دانلود کتاب Collision Detection in Interactive 3D Environments (به فارسی: تشخیص برخورد در محیط های تعاملی سه بعدی) نوشته شده توسط «Gino van den Bergen»
اطلاعات کتاب تشخیص برخورد در محیط های تعاملی سه بعدی
موضوع اصلی: رسانه ها
نوع: کتاب الکترونیکی
ناشر: Morgan Kaufmann
نویسنده: Gino van den Bergen
زبان: English
فرمت کتاب: pdf (قابل تبدیل به سایر فرمت ها)
سال انتشار: 2003
تعداد صفحه: 298
حجم کتاب: 12 مگابایت
کد کتاب: 9781558608016 , 1-5-5860-801-X
توضیحات کتاب تشخیص برخورد در محیط های تعاملی سه بعدی
قلب هر سیستمی که تعامل فیزیکی بین اجسام را شبیه سازی می کند، تشخیص برخورد است – توانایی تشخیص زمانی که دو جسم با هم تماس دارند. این سیستم همچنین یکی از سخت ترین جنبه های یک شبیه سازی فیزیکی برای پیاده سازی صحیح است و همواره مصرف کننده اصلی چرخه های CPU است. تمرینکنندگان، تازه وارد در این زمینه یا غیر آن، به سرعت متوجه میشوند که تلاش برای ساختن یک سیستم تشخیص برخورد سریع، دقیق و قوی، آنها را بر خلاف بسیاری از مواردی که تاکنون با آن مواجه شدهاند، در مسیری طولانی پر از خطرات و دامها قرار میدهد. بدون دانش و درک عمیق از مسائل مرتبط با مهندسی یک سیستم تشخیص برخورد، انتهای آن مسیر پرتگاهی است که بسیاری از برنامه نویسان خوب را بلعیده است! کتاب جدید جینو ون دن برگن داستان سفر موفق او در این مسیر است. نتیجه سیستم تشخیص برخورد معروف او، کتابخانه نرم افزاری برای تشخیص تداخل (SOLID) است. در طول مسیر، او موضوعات جبر برداری و هندسه، انواع اولیه هندسی مورد علاقه در یک سیستم برخورد، روش قدرتمند جداسازی محورها برای اهداف آزمایش تقاطع، و گیلبرت جانسون-کیرتی (GJK) به همان اندازه قدرتمند را پوشش می دهد. الگوریتم محاسبه فاصله بین اجسام محدب اما این کتاب بسیار بیشتر از یک خلاصه خوب از ایده هایی است که برای ساختن یک سیستم برخورد ارائه می شود. نفرین هندسه محاسباتی عملی، محاسبات ممیز شناور است. الگوریتم هایی با پیاده سازی ساده در هنگام استفاده از محاسبات دقیق می توانند شکست های فاجعه باری در یک سیستم ممیز شناور داشته باشند. به طور خاص، الگوریتمهای تقاطع و فاصله پیادهسازیشده در یک سیستم ممیز شناور دقیقاً در مهمترین مورد در یک سیستم برخورد – زمانی که دو جسم فقط با هم تماس دارند، شکست میخورند. برای رسیدگی صحیح به خطاهای دور کردن نقطه شناور باید دقت زیادی کرد. دستاورد نهایی جینو در این کتاب ارائه او در مورد نحوه اجرای صحیح الگوریتم فاصله GJK در حضور محاسبات ممیز شناور تک دقیق است. و چه راهی برای نشان دادن این موضوع بهتر از مطالعه موردی، فصل آخر در مورد طراحی و اجرای SOLID است. درباره CD-ROM CD-ROM همراه شامل کد منبع کامل C++ SOLID 3.5 و همچنین اسناد API در فرمت های HTML و PDF است. هر دو نسخه دقیق تک (32 بیتی) و دوگانه (64 بیتی) برنامه های نمونه SOLID SDK به علاوه برای پلتفرم های لینوکس با استفاده از GNU g++ نسخه 2.95 تا 3.3 و برای پلتفرم های Win32 با استفاده از Microsoft Visual C++ نسخه 6.0 تا 7.1 قابل کامپایل هستند. استفاده از کد منبع SOLID توسط شرایط GNU GPL یا Trolltech QPL کنترل می شود (برای جزئیات به اسناد CD-ROM مراجعه کنید). درباره نویسنده Gino van den Bergen یک توسعه دهنده بازی است که در هلند زندگی و کار می کند. او خالق SOLID و دارای مدرک Ph.D. در علوم محاسباتی از دانشگاه صنعتی آیندهوون. Gino تشخیص برخورد و فیزیک را در NaN Technologies’ Blender، مجموعه ای برای ایجاد محتوای سه بعدی تعاملی، پیاده سازی کرد. * مفاهیم اساسی هندسی و عددی که زیربنای الگوریتم های کلیدی تشخیص برخورد هستند را توضیح می دهد. *CD-ROM شامل کد منبع کامل C++ SOLID، یک کتابخانه معروف برای تشخیص برخورد، به علاوه باینری ها و برنامه های نمونه برای Win32 است. *درباره الگوریتمهایی برای انواع بدوی که معمولاً مورد استفاده قرار میگیرند، مانند کرهها، جعبهها، استوانهها، مخروطها، مثلثها، پرتوها و چندوجهیهای محدب بحث میکند. *تکنیک هایی را برای تسریع تشخیص برخورد برای مدل ها و صحنه های پیچیده ارائه می دهد.
دانلود کتاب «تشخیص برخورد در محیط های تعاملی سه بعدی»
برای دریافت کد تخفیف ۲۰ درصدی این کتاب، ابتدا صفحه اینستاگرام کازرون آنلاین (@kazerun.online ) را دنبال کنید. سپس، کلمه «بلیان» را در دایرکت ارسال کنید تا کد تخفیف به شما ارسال شود.