کتاب الکترونیکی

تخت و مبل: همراه فیلم

Bed and Sofa: The Film Companion

دانلود کتاب Bed and Sofa: The Film Companion (به فارسی: تخت و مبل: همراه فیلم) نوشته شده توسط «Julian Graffy»


اطلاعات کتاب تخت و مبل: همراه فیلم

موضوع اصلی: 1

نوع: کتاب الکترونیکی

ناشر: I. B. Tauris

نویسنده: Julian Graffy

زبان: English

فرمت کتاب: pdf (قابل تبدیل به سایر فرمت ها)

سال انتشار: 2001

تعداد صفحه: 136

حجم کتاب: 2 مگابایت

کد کتاب: 9781860645037 , 1860645038

توضیحات کتاب تخت و مبل: همراه فیلم

تخت و مبل (1927) توسط آبرام روم کارگردانی شد و شناخته شده ترین فیلم او باقی مانده است. داستان یک مناژ یک تروآ (توطئه بسیار جسورانه برای سینمای شوروی در دهه 1920)، یک زن (لیودا) و دو مرد (ولودیا و کولیا) را روایت می کند. این دو مرد در دوران انقلاب با هم دوست بودند و زمانی که ولودیا تلاش می کند فضای زندگی در مسکو پیدا کند، جایی که کولیا و لیودا زندگی زناشویی دارند، با هم آشنا می شوند. کولیا با همسرش به عنوان یک کودک رفتار می کند و او کاملاً در فضای خانه زندگی می کند. ولودیا با لیودا رابطه برقرار می کند. او در کارهای خانه شرکت می کند، برایش مجلات می آورد و او را سوار هواپیما می کند. کولیا، مردی به شدت بدون ستون فقرات، هنوز با دو نفر دیگر در همان خانه خود زندگی می کند. بیشتر فیلم در یک آپارتمان یک اتاقه می گذرد و داستان فیلم حول محور تغییرات این فضای خانگی می چرخد. لیودا کاملاً توسط گذشته بورژوازی تثبیت شده است (اشیاء هر گوشه اتاق تنگ را پر می کنند و او شغلی آنطور که یک زن شوروی باید ندارد) دارد. توطئه زمانی آشکار می شود که لیودا اعلام می کند که باردار است و هیچ یک از مردان نمی دانند که آیا این فرزند آنهاست یا خیر. هر دو سعی می کنند او را مجبور به سقط جنین کنند و او در نهایت تصمیم خود را می گیرد. بحث و جدل های زیادی در مورد پایان فیلم وجود داشت، آیا خوشحال است که لیودا در نهایت بدون تأثیر هر دو مرد زندگی خود تصمیم می گیرد. یا غم انگیز است که او «خانواده» خود را رها می کند بدون اینکه خود را در آن حوزه نشان دهد.

قسمت «تخت و مبل» جولیان گرافی در مجموعه سینمای روسیه (کینو) یک تحلیل علمی درجه یک از تمام جنبه های فیلم است. درک پس‌زمینه سیاسی، معنای اشیاء مختلف (حتی اتاق بیان می‌کند که هر شی و صحنه معنا دارد) و هر جزئیاتی که ممکن است به بیننده در درک پیام اتاق کمک کند، حیاتی یافتم. کتاب او شامل فصلی درباره کارگردان، تحلیل صحنه به صحنه فیلم و استقبال از فیلم است. برای کسی که اطلاعات کمی در مورد فرهنگ روسیه و محیط سیاسی دهه 1920 دارد، این کتاب را برای درک تجربه سینمایی بحث برانگیز روم ضروری یافتم. دوست داشتم Graffy کمی بیشتر در مورد تولید فیلم بنویسد، اما همه و همه اینها قسمت بسیار مفیدی در این سریال فوق العاده است. تخت و مبل یک فیلم سینمایی است که هم از نظر تاریخی مهم است و هم متاسفانه برای مخاطبان آمریکایی نسبتا ناشناخته است.


Bed and Sofa (1927) was directed by Abram Room and remains his most-well known film. It tells the story of a menage a trois (a very daring plot for the Soviet cinema in the 1920s), one woman (Liuda) and two men (Volodia and Kolia). The two men were friends during the Revolution and meet up when Volodia attempts to find living space in Moscow, where Kolia and Liuda live a married life. Kolia treats his wife as a child and she lives entirely within the domestic space. Volodia begins an affair with Liuda. He participates in the housework, brings her magazines, and takes her on plane rides. Kolia, an extremely backbone-less man still lives in his same house with the other two. Most of the film takes place in the one-room apartment and the film’s plot revolves around the changing fuctions of this domestic space. Liuda is portrayed as entirely fixated by the bourgeoisie past (objects fill every corner of the cramped room and she does not have a job as a Soviet woman should). The plot comes to fore when Liuda declares she is pregnant and neither man knows for certain if it is their child. Both try to force her to have an abortion and she finally makes her own decision. There was much controversy about the ending of the film, is it happy in that Liuda finally makes a decision without influence of both of the men in her lives. Or, is it sad that she abandons her “family” without asserting herself in that sphere.

Julian Graffy’s installment, ‘Bed and Sofa’, in the Russian Cinema Series (Kino) is a top-notch scholarly analysis of all facets of the film. I found it vital in understanding the political background, the meaning of different objects (even Room states that everything object and scene has meaning), and every detail that might help the viewer understand Room’s message. Her book contains an a chapter on the director, an analysis of the film scene by scene, and the reception of the film. For someone who knows very little about the Russian culture and the political environment of the 1920s I found this book indispensable in understanding Room’s controversial cinematic experiment. I would have liked Graffy to include a little more about the production of the film, but all and all this is a very useful installment in this wonderful series. Bed and Sofa is a film film that is both historically important and sadly relatively unknown to American audiences.

دانلود کتاب «تخت و مبل: همراه فیلم»

مبلغی که بابت خرید کتاب می‌پردازیم به مراتب پایین‌تر از هزینه‌هایی است که در آینده بابت نخواندن آن خواهیم پرداخت.