دانلود کتاب Beginning Game Development with Godot: Learn to Create and Publish Your First 2D Platform Game (به فارسی: شروع توسعه بازی با گودو: یاد بگیرید که اولین بازی پلتفرم دوبعدی خود را ایجاد و منتشر کنید) نوشته شده توسط «Maithili Dhule»
اطلاعات کتاب شروع توسعه بازی با گودو: یاد بگیرید که اولین بازی پلتفرم دوبعدی خود را ایجاد و منتشر کنید
نوع: کتاب الکترونیکی
ناشر: Apress
نویسنده: Maithili Dhule
زبان: english
فرمت کتاب: EPUB (قابل تبدیل به سایر فرمت ها)
سال انتشار: 2021
تعداد صفحه: 386
حجم فایل: 23.46 مگابایت
کد کتاب: 1484274547 , 9781484274545
نوبت چاپ: 1
توضیحات کتاب شروع توسعه بازی با گودو: یاد بگیرید که اولین بازی پلتفرم دوبعدی خود را ایجاد و منتشر کنید
اصولات گودو را با شیرجه زدن در ایجاد یک پلتفرمر دو بعدی از ابتدا بیاموزید. این کتاب یک راهنمای عملی و عملی برای توسعه بازیهای دو بعدی با استفاده از موتور Godot 3.2.3/3.3، با کمک GDScript است.
نویسنده Maithili Dhule با توضیح شروع میکند. برخی از ابزارها و تکنیک های اساسی مورد استفاده در ساخت بازی، عواملی که باید در انتخاب موتور بازی در نظر گرفته شود و به مزایای استفاده از گودو اشاره کرد. سپس شما را در بارگیری موتور راهنمایی میکند و در حین بررسی ویژگیهای کلیدی رابط کاربری آن، شما را راهنمایی میکند. در مرحله بعد، قبل از رفتن به موضوعات ضروری مانند معماری گره-صحنه گودو، تعامل بدنه های فیزیکی مختلف، ایجاد صحنه های بازی، مقدمه ای مختصر با اصول GDScript، زبان اصلی برنامه نویسی مورد استفاده در گودو، دریافت خواهید کرد. و نوشتن فیلمنامه با پیشرفت کتاب، یاد خواهید گرفت که چگونه شخصیت بازی خود را بسازید و متحرک کنید، دنیای بازی را طراحی کنید، دشمنان را اضافه کنید و یک سیستم جمع آوری سکه را پیاده سازی کنید. همچنین خواهید دید که چگونه میتوان تجربه بازی کاربر را از طریق افزودن پسزمینه اختلاف منظر، صفحه عنوان، موسیقی و جلوههای صوتی افزایش داد. در پایان کتاب، یاد خواهید گرفت که چگونه بازی خود را به پلتفرمهای مختلف، چه موبایل و چه رایانه شخصی صادر کنید، و همچنین راههای ممکن برای کسب درآمد از بازی.
در سراسر کتاب، مفاهیم نظری با بتن تکمیل شده است. نمونه های آماده برای پیاده سازی که می توانید امتحان کنید. پس از اتمام این کتاب، می توانید اولین بازی پلتفرم دو بعدی خود را بسازید و منتشر کنید. شروع توسعه بازی با گودو برای علاقه مندان به بازی سازی در تمام سطوح است که علاقه مند به ساخت بازی های خود هستند.
چه خواهید آموخت
- درک موتور گودو و مزایای استفاده از آن برای ساخت بازی
- تسلط به اصول برنامه نویسی در GDScript
- استفاده رابط گرافیکی Godot برای طراحی و متحرک سازی بازیکنان، دنیای بازی، منوها و صحنه های مختلف بازی
- اولین بازی دو بعدی خود را در Godot ایجاد کنید و آن را در پلتفرم های مختلف منتشر کنید
<p
این کتاب برای چه کسی است
بازیسازان مشتاقی که ممکن است در ساخت بازی جدید باشند، و همچنین کارشناسانی که پتانسیلهای موتور گودو را بررسی میکنند.
Learn the fundamentals of Godot by diving headfirst into creating a 2D platformer from scratch. This book is a hands-on, practical guide to developing 2D games using the Godot Engine 3.2.3/3.3, with the help of GDScript.
Author Maithili Dhule begins by explaining some basic tools and techniques used to make games, the factors that need to be considered while choosing a game engine, and pointing out the benefits of using Godot. She then walks you through downloading the engine and guides you as you explore key features of its interface. Next, you’ll receive a concise introduction to the basics of GDScript, the main scripting language used in Godot, before moving on to essential topics such as Godot’s node-scene architecture, the interaction of various physics bodies, the creation of game scenes, and writing scripts. As the book progresses, you’ll learn how to create and animate your game character, design the game world, add enemies, and implement a coin-collection system. You’ll also see how the user’s gaming experience can be enhanced through the addition of parallax backgrounds, a title screen, music, and sound effects. Toward the end of the book, you’ll learn how to export your game to different platforms, both mobile and PC, as well as possible avenues for monetizing the game.
Throughout the book, theoretical concepts are supplemented with concrete, ready-to-implement examples that you can try out. Upon finishing this book, you’ll be able to make and publish your first 2D platform game. Beginning Game Development with Godot is for game development enthusiasts of all levels interested in creating their own games.
What You Will Learn
- Understand the Godot engine and the benefits of using it for game development
- Master the fundamentals of programming in GDScript
- Use the Godot graphical interface to design and animate players, the game world, menus, and various games scenes
- Create your first 2D game in Godot and publish it to various platforms
Who This Book Is For
Aspiring game developers who may be new to game development, as well as experts exploring the potential of the Godot Engine.

برای دریافت کد تخفیف ۲۰ درصدی این کتاب، ابتدا صفحه اینستاگرام کازرون آنلاین (@kazerun.online ) را دنبال کنید. سپس، کلمه «بلیان» را در دایرکت ارسال کنید تا کد تخفیف به شما ارسال شود.