقیقاً همین کار می‌کند. به نظر می رسد که او واقعاً از اینکه قفل جعبه پاندورا را بر روی جامعه توسعه باز می کند وحشت دارد و اگر از این به بعد همه چیز در پروژه های کاکائو اشتباه شروع شود، شخصاً مسئول خواهد بود. من متواضعانه پیشنهاد می‌کنم که این نقش نویسنده در زندگی من به عنوان یک توسعه‌دهنده نیست. شاید بزرگ‌ترین احساس من در این کتاب این است که مخاطبان هدف آن نامشخص هستند. قطعاً این مقدمه ای برای کاکائو نیست، اما تلاش زیادی می کند تا دست توسعه دهندگان با تجربه تر را بگیرد. بنابراین برای کسانی که تجربه کاکائو دارند بسیار آسان است، اما برای کسانی که تجربه ندارند بسیار سخت است. من واقعاً دوست دارم این کتاب را به عنوان یک گام بعدی منطقی از کتاب Hillegass دوباره تصور کنم و عمیقاً به Core Animation بپردازم. سه یا چهار پروژه عمیق و اصلی را توسعه دهید، توسعه کد را با جزئیات توضیح دهید، بر اساس بهترین روش‌هایی که Hillegass آموزش می‌دهد، به طور انحصاری به جامعه توسعه‌ای که Objective-C و نحوه استفاده از چارچوب‌های کاکائو بدون ترس را می‌دانند، پاسخ دهید.


I wrote up a long, detailed breakdown of the failures of this book on my blog at [….], but here’s the short version.The book needs a few things to be successful, especially in light of the new crop of Cocoa developers coming around thanks to the iPhone. Most start with the definitiveCocoa(R) Programming for Mac(R) OS X (3rd Edition) by Aaron Hillegass and move on to learn about specific framework technologies. As such, certain stylistic and programming conventions that have come to represent “Cocoa programming best-practices” are not adhered to at all. Sample projects are lazy in scope, despite the author’s stated intention to “spark our imagination.” Sample code is often full of ivars and methods that aren’t even used in the project. No memory management seems to be used at all. Code fluctuates between using “traditional” bracket notation and dot notation from project to project. And I could go on…The author’s writing is incredibly redundant, and the book could use an editor who isn’t afraid to slash and burn. There are long passages that say nothing, and certain concepts and statements that come up again and again. Where on the one hand the author wants us to feel free to make “gaudy” things to learn how to integrate Core Animation into the future of interface design, he spends the better part of the book warning us against doing exactly that. He seems truly terrified that he’s unlocking Pandora’s Box upon the development community and will be personally held responsible if things start going wrong in Cocoa projects from now, forward. I humbly suggest this isn’t the author’s role in my life as a developer.Perhaps my biggest beef with the book is that its target audience is ill-defined. It is definitely not an introduction to Cocoa, but it also tries too hard to hold the hand of more experienced developers. So its too easy for those with Cocoa experience, but too hard for those without experience. I would really love to see this book re-imagined as a logical next-step from the Hillegass book and dig in deeply to Core Animation. Develop three or four deep, original projects, explain the code development in detail, build on the best-practices Hillegass teaches, and cater exclusively to a development community that understands Objective-C and how to use the Cocoa frameworks without fear.

دانلود کتاب «انیمیشن هسته ای برای Mac OS X و iPhone: ایجاد رابط های کاربر پویا متقاعد کننده (برنامه نویسان عملی)»

مبلغی که بابت خرید کتاب می‌پردازیم به مراتب پایین‌تر از هزینه‌هایی است که در آینده بابت نخواندن آن خواهیم پرداخت.

برای دریافت کد تخفیف ۲۰ درصدی این کتاب، ابتدا صفحه اینستاگرام کازرون آنلاین (@kazerun.online ) را دنبال کنید. سپس، کلمه «بلیان» را در دایرکت ارسال کنید تا کد تخفیف به شما ارسال شود.