کتاب الکترونیکی

آهنگسازان در کار هنر آهنگسازی 1450-1600

Composers at work the craft of musical composition 1450-1600

دانلود کتاب Composers at work the craft of musical composition 1450-1600 (به فارسی: آهنگسازان در کار هنر آهنگسازی 1450-1600) نوشته شده توسط «Jessie Ann Owens»


اطلاعات کتاب آهنگسازان در کار هنر آهنگسازی 1450-1600

موضوع اصلی: موسیقی: گیتار

نوع: کتاب الکترونیکی

ناشر: Oxford University Press, USA

نویسنده: Jessie Ann Owens

زبان: English

فرمت کتاب: djvu (قابل تبدیل به سایر فرمت ها)

سال انتشار: 1998

تعداد صفحه: 368

حجم کتاب: 6 مگابایت

کد کتاب: 9780195129045 , 0195129040

توضیحات کتاب آهنگسازان در کار هنر آهنگسازی 1450-1600

آهنگسازان دوره رنسانس چگونه موسیقی خود را می نوشتند؟ در این نگاه انقلابی به موضوعی که سال‌ها محققان را مجذوب خود کرده است، جسی آن اوونز، موسیقی‌شناس، شواهد جدید و قابل‌توجهی ارائه می‌کند که برخلاف نظریه پذیرفته‌شده، آهنگسازان قرن شانزدهمی از موسیقی برای آهنگسازی – حتی برای نوشتن چند صدایی آوازی پیچیده استفاده نمی‌کردند. L L Drawing بر روی منابعی که شامل رساله های نظری معاصر، اسناد و نامه ها، شواهد شمایل نگاری، قطعات واقعی لوح های نگارش، و طرح های متعدد، پیش نویس ها، و دست نوشته های تصحیح شده است، اوونز به دقت روند گام به گام را بازسازی می کند که توسط آن آهنگسازان بین سال های 1450 و 1600 کامپوزیتی را ساخته اند. موزیک آنها. شواهد دست‌نویس – خودکارهای بیش از سی آهنگساز – مراحل کار بر روی طیف گسترده‌ای از موسیقی – دستگاهی و آوازی، مقدس و سکولار – را از سراسر اروپای دوره رنسانس نشان می‌دهد. تحقیقات او نشان می‌دهد که آهنگسازان دوره رنسانس به‌جای کار کردن در موسیقی کامل، موسیقی را در بخش‌هایی شکل می‌دادند، که اغلب با بخش‌های کوتاه، طبق یک تصور خطی کار می‌کردند. اهمیت این کشف در تفسیر ویراستاری و عملکرد را نمی توان اغراق کرد. کتاب با تصویری گسترده از آنچه درباره ترکیب رنسانس شناخته شده است آغاز می شود. از آنجا، اوونز آموزش آهنگسازی و روش هایی را که در آن نوازندگان و آهنگسازان هر دو موسیقی را می خوانند و می نویسند، بررسی می کند. او همچنین شواهدی را برای آهنگسازی که مستقل از نوشتن اتفاق افتاده است، مانند آهنگسازی “در ذهن” یا آهنگسازی با سازها در نظر می گیرد. او در فصول مربوط به شواهد دست‌نوشته، گونه‌شناسی خود منابع و محتوای آنها (طرح‌ها، پیش‌نویس‌ها، نسخه‌های منصفانه) را تعیین می‌کند. او با مطالعات موردی که روش‌های کار فرانچسکو کورتچیا، هنریکوس آیزاک، سیپریانو د روره، و جیوانی پیرلوئیجی دا پالسترینا را شرح می‌دهد، به پایان می‌رسد. L L این کتاب روش تحلیل و درک ما از موسیقی اولیه را تغییر خواهد داد. آهنگسازان در کار: هنر آهنگسازی 1450-1600، واضح، تحریک‌آمیز، و با دقت تحقیق شده است.


How did Renaissance composers write their music? In this revolutionary look at a subject that has fascinated scholars for years, musicologist Jessie Ann Owens offers new and striking evidence that contrary to accepted theory, sixteenth-century composers did not use scores to compose–even to write complex vocal polyphony.L L Drawing on sources that include contemporary theoretical treatises, documents and letters, iconographical evidence, actual fragments of composing slates, and numerous sketches, drafts, and corrected autograph manuscripts, Owens carefully reconstructs the step-by-step process by which composers between 1450 and 1600 composed their music. The manuscript evidence–autographs of more than thirty composers–shows the stages of work on a wide variety of music–instrumental and vocal, sacred and secular–from across most of Renaissance Europe. Her research demonstrates that instead of working in full score, Renaissance composers fashioned the music in parts, often working with brief segments, according to a linear conception. The importance of this discovery on editorial interpretation and on performance cannot be overstated.L Lhe book opens with a broad picture of what has been known about Renaissance composition. From there, Owens examines the teaching of composition and the ways in which musicians and composers both read and wrote music. She also considers evidence for composition that occurred independent of writing, such as composing “in the mind” or composing with instruments. In chapters on the manuscript evidence, she establishes a typology both of the sources themselves and of their contents (sketches, drafts, fair copies). She concludes with case studies detailing the working methods of Francesco Corteccia, Henricus Isaac, Cipriano de Rore, and Giovanni Pierluigi da Palestrina.L L This book will change the way we analyze and understand early music. Clear, provocative, and painstakingly researched, Composers at Work: The Craft of Musical Composition 1450- 1600 makes essential reading for scholars of Renaissance music as well as those working in related fields such as sketch studies and music theory.

دانلود کتاب «آهنگسازان در کار هنر آهنگسازی 1450-1600»

مبلغی که بابت خرید کتاب می‌پردازیم به مراتب پایین‌تر از هزینه‌هایی است که در آینده بابت نخواندن آن خواهیم پرداخت.