کتاب الکترونیکی

مسابقات برای کنترل شرکتی: حاکمیت شرکتی و عملکرد اقتصادی در ایالات متحده و آلمان

Contests for Corporate Control: Corporate Governance and Economic Performance in the United States and Germany

دانلود کتاب Contests for Corporate Control: Corporate Governance and Economic Performance in the United States and Germany (به فارسی: مسابقات برای کنترل شرکتی: حاکمیت شرکتی و عملکرد اقتصادی در ایالات متحده و آلمان) نوشته شده توسط «Mary O’Sullivan»


اطلاعات کتاب مسابقات برای کنترل شرکتی: حاکمیت شرکتی و عملکرد اقتصادی در ایالات متحده و آلمان

موضوع اصلی: اقتصاد

نوع: کتاب الکترونیکی

ناشر: Oxford University Press, USA

نویسنده: Mary O’Sullivan

زبان: English

فرمت کتاب: pdf (قابل تبدیل به سایر فرمت ها)

سال انتشار: 2000

تعداد صفحه: 347

حجم کتاب: 23 مگابایت

کد کتاب: 9780198293460 , 0198293461 , 1921193980

توضیحات کتاب مسابقات برای کنترل شرکتی: حاکمیت شرکتی و عملکرد اقتصادی در ایالات متحده و آلمان

عقل فعلی این است که ارزش سهامداران باید چراغ راهنمای مدیریت شرکت باشد. ایالات متحده این ستاره را دنبال می کند. شرکت‌های آمریکایی عملکرد بهتری از شرکت‌های دیگر دارند، بنابراین چه کسی می‌تواند با این موضوع اختلاف داشته باشد؟ شرکت های اروپایی از آمریکا الگوبرداری می کنند. نویسنده تعجب می کند که آیا شرکت ها با این کار قبر خود را حفر می کنند؟ استدلال های او ممکن است بی آب نباشند، اما باعث می شوند شما بنشینید و فکر کنید. او به درستی بیان می کند که موفقیت یک شرکت به نوآوری بستگی دارد. هیچ مدرکی مبنی بر اینکه تمرکز بر ارزش سهامداران برای نوآوری بهترین است وجود ندارد. شکوفایی صنعت الکترونیک مبتنی بر بازار آزاد یا کارآفرینی یا ارزش سهامداران نیست. این بنیاد توسط وزارت دفاع روشن شد. IBM، INTEL و DEC همگی موفقیت خود را مدیون خرید سفارشات دفاعی «فقط آمریکایی» بر اساس تحلیل او هستند. او همچنین نشان می دهد که بازار سهام تنها نقش بسیار کمی در تأمین سرمایه برای سرمایه گذاری دارد. بیشتر منابع مالی از استهلاک و سود انباشته تامین می شود. مسائل مربوط به سهام فقط برای خرید مالکان و اجازه دادن به شرکت ها برای به دست آوردن مالکان دیگر مهم است. یک تجزیه و تحلیل جالب نشان می دهد که سود حاصل از تملک تقریباً همیشه نصیب سهامداران شرکت خریداری شده و تقریباً هرگز به شرکت خریداری کننده نمی رسد. سرمایه گذاران نهادی (و مهاجمان) تنها سهامداران با نفوذ هستند. تنها علاقه آنها عملکرد سهام است. آنها علاقه خود را با مدیریت ارشد از طریق گزینه های سهام و طرح های پاداش بسته به عملکرد سهام هماهنگ کرده اند. مدیران شرکت اکنون می توانند با افزایش ارزش سهام بسیار ثروتمند شوند. از آنجایی که میانگین دوره تصدی یک مدیر عامل حدود پنج سال است، به طور خودکار به یک دیدگاه کوتاه مدت منجر می شود. او معتقد است که ارزش اقتصادی یک شرکت بیشتر از ارزش سهامداران است. این نکته جز تأکید بر نوآوری و یادگیری سازمانی که فرآیندهای بلندمدت هستند، جزئی از آن پرداخته نمی شود. یک نکته جالب تفاوت بین شرکت های آلمانی و ژاپنی از یک سو و آمریکا از سوی دیگر است. شرکت های آمریکایی آن را به عنوان هدف ارتقای فرصت های شغلی برای کارکنان خود نمی بینند. در گذشته شرکت ها برای مشاغل نسبتا ساده دستمزد خوبی ارائه می دادند. نگرش شرکت این است که این مشاغل را به کشورهای کم هزینه منتقل کند و کارمندان را بیکار کند. بیشتر افراد بیکار مجبور به استخدام مشاغل خدماتی با دستمزد کمتر هستند. او معتقد است که شرکت‌ها می‌توانند و باید مسیر متفاوتی را دنبال کنند و نوع کاری را که شرکت می‌تواند ارائه دهد و برای آموزش کارکنان خود سرمایه‌گذاری کند، غنی کنند. او هیچ نمونه واقعی از شرکت های آمریکایی که این کار را با موفقیت انجام داده اند، ارائه نمی دهد. مسیر متفاوتی که آلمانی در پیش گرفته بسیار شفاف توصیف شده است. اگرچه شرکت های آلمانی تلاش بسیار بیشتری نسبت به شرکت های آمریکایی در ارتقای نیروی کار خود انجام داده اند، اما با مشکلات دیگری روبرو هستند. تامین مالی حقوق بازنشستگی مشکل بزرگی است، تغییر ساختار بانک ها نیز مشکل بزرگی است. جذب متخصصان “ارتقای” در تمام سطوح برای کار به عنوان تیم در سراسر مرزهای متخصص بسیار دشوار است. این کتاب چالش های تامل برانگیزی را برای خوانندگانی که به ارزش سهامداران و بازار آزاد بدون هیچ گونه قید و شرط و نگرانی باور دارند، ارائه می کند.


Current wisdom is that shareholder value should be the guiding light for corporate management. The US is following this lodestar. US companies outperform all other so who can quarrel with this? European companies are following the US example. The author wonders if companies are digging their own graves by doing so. Her arguments may not be watertight but they make you sit up and think. She correctly states that a company’s success is dependent on innovation. There is no evidence that concentrating on shareholder value is best for innovation. The blossoming of the electronics industry is not based on the free market or entrepreneurship or shareholder value. The foundation was enlightened procurement by the Department Of Defence. IBM, INTEL and DEC all owe their success to “buy only American” defence orders according to her analysis. She also shows that the stock market only plays a very small role in providing capital for investment. Most funding comes from depreciation and retained earnings. Equity issues are only important to buy out owners and to allow companies to acquire other ones. An interesting analysis shows that the benefit of an acquisition almost always accrues to the shareholders of the acquired company and almost never to the acquiring company. Institutional investors (and raiders) are the only shareholders with influence. Their only interest is share performance. They have aligned their interest with that of top management through stock options and bonus plans depending on share performance. Company managers can now become very rich when increasing the value of the shares. As the average tenure of a CEO is around five years, it leads automatically to a short-term perspective. She believes that there is more to the economic value a company can produce than shareholder value. This point is not dealt with in any detail other than the emphasis on innovation and organisational learning that are long-term processes. One interesting point is the difference between German and Japanese companies on the one hand and US on the other. US companies do not see it as an objective to upgrade the job opportunities for its employees. In the past companies offered good pay for relatively simple jobs. The company attitude is to move these jobs to low cost countries and make the employees redundant. Most of the redundant people have to take lower paid service jobs. She believes that companies can and should follow a different path and enrich the kind of work the company can offer and invest in the education of its employees. She gives no real-life examples of US companies that have successfully done so. The different path taken by German is described very lucidly. Even though German companies have made much greater effort than American companies in upgrading its workforce, they face other problems. Financing pensions is big problem, so is the restructuring of the banks. Getting the “upgraded” specialists at all levels to work as teams across specialist borders is very difficult. This book presents many thought-provoking challenges to readers that believe in shareholder value and the free market without any reservations or concerns.

دانلود کتاب «مسابقات برای کنترل شرکتی: حاکمیت شرکتی و عملکرد اقتصادی در ایالات متحده و آلمان»

مبلغی که بابت خرید کتاب می‌پردازیم به مراتب پایین‌تر از هزینه‌هایی است که در آینده بابت نخواندن آن خواهیم پرداخت.

برای دریافت کد تخفیف ۲۰ درصدی این کتاب، ابتدا صفحه اینستاگرام کازرون آنلاین (@kazerun.online ) را دنبال کنید. سپس، کلمه «بلیان» را در دایرکت ارسال کنید تا کد تخفیف به شما ارسال شود.