کتاب الکترونیکی

کنترل پیل های سوختی

Control of fuel cells

دانلود کتاب Control of fuel cells (به فارسی: کنترل پیل های سوختی) نوشته شده توسط «Zenith F.»


اطلاعات کتاب کنترل پیل های سوختی

موضوع اصلی: انرژی

نوع: کتاب الکترونیکی

نویسنده: Zenith F.

زبان: English

فرمت کتاب: pdf (قابل تبدیل به سایر فرمت ها)

سال انتشار: 2007

تعداد صفحه: 226

حجم کتاب: 4 مگابایت

کد کتاب: 978-82-471-1433-9 , 978-82-471-1447-6

نوبت چاپ: 1st edition

توضیحات کتاب کنترل پیل های سوختی

این پایان نامه به کنترل پیل های سوختی می پردازد که بر روی پیل های سوختی غشایی مبادله پروتون در دمای بالا تمرکز دارد. پیل‌های سوختی دستگاه‌هایی هستند که انرژی شیمیایی هیدروژن، متانول یا سایر ترکیبات شیمیایی را مستقیماً بدون احتراق یا چرخه‌های حرارتی به الکتریسیته تبدیل می‌کنند. آن‌ها دستگاه‌های کارآمد، مقیاس‌پذیر و بی‌صدا هستند که می‌توانند برای طیف گسترده‌ای از ابزارها، از وسایل الکترونیکی قابل حمل گرفته تا وسایل نقلیه، تا شبکه‌های برق سراسری، نیرو ارائه کنند. در حالی که مطالعات در مورد طراحی سیستم های پیل سوختی و خواص الکتروشیمیایی اجزای آنها در ادبیات باز فراوان است، تنها علاقه اندکی، هرچند رو به رشد، در دینامیک و کنترل پیل های سوختی وجود داشته است. در حجم نسبتاً کوچکی از ادبیات موجود، برخی اظهارات ظاهراً متناقض وجود دارد: گاهی اوقات ادعا می‌شود که دینامیک کند پیل‌های سوختی یک مشکل کنترلی ایجاد می‌کند، در حالی که در مقالات دیگر ادعا می‌شود که سلول‌های سوختی به راحتی قابل کنترل هستند و می‌توانند منابعی را دنبال کنند. خیلی سریع تغییر می کند این تناقضات عمدتاً ناشی از تفاوت در مجموعه پدیده ها و پویایی هایی است که نویسندگان تصمیم به بررسی آنها گرفتند، و همچنین به دلیل نحوه فرمول بندی مسئله کنترل. به عنوان مثال، شکی نیست که دینامیک دمای یک پیل سوختی می تواند کند باشد، اما کاربران نگران دمای سلول نیستند: توان خروجی معیار بسیار مهم تری برای عملکرد است. پیل‌های سوختی سیستم‌های بسیار چند رشته‌ای هستند که در آن مهندسی برق، الکتروشیمی، مهندسی شیمی و علم مواد همگی در سطوح مختلف درگیر هستند. بنابراین جای تعجب نیست که تعداد کمی از محققین می توانند بر همه این شاخه ها تسلط داشته باشند و اکثر آنها پدیده هایی را که با آنها ناآشنا هستند نادیده گرفته یا به اشتباه تفسیر می کنند.


This thesis deals with control of fuel cells, focusing on high-temperature protonexchange-membrane fuel cells. Fuel cells are devices that convert the chemical energy of hydrogen, methanol or other chemical compounds directly into electricity, without combustion or thermal cycles. They are efficient, scalable and silent devices that can provide power to a wide variety of utilities, from portable electronics to vehicles, to nation-wide electric grids. Whereas studies about the design of fuel cell systems and the electrochemical properties of their components abound in the open literature, there has been only a minor interest, albeit growing, in dynamics and control of fuel cells. In the relatively small body of available literature, there are some apparently contradictory statements: sometimes the slow dynamics of fuel cells is claimed to present a control problem, whereas in other articles fuel cells are claimed to be easy to control and able to follow references that change very rapidly. These contradictions are mainly caused by differences in the sets of phenomena and dynamics that the authors decided to investigate, and also by how they formulated the control problem. For instance, there is little doubt that the temperature dynamics of a fuel cell can be slow, but users are not concerned with the cell’s temperature: power output is a much more important measure of performance. Fuel cells are very multidisciplinary systems, where electrical engineering, electrochemistry, chemical engineering and materials science are all involved at various levels; it is therefore unsurprising that few researchers can master all of these branches, and that most of them will neglect or misinterpret phenomena they are unfamiliar with.

دانلود کتاب «کنترل پیل های سوختی»

مبلغی که بابت خرید کتاب می‌پردازیم به مراتب پایین‌تر از هزینه‌هایی است که در آینده بابت نخواندن آن خواهیم پرداخت.

برای دریافت کد تخفیف ۲۰ درصدی این کتاب، ابتدا صفحه اینستاگرام کازرون آنلاین (@kazerun.online ) را دنبال کنید. سپس، کلمه «بلیان» را در دایرکت ارسال کنید تا کد تخفیف به شما ارسال شود.